امیری سوادکوهی:

ذاکران اهل بیت راه خود را از فقهای اصیل جدا نکنند

محقق و نویسنده جوان شیعه در جدیدترین دلنوشته‌ای قابل تأمل در فراق استاد گرانسنگ خود، مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(قدس سره) به زخم‌های غربت دین در عصر حاضر اشاره نموده و فقدان آن مرجع عالیقدر فقید را خسارت بزرگی برای امت اسلام بیان کرد.


به گزارش راه شلمچه، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در این یادداشت نوشت:


این روزها بیشتر از هر زمانی دلتنگ شما هستیم حضرت آقا...، مشتاق زیارت دریای پر تلاطم غیرت و مردانگی تان در وادی عترت.


به یاد دارم هرگاه در هر کجای عالم، بوی غربت دین، بدعت ها و حرمت دری ها به ساحت مقدس آل الله بر مشامتان می رسید، سر از پا نشناخته و فریاد می زدید تا غبار از پیکر مذهب بزدایید...!.


بارها می فرمودید شبها از مشکلات مردم و شبهات اعتقادی نمی توانم چشم روی چشم بگذارم و ما را به دفاع عملی از حریم ولایت و دستگیری از ضعفای اعتقادی و اقتصادی امت تشویق می فرمودید.


... و حقیقتاً امام زمان ارواحنافداه چه سرباز مخلصی را از دست داد... که این روزها شهر علم و فقاهت قم، تشنه ی نفس های غیرت بخش مرحوم شيخ الفقهاء آیت الله صافی گلپایگانی قدس سره است!.


این روزها حسرت بر دل های ما زبانه می کشد که ای کاش ذاکران و منتسبان به اهل بیت علیهم السلام راه خود را از فقهای اصیل و پیر غلامان حقیقی جدا ننمایند و هیزمِ آتشِ بدعت های نوظهور روزگار خود نشوند و امانتی که از عاشوراییان (مداحی و مرثيه خوانی) به ما رسیده را با کج سلیقگی های فردی آلوده نکنند.


می بایست حجت خدا را با تبعیت محض، انجام واجبات و ترک محرمات نصرت بخشید و جوانان و نوجوانان را در عمل و گفتار صحیح معارف اهل بیت علیهم السلام به سمت و سوی جامعه ی امام زمانی سوق داد.


فراموش نکنیم همانطور که بزرگان، ما را نهی از قرائت قرآن با آلات موسیقی و جلف خوانی نمودند، با چنين سبکی نیز نمی توان قرآن ناطق، حجت خدا و امام زمان ارواحنافداه را به وفا، اطاعت و محبت خواند و با او تجدید عهد کرد، چرا که مرثیه خوانی اینچنینی شأن و منزلت خاندان رسالت را زیر سؤال می برد. اگر جاذبه ای هم در چنین اموری مشاهده شد، موقت و از روی هیجان است.


محال است در این روش، سرباز مخلصی برای امام عصر ارواحنا فداه تربیت شود، چرا که وادی مقدس عترت و مهدویت فرسنگ ها از سلیقه های شبهه برانگیزِ آخرالزمانی ها دور است.


از خدا بخواهیم در معرکه ی نوکری اهل بیت علیهم السلام، مایه ی عبرت تاریخ نشویم! فتأمل!

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار