رمضان خدر، قهرمانی در اوج مظلومیت

جامعه کشتی کشورمان خصوصا علاقمندان کشتی هیچ گاه قدرت نمایی مرحوم رمضان خدر در اجرای فنون کشی آزاد و فرنگی فراموش نمی کند...

جامعه کشتی کشورمان خصوصا علاقمندان کشتی هیچ گاه قدرت نمایی مرحوم رمضان خدر در اجرای  فنون کشی آزاد و فرنگی  فراموش نمی کند تا به امروز هیچ یه از قهرمانان ما نتوانستند کلکسیونی از فنون را همچون رمضان خدر به نمایش بگذارند.


به گزارش راه شلمچه، مبارزات او همواره با هیجان بوده است؛ بیش از چندین دوره قهرمان کشتی کشور، نائب قهرمان مسبقات قهرمانی جهانی کشتی، حضور در 2 دوره المپیک، ستاره مسبقات بین المللی تهران و جام دانکلف بلغارستان، تفلیس روسیه و جام های معتبر جهانی و قهرمان پیشکسوتان جهان؛ اما آن سوی سکه ی زندگی ورزشی خدر ظلم و بی عدالتی در قضاوت مسبقات او با حریف تهرانی اش بود که حتی مسئولان فدراسیون داورانی انتخاب می کردند که برنامه ریز شکست وی باشند.


بعد از دوران قهرمانی در امر انتخاب مربیان تیم ملی در حق او کم لطفی شد در دوران بیماریش آنهم بر اثر وزن کم کنی های بسیار زیاد دچار نارسایی های کلیوی شد از روی تشک کشتی مسبقات پیشکسوتان جهان به تشک بیمارستان منتقل شد.


 متاسفانه حتی در دفتر استاندار همه ی مدال هایش را روی میز وی گذاشت و گفت برای هزینه درمانم که در مسیرافتخارات ورزشی دچار آسیب شده ام فکری کنید استاندار از اتاق بیرون رفت در حالی که خدر منتظر پاسخ بود رئیس دفتر استاندار به وی گفت برای صرف ناهار به رستوران رفته است فرصت به رسیدگی درخواست شمار را ندارد!


و سرانجام مرحوم پهلوان خدر در گوشه ای از بیمارستان های تهران جان به جان تسلیم کرد؛ یادش گرامی و خاطراتش جاوید باد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار