در نشست اتاق وضعیت فلسطین مطرح شد:

دانشگاه فرهنگیان، تمام ظرفیت خود را در تبیین آرمان مقاومت به کار خواهد گرفت

نشست کارگروه دانشجویی اتاق وضعیت غزه، با حضور "سید مجتبی ابطحی"، دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت ازمردم فلسطین مجلس شورای اسلامی برگزارشد.

به گزارش راه شلمچه: نشست هم‌اندیشی کارگروه دانشجویی اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلام، شامگاه (یکشنبه ۱۰ دی ماه) با حضور دبیرکل، اعضای کارگروه و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تشکل های اسلامی، بسیج اساتید کشور، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد.

این جلسه، با توجه به اتفاقات اخیر و عملیات موفق طوفان الاقصی و در راستای تبیین رخدادها و ضرورت پشتیبانی از اقدامات نیروهای فلسطینی و محور مقاومت برگزار گردید. 

در ابتدای جلسه عباس گنجی مسئول کارگروه دانشجویی دبیرخانه دائمی کنفرانس بین الملل،  تاریخچه و گزارشی از شرایط و وضعیت تشکیل کارگروه ارائه نمود و براستمرار برگزاری چنین نشستها و تشکیل کمیته های ویژه تاکید کردند.    

حسین امیدی،مدیر امور بین الملل دانشگاه فرهنگیان، که بعنوان نماینده این دانشگاه در نشست فوق حضور داشت: بر اهمیت تشکیل و استمرار کارگروه های تبیین و پشتیبانی از عملیات درخشان طوفان الاقصی تاکید نمود. 

وی، استفاده حداکثری از قابلیتهای تشکلهای دانشجویی، بسیج اساتید و یاوران علمی دانشگاه ها در محوریت و موضوع فلسطین را حائز اهمیت برشمردو خاطر نشان کرد: محتوا سازی مستمر با محور مقاومت در دانشگاه ها امری بسیار ضروری است و از این جهت دانشگاه فرهنگیان کشور، وظیفه خود میداند تا تمام ظرفیت های نخبگانی و علمی خود را در راستای آرمان فلسطین  به کارببرد.

مدیربین الملل دانشگاه فرهنگیان  همچنین، برگزاری کنفرانسها و همایشهای تبیینی، برگزاری دوره های آموزشی برخط و حضوری،  دعوت از میهمان های محور مقاومت به ویژه فلسطینیها،  ایجاد هیاتهای اندیشه ورز حرفه ای، بهره گیری حداکثری از ظرفیت هنر و هنرمندان به ویژه هنر سمعی و بصری و تولید کلیپهایی درباره طوفان الاقصی در جهت تببین شرایط حاکم بر ستمدیدگان فلسطینی و انتشار پیروزیهای دلاورمردان و شیرزنان فلسطینی را از جمله موارد دیگری نام برد، که میتواند در این راه مطلوب واقع شود.

امیدی، مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران نامید و بر آمادگی کامل دانشگاه فرهنگیان کشور در خدمت به این مسئله پراهمیت تاکید و از سید مجتبی ابطحی جهت حضور در دانشگاه فرهنگیان دعوت کرد. 

در پایان سید مجتبی ابطحی درباره وظایف و مسئولیتها و انتظارات و اهداف تشکیل کارگروه تخصصی دانشجویی دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی گزارش مختصری ارائه کرد و آخرین اخبار و وضعیت میدانی فلسطین و غزه را به سمع حضار رسانید. 

ابطحی بر اهمیت موضوع فلسطین اشاره کرد وگزارشی از جلساتی که با برخی از وزراء و اعضای هیات دولت سیزدهم داشت،  ارائه داد و از تشکیل هیات اندیشه ورز و اتاق اندیشه ورزی دربرای قضیه فلسطین پس از طوفان الاقصی خبر داد.

ابطحی عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی را رسوایی عظیم امنیتی، نظامی و اطلاعاتی رژیم‌ غاصب صهیونیستی نامید و گفت:  عملیات پیروزمندانه الاقصی و اتحاد و انسجامی که در میان نیروهای مقاومت دیده می‌شود، نویدبخش پیروزی‌های بزرگ‌تر بوده و گواه نصرت الهی است.  در حقیقت پیروزی بر دشمن زوال‌پذیر صهیونیستی کودک کش دست‌ یافتنی می باشد.


انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
7
آخرین اخبار