رونمایی بی‌بی‌سی از مطالبات عجیب عراقی‌ها‌ در آینده نزدیک/ فیلم

در حالی که مردم عراق به دنبال مطالبات اقتصادی به خیابان ها آمده اند، بی بی سی از خواست‌های جدید معترضان رونمایی کرد.

به گزارش راه شلمچه، از روز سه‌شنبه نهم مهر (اول اکتبر)، مردم عراق در اعتراض به بیکاری و فساد برخی از سیاستمداران، به خیابان ها آمده و خواهان بهبود وضعیت معیشتی و اجتماعی شدند.

 

در این میان رسانه های محور غربی_عربی، به جای پوشش بی طرفانه این اعتراضات، تنها بخشی کوچکی از تظاهرکنندگان را که به شکل سازمان یافته به دنبال سیاسی کردن خواسته های اقتصادی مردم عراق بودند را پوشش دادند.

 

جالب اینجاست که بی بی سی فارسی پا را فراتر گذاشته از امکان تغییر خواست مردم عراق به مطالبات عجیبی همچون بازگشت به دوران حکومت نظامی ها که " صدام " آخرین نماینده آنها بود، رونمایی کرد!

 

کارشناس این شبکه لندنی مدعی شد که ممکن مطالبات مردم عراق تغییر کند و به سمت خواسته هایی همچون محاکمه و ممنوعیت مشارکت تمامی مسئولان و سیاستمداران فعلی عراق در انتخابات و یا تشکیل حکومت توسط نظامیان بروند!

 

ویدئو

 

این در حالی است که بنابر ویدئوها و تصاویر منتشر شده از اعتراضات مردمی عراق، شعاری درباره بازگشت نظامیان به قدرت سر داده نشده اما در فضای مجازی گروهی با هشتک «کلنا عبد الوهاب الساعدی» به دنبال بازگشت حکومت نظامیان هستند؛ فضایی که بنابر گزارش خبرگزاری های بین المللی، از عربستان سعودی هدایت می شود.

 

در چنین شرایطی، دختر صدام، رغد صدام هم به میدان آمده و در فضای مجازی به کمک سایبری های سعودی آمده است.

 

اگر خوشت اومد لایک کن

0
آخرین اخبار