رئیسی: در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد

رئیس‌جمهور در آخرین دفاع از وزرای پیشنهادی به مجلس گفت: اگر به من گزارش مطمئنی برسد که کسی در دولت مرتکب فساد شده در برخورد با او درنگ نخواهم کرد.

به گزارش راه شلمچه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر امروز و پس از پایان بررسی صلاحیت 19 وزیر پیشنهادی در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافت و سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنانش با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی گفت:‌ این روزها پزشکان عزیز، پرستاران و کادر  درمان مجاهدانه از جان مردم صیانت می‌کنند و باید از این حرکت کادر درمان قدردان باشیم که برای صیانت از جان مردم تلاش می‌کنند.

رئیس‌جمهور افزود:‌ از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های محترم و هیئت رئیسه و رئیس مجلس بابت فرصت دو هفته‌ای برای بررسی صلاحیت وزرای تقدیر می‌کنم و این همت نمایندگان بود و کار، کار خوبی بود. این اتفاق جلوه‌ای از مردم سالاری دینی است که نمایندگان با حساسیت‌ها کار صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند.

رئیسی در ادامه با یادآوری سخنانش در زمینه فرآیند معرفی وزرای پیشنهادی تصریح کرد: معرفی وزرای پیشنهادی بر اساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آن شاخص‌ها در ایام انتخابات به مردم قول داده بودم که با این شاخص‌ها همکاران را معرفی کنم. شاخص کارآمدی تخصص، مردم داری، فسادستیزی و صداقت با مردم که محور همه اینها کارآمدی بود.

وی ادامه داد:‌در سایتی که معرفی کردیم و مورد استقبال جوانان و نخبگان هم قرار گرفت، دو وزیر نامشان نبود به خاطر اینکه امنیتی بود، یکی وزارت اطلاعات و دیگری دفاع، که من با نخبگان این دو حوزه مشورت و انتخاب کردم، اما نسبت به 17 وزیر دیگر برخی نامشان تا 60 بار در سامانه تکرار شده بود. از بقیه اسامی در رده‌های مدیریتی مانند معاون وزیر و استانداران استفاده می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت:‌در کارگروه‌های مسئول استعلام از مراکز اطلاعاتی و قضایی هم اقداماتی صورت گرفت. استعلام‌هایشان هم موجود است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر مبارزه با فساد در دولت سیزدهم اظهار داشت: آقایان نمایندگان بدانند هر زمانی معلوم شود نسبت به کسی که با دولت همکاری می‌کند، نه تنها در مقام وزیر بلکه در جایگاه معاون وزیر و یا مدیر کل، سلامت او دچار تزلزل شد، در برخورد درنگ نخواهیم کرد. امروز سلامت یک امر مهم و محوری در دولت است کوچکترین ناسلامتی تحمل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد، شرط ضمنی مردم عزیز در رای به بنده دلالت التزامی دارد و آن مبارزه با فساد است. اگر به من گزارش مطمئنی برسد که کسی در دولت مرتکب فساد شده در برخورد با او درنگ نخواهم کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه صرف یک اتهام و یا نامه‌ای نوشته شود و اینکه مکتوب شود برای ما کفایت نمی‌کند، ما باید بررسی کنیم شما هم باید بررسی کنید. صرف اتهام کافی نیست، گفت:‌ هیچ اتهامی قطعی شده نسبت به هیچ کدام از وزرای پیشنهادی وجود ندارد. مواردی نسبت به شخصی مطرح بوده و مورد بررسی قرار گرفته اما این اتهام مستقر نشده است. بله! سخن گفته شده، نامه‌ای نوشته شده و در مرحله‌ای ممکن است نظری داده شده باشد، اما مستقر نشده و اتهام قطعی نسبت به کسی صورت نگرفته و این را با اطمینان عرض می‌کنم که هیچ اتهام مستقر شده این ثبت به هیچ کدام از وزرای پیشنهادی وجود ندارد.

رئیسی با اشاره به اختلاف شکل گرفته در بین قوا در سال‌های گذشته، تصریح کرد: مردم تاب اختلاف بین مجلس و دولت را ندارند، از تکرار خاطرات تلخ گذشته و بگومگوهای قوا خوشایند نیستند. امروز همکاری دولت و مجلس برای پیشرفت و پیشبرد امور یک امر اجتناب ناپذیر است و به این همگرایی در مقام عمل هم تاکید خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه گشایش‌های جدی در راه است و شاهد تغییر در زندگی مردم خواهیم بود و این اتفاق شدنی و دست یافتنی است، گفت: ان‌شالله اگر مجلس رای اعتماد را داد، فردا اولین جلسه دولت را برگزار خواهیم کرد، درنگ نمی‌کنیم و درنگ جایز نیست. در مورد نرخ ارز گشایش‌های جدی به وجود آمده که بعدها عرض می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار