دخالت به سبک نماینده بابل در عزل و نصب‌های مدیران!

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری با حمله به بعضی از مدیران این شهرستان که ظاهرا از حامیان وی در انتخابات نبودند را با ادبیات نامناسب تهدید کرد.

به گزارش راه شلمچه، پس از هر دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تغییرات مدیران شهرها و استان‌ها بلافاصله آغاز می‌شود و در شهرهایی که دو یا چند نماینده دارد این تغییرات با چاشنی رقابتی شکل می‌گیرد. دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها و جابجایی مدیران سال‌های گذشته مرسوم بوده و نمایندگان مجلس عموما برای رأی آوری و یا حفظ نیروهای خود دست به تغییر مدیران می‌زنند تا برای دوره بعدی انتخابات بازنده نباشند.

از آنجایی که بر اساس اصل هفتاد و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلای دارند؛ قانونگذاری(مجلس شورای اسلامی در عموم مسایل در حدود مقرر در قانون اساسی می تواند قانون وضع کند) و نظارت(مجلس شورای اسلامی علاوه بر وظیفه قانون گذاری، مسؤولیت های نظارتی نیز بر عهده دارد) اما از ابتدا بر اساس عدم نظارت دقیق بر رفتار نامزدهای انتخابات مجلس در زمان تبلیغات که با وعده‌های نا متعارف فکر کسب آرای مردم در شهر و روستا بوده و از آنطرف هم پس از انتخابات هیچ تضمینی بر وعده‌های داده شده مطالبه‌گری نشده، به همین دلیل اصل وظایف نمایندگان در مجلس به فراموشی سپرده شده و همگان منتظرند تا نماینده آنها برای آسفالت خیابان و کوچه، پروژه های عمرانی، ایجاد شغل برای بیکاران، وام و ... را پیگیری کند و برای مرتفع ساختن این وعده‌ها به ناچار باید مدیرانی را انتصاب کنند تا در اختیارشان باشد و به خواسته‌هایشان عمل کنند.

در نتیجه هرگونه دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی سهم خواهی نمایندگان مجلس را بیشتر کرده و دخالت آنان در عزل و نصب‌ها باعث بروز فساد و سهم خواهی شده که امروزه یکی از آسیب‌های جدی نمایندگان مجلس به شمار می‌آید که بر خلاف توصیه های صریح مقام معظم رهبری و قانون اساسی و همچنین مغایر استقلال قوا از یکدیگرمی باشد.

اخیرا مهدی سعادتی در جلسه شورای اداری شهرستان بابل با حمله به بعضی از مدیران این شهرستان که ظاهرا حامیان وی در انتخابات گذشته نبودند را با ادبیات نا مناسب تهدید کرد و این مدیران پس از آن اظهار داشتند اگر موارد تخلفی از ما دیده شده اعلام کنند تا با ما برابر قانون برخورد شود.

از طرفی شنیده شده پس از ورود سعادتی به مجلس بلافاصله کمیته انتصابات را تشکیل داده و به صورت آشکار در انتصاب مدیران دخالت داشته که مهمترین آن نامه منتصب به ایشان است که با نامه سربرگ دفتر نماینده بابل و با امضای مهدی سعادتی در باره معاونت شرکت توزیع برق استان مازندران با ادعای اینکه از دو نماینده فعلی قائمشهر حمایت می‌شوند که این نامه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

سعادتی که در دولت دهم استاندار گیلان بوده به نظر می‌آید با همان شیوه در مجلس برای شهرستان بابل و مازندران نسخه می‌پیچید که لازم است به قوانین و وظایف ذاتی نمایندگان مجلس بیشتر پایبند باشد.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار