راه اندازی اتاق فکر اندیشه ورزی دهیاری ها در مازندران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: با دستور استاندار مازندران ،اتاق فکر اندیشه ورزی دهیاری ها در استان راه اندازی می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: با دستور استاندار مازندران ،اتاق فکر اندیشه ورزی دهیاری ها در استان راه اندازی می شود.


به گزارش ارسالی روابط عمومی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران به راه شلمچه، دکتر غلامی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، در نخستین نشست هم اندیشی بخشدار ومنتخبین دهیاران بخش مرکزی شهرستان ساری طی سخنانی اظهار داشت: قطعا دهیاران می توانند همکاران خوبی در عرصه تصمیم گیری وتصمیم سازی برای روستاها از سوی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری باشند.


وی با اشاره به اینکه استاندار مازندران یک فرصت استثنایی برای مازندران است و باید از این فرصت به نحو احسن برای توسعه روستاها استفاده کنیم ، افزود: با توجه به اینکه بیش از 45 درصد جمعیت مازندران روستایی است باید از این ظرفیت مهم برای رونق و تحول اقتصادی استان استفاده شود.


غلامی با اشاره به اینکه تاکید استاندار مازندران بر بومی سازی و خودکفایی اقتصادی در روستاهاست، تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا، مدیران نظام به این نتیجه رسیدند که روستاها مرکز اقتصاد و پویایی جامعه هستند و بر این اساس استاندار مازندران به بوم گردی و گردشگری روستایی تاکید جدی دارد.


وی با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان مدیران اجرایی روستاها باید صفر تا صد اجرا کننده سیاست های اداره کل امور روستایی و شوراها در روستاها باشند، افزود: متاسفانه از عملکرد برخی از دهیاران استان راضی نیستم چرا که به دلیل نا آشنا بودن به قوانین به وظایف و جایگاه خویش واقف نیستند.


غلامی افزود: امروز وظایف دهیاران صرفا اجرای طرح هادی و آسفالت معابر نیست بلکه یک دهیار به عنوان مدیر روستا باید به تمام امورات روستا اعم از فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی توجه ویژه داشته باشد.


مدیرکل امور روستایی و شوراها از تشکیل اتاق فکر اندیشه ورزی در حوزه دهیاری های استان به دستور استاندار مازندران خبر داد و گقت: تشکیل این اتاق فکر کمک خواهد کرد تا تصمیمات خوبی در حوزه دهیاری ها برای توسعه روستاها از جوانب مختلف انجام شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار