رسولی در نشست نقش شکه‌های اجتماعی در انتخابات مجلس:

در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دچار ولنگاری هستیم

مدیر مسئول ماهنامه نماینده گفت: لیست امید در انتخابات گذشته مجلس با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های مجازی توانستند بر فضای مجازی سوار شوند و عملیات روانی مدنظرشان را اجرا کنند.

به گزارش راه شلمچه، «نقش شبکه‌های اجتماعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» موضوع بحثی بود که با حضور امیر ابراهیم رسولی مدیر مسئول ماهنامه نماینده، حسن شمشادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مصطفی آجرلو مدیرکل ارتباطات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و مهدی نیکخواه مسئول فضای مجازی و بین الملل روابط عمومی حوزه هنری در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

امیر ابراهیم رسولی در این نشست با اشاره به  اینکه لیست امید بدون تبلیغات شهری توانست رای بیاورد، افزود: با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های مجازی توانستند بر فضای مجازی سوار شوند و عملیات روانی مدنظرشان را اجرا کنند. لیست امید در شهر تهران موفق به تصاحب هر 30 کرسی مجلس شد این در حالی استکه خودشان فکر نمی‌کردند که برخی از کاندیدای لیست امید انتخاب شوند.

وی باتوجه به اینکه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دچار ولنگاری هستیم ، اظهار کرد: به معنای واقعی هیچ سازمانی متولی رسیدگی به امور نیست، برای مثال اگر مطلبی در توییتر منتشر شود و شخصی از شما شکایت کند، دادگاه رسانه شما را نمی‌پذیرد و تخلف را کیفری می‌داند.

رسولی ادامه داد: ما در گسترش اینترنت و فضای مجازی به توسعه کیفی دقت نمی‌کنیم، نوجوانان امروز با در اختیار داشتن تلفن همراه ممکن است چه عواقبی در انتظار فرد باشد؛ باید نظارت در فضای مجازی حاکم باشد.

مصطفی آجرلو مدیرکل ارتباطات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) نیز در این نشست گفت: پرونده دونالد ترامپ پیرامون انتشار ایمیل‌های هیلاری کلینتون توسط روسیه در محاکم قضایی آمریکا باز است. همه‌ی ارکان نظام باید بدانند که شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و یا ایسنتاگرام به عنوان یکی از جدی‌ترین رسانه‌های فعال، مدیران این شبکه‌های اجتماعی اراده‌شان در انتخابات ما محقق می‌شود.

مهدی نیکخواه مسئول فضای مجازی و بین الملل روابط عمومی حوزه هنری نیز پیرامون کارکرد شبکه‌های اجتماعی افزود: برای تاثیرگذاری شبکه‎‌های اجتماعی بر حکومت و رای دهندگان می‌توان موارد مختلفی را مطرح کرد. تاثر‌گذاری در فضای مجازی به صورت اقناع صورت می‌گیرد یا از طریق رضایت فرد تاثیر می‌گذارد. در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز شاه بودیم که دولت، با خرید کانال‌های تلگرامی توانست بر نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی قابلیت کانالیزه کردن فضای انتخاباتی را دارد؛ افرادی هستند در انتخابات مجلس هزینه‌های گزاف خرج می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی که حمایت‌های مالی داشته باشند، برای صاحبان قدرت تاثیرگذار هستند.

در انتهای برنامه نیز حسن شمشادی خبرنگار سابق خبرگزاری صداوسیما به جمع‌بندی مطالب پرداخت.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار