روش بستن سریع زنجیر چرخ خودرو +فیلم

زنجیر چرخ وسیله‌ای ضروری برای رانندگی در روزهای برفی و یخبندان است که نصب آن روی لاستیک خودرو باعث ایجاد اصطکاک با سطح زمين و متعاقبا مانع از سرخوردن خودرو می‌شود.

به گزارش راه شلمچه، شرایط غیرمنتظره در جاده‌های برفی و یخ‌زده در زمستان می‌تواند برای هر راننده‌ای دردسرساز باشد. بهترین راهکار مقابله با چنین وضعیتی استفاده از زنجیر چرخ مناسب است که اغلب نصب آن در شرایط آب‌وهوایی نامساعد آسان نیست و موجب دردسر راننده‌ها می‌شود. هرچند مدل‌های جدید و سبک‌تری به بازار آمده‌ که این مشکل را برطرف کرده‌اند و از همین رو رضایت‌مندی بیشتری نسبت به آن‌ها وجود دارد.

زنجیر چرخ نه‌تنها سفر جاده‌ای ایمن‌تر و بدون دغدغه‌ای را برایتان به ارمغان می‌آورد، بلکه احتمال وقوع تصادف را به حداقل می‌رساند. زنجیر چرخ‌های متنوعی در بازار وجود دارد که از نظر کیفیت، استحکام و قیمت با هم تفاوت دارند و افراد برحسب نیاز و بودجه خود به خرید آن‌ها اقدام می‌کنند.


برای بستن زنجیر چرخ در برف حتما در مکانی امن در کنار جاده توقف کنید. بهتر است مکانی کاملا صاف را انتخاب کنید تا موقع بستن زنجیر در برف و یخبندان با مشکلی مواجه نشوید.

پس از بستن زنجیر و زمانی که مشغول رانندگی هستید، اگر صدای غیرعادی مانند کشیده‌شدن فلز شنیدید، فورا توقف کنید؛ زیرا احتمالا بخشی از زنجیر شکسته یا پاره شده است که می‌تواند باعث آسیب به لاستیک خودرو شود. همچنین وقتی زنجیر چرخ را روی لاستیک‌ها نصب کردید، به‌ یک‌باره ترمز نکنید! سرعتتان نیز کم باشد و آن را یک دفعه بالا نبرید.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار