در جلسه پارلمان شهری تهران چه گذشت؟

یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح روز سه شنبه(24 آبان) به ریاست مهدی چمران برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوای تهران یکی از مشکلات پیچیده، دامنه دار و مسبوق به سابقه شهر تهران است، اظهار کرد: سال‌های سال است که تهران به این معضل دچار بوده و همچنان هم متاسفانه تداوم داشته و به نتیجه مثبتی نرسیده‌ایم، امیدواریم با پیشنهادات و راه حل‌هایی که ارائه می‌شود این مشکل نیز حل شود. 

وی در خصوص اجرای سامانه هوشمندسازی نیز گفت: هر اندازه ما به هوشمندسازی در شهرداری نزدیک‌تر شویم، سرعت و صحت عمل بهتر و بیشتری خواهیم داشت. امیدواریم موانعی که مطرح شد رفع شده و تلاش شهرداری بر این باشد که هوشمند سازی به صورت واقعی و عملیاتی انجام شود.

رئیس شورا در پایان با بیان این نکته مهمترین چالش این روزهای ما صدور پروانه است، متذکر شد: همواره بر این موضوع تاکید شده اما هنوز به مرحله مناسب و خوبی نرسیده‌ایم. همچنان صدور پروانه بسیار زمان بر بوده و رفت وآمدهای فراوانی را می‌طلبد، در حالی که می‌شود با استفاده از سیستم IT با سرعت و دقت و صحت بیشتری انجام شود.


ترافیک پایتخت نیازمند اقدامات فوریتی است

تشکری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص معضل ترافیک پایتخت به دستگاه‌های مربوطه تذکر داد و گفت: وضعیت ترافیک تهران را بسیار نگران‌کننده است و در تمامی سطح شهر تهران به ویژه در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، نیازمند اقدامات فوری هستیم.


لزوم تداوم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر

احمد علوی، عضو شورا در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی اجتماعی و هنری در سطح شهر بیان کرد: هر کار و اقدام مناسبی در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح شهر انجام شود، حتما دیده خواهد شد؛ امیدواریم که این فضا و اقدامات تداوم داشته باشد. 


علوی در ادامه گفت: انتظار می‌رود در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه اعتقادی، این ارتباط با نوجوانان و جوانان استمرار داشته باشد؛ اگر قرار باشد این برنامه‌ها به صورت مقطعی برگزار شده و تا موضوع بعدی رها شود، شاید آن اثربخشی لازم را نداشته باشد. باید این برنامه ریزی و اتقدامات لازم از سوی سازمانهای مختلف در این باره انجام شود.


وقتی هنوز مترو تکمیل نشده، وعده تراموا به مردم ندهیم!

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت:  امروز صبح آقای دکتر جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور در مصاحبه با خبر ساعت 8 اعلام کردند که بودجه سال گذشته مقابله با آلودگی هوا 90 میلیون تومان بوده است. خبرنگار تعجب کرد و دوباره پرسید 90 میلیون تومان؟ مجدد گفت بله 90 میلیون تومان.بودجه برای مقابله با آلودگی هوا درکل کشور. شرمساری دارد! تعجب دارد! در ابتدای این دوره شهردار  تهران بارها گفتند رئیس جمهور مسئولیت مقابله با آلودگی هوا را در تهران به بنده واگذار کرده‌اند. 

بنده همان موقع گفتم این واگذاری مسئولیت بدون اختیار و اعتبار راه به جایی نخواهد برد. شهرداری تهران یکی از ده‌ها سازمانی است که در این زمینه مسئولیت دارد. می‌دانید که 23 سازمان اسم‌شان در قانون هوای پاک برده شده و برای هر کدام وظیفه تعیین شده است. اگر همان مسئولیت ذاتی خود شهرداری به درستی و به موقع و به سرعت انجام شود، ما باید خدا را شکر کنیم که وظیفه خودمان را در ارتباط با آلودگی هوا انجام داده‌ایم. این وظایف عبارت‌اند از؛ اول؛ توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو. خواهش می‌کنم از منو ریل کسی در تهران صحبت نکند مردم به ما می‌خندند. وقتی ما 200 کیلومتر مترو داریم و به اندازه آن قطار و ایستگاه نداریم چطور می‌توانیم در تهران منو ریل احداث کنیم یا تراموا.



اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار