دانشمند و متفکر جوان شیعه :

در فرهنگ سازی حجاب به سیره ی رهبری مراجعه کنید

 راهزن های نجابتِ بانوان ایرانی بدانند مکتب شیعه، نه با بی بندوباری و هرزگی موافق است که شأن و منزلت آنان را تنزل ببخشد و نه فتواهای تنگ نظرانه ی مولوی عبدالحمیدها را می پذیرد که حتی اجازه ی حضور بانوان در مساجد را نمی دهند و آنان را در تنگناهای قبیلگی شان محصور نموده اند.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و دانشمندان جوان شیعه در مصاحبه ای با خبرنگار ما در شهر مقدس قم، آمران به معروف را به رفتارهای پیامبرگونه ی اولیای خدا و سیره ی حسنه ی مقام معظم رهبری در امر حجاب دعوت کرد و از تندخویی، فحاشی و روش های تند و تعزیرات غلط در مقابله ی با حجاب های ضعیف انتقاد کرد.


این عالم جوان تاکید کرد رهبری بارها تأکید نمودند که آن کسی که حجاب مناسبی ندارد، فرزند این انقلاب است و می بایست به تناسب شأن یک بانوی ارزشمند با او رفتار و امر به معروف کرد. مشکل برخی متشرع مآب و خودعمار پندار این است که پای خود را فراتر از شرع و آیین محمدی می گذارند و حتی از سیره ی اهل بیت علیهم السلام و رهبری نظام پیشی گرفته و در عمل در مقابل با افکار و اندیشه های اصیل صف آرایی می کنند.


وی تاکید کرد: مع الأسف برخی انسان های ضعیف الایمان که در خلوت در پی بریدن نان مردم هستند و در جلوت با به رخ کشیدن فرعونیت درونی خود و جهت جلب توجه، به بهانه ی امر به معروف و نهی از منکر معرکه گیری نموده و اسلام را در اسارت جهل و سطحی نگری خود قربانی می کنند، در حالی که در سیره ی حسنه ی بزرگان دین چنین آمده که اگر از باب تکلیف هم بخواهند کسی را موعظه کنند می بایست با اخلاق حسنه، رویی خوش، نرم خویی و دور از جنجال های تلخ، آنها را به زیبایی های حقیقی دین دعوت کرد.


دانشمند و متفکر جوان شیعه افزود: ولایت فقیه اصل الاصولی برای همه نسل ها و دوران ها است و تبعیت از مقام شامخ ولی فقیه بر همگان واجب می باشد. علما و فقهای شیعه در طول تاریخ ، همواره بر این امر مهم واقف بودند که ولایت فقیه نشأت گرفته از ولایت رسول خدا و امیرمؤمنان علی علیهما السلام می باشد و در جامعه ی اسلامی می بایست همگان بر مقوله ی ولایت فقیه، وحدت کلمه داشته باشند، چرا که میزان تأیید عمومی افراد با سلایق مختلف ، پیروی از مقام رهبری است.


سوادکوهی مقام معظم رهبری را دارای افکار معتدل، الهی و ارزشمندی دانست که بی هویت ها از آن آگاه نیستند.


محقق سرشناس شیعه تاکید کرد : اصل همه ی اصل ها در همه نسل ها ولایت فقیه است، وای بر آنان که به نام انقلاب سر از پیکر آرمان های نظام اسلامی جدا می کنند و با تندروی هایشان حقیقت دین را طور دیگری جلوه دهند.  


سوادکوهی در بخشی از این بیانات، مقام زنان را بی بدیل توصیف کرد و افزود: زن از دیدگاه شیعه و آموزه های عترت، فرشته ای زمینی است که عیارش را تنها خدا می داند. بوسه بر قدم های مادرانه اش کلید استجابت دعا و رضایتش رضایت خدا و ائمه هدی است. آن تحفه ی الهی گرمای محبتش را در یک نگاه و تلاطم دریای غمش را در قطره ی اشکی پنهان می کند که با نفس هایش زمستان، بهار می شود و با لبخندش عشق آغاز !.


وی تاکید کرد : راهزن های نجابتِ بانوان ایرانی بدانند مکتب شیعه، نه با بی بندوباری و هرزگی موافق است که شأن و منزلت آنان را تنزل ببخشد و نه فتواهای تنگ نظرانه ی مولوی عبدالحمیدها را می پذیرد که حتی اجازه ی حضور بانوان در مساجد را نمی دهند و آنان را در تنگناهای قبیلگی شان محصور نموده اند. شیعه هیچگاه با بازیگران اسلامگرایی و مزدور که نقاب دفاع از حقوق زنان بر چهره دارند همراه نبوده و چنین روشی را نه تنها الهی بلکه افراطی، طالبانی و نوعی جهل مقدس می پندارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار