رونمایی پایگاه تخصصی و اطلاع رسانی قرض الحسنه مهر ایران

پایگاه تخصصی و اطلاع رسانی قرض الحسنه مهر ایران با حضور معاون رئیس جمهور در امور مجلس رونمایی شد.


به گزارش راه شلمچه، سیدمحمد حسینی در مراسم رونمایی از پایگاه تخصصی قرض‌الحسنه با اشاره به اهمیت قرض‌الحسنه در اسلام گفت: در قرآن به برخی از موضوعات شاید اشاره جزیی شده باشد اما واژه قرض الحسنه حداقل 7 بار و بحث قرض حداقل 13 بار در قرآن بیان شده است و این اهمیت قرض الحسنه را نشان می‌دهد. در قرآن تاکید شده که اگر کسی در راه خدا گامی بردارد و یا انفاق و قرض بدهد خداوند چندین برابر اجر و پاداش می دهد.

حسینی با بیان اینکه قرض‌الحسنه مصداق جهاد با اموال است، خاطرنشان کرد: قرض دادن، دل کندن از بخشی از سرمایه و مصداق انفاق در راه خداست و لازم است این فرهنگ در جامعه بیش از پیش تبیین و ترویج شود.

 معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت مردمی و عدالت محور بدنبال محرومیت‌زدایی، گره گشایی از مشکلات مردم و کاهش فاصله طبقاتی است، اظهارداشت: متاسفانه برخی ها در یک دهه گذشته بخاطر دسترسی به منابع و رانت بدنبال ویژه‌خواری‌ها بودند اما این دولت با شفاف سازی به دنبال محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت است. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اقدام بانک قرض الحسنه مهر در حمایت از شرکت های دانش بنیان را قابل تقدیر دانست و گفت: وجود ١٠ هزار شرکت دانش‌بنیان و تحولات در این حوزه مایه مباهات است و برخلاف ادعاهایی که از نداشتن خودباوری بیان می کرد مردم ایران جز آبگوشت بزباش در هیچ صنعتی و حوزه‌ای حرفی برای گفتن ندارد، امروز با مجاهدت جوانان متخصص کشورمان شاهد پیشرفت و دستاوردهای خیره کننده ای در حوزه های مختلف هستیم. از این روی در 45 سال گذشته ضمن دفاع از تمامیت ارضی کشور و حرکت در مسیر اقتدار، دستاوردهای فراوانی در بخش های گوناگون حاصل شده است.

 حسینی برنامه های مدیریت جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران را در افزایش سقف وام، حمایت از شرکت های دانش بنیان و نخبگان، کمک به مستمندان و بیماران، آزاد سازی زندانیان و اشتغال زنان سرپرست خانوار را ارزشمند و قابل تحسین توصیف کرد و اظهارداشت: در دوره مدیریت جدید این بانک در کنار اقدامات مذکور، منابع بانک از 74 همت به 253 همت رشد داشته است و در مقایسه با دولت قبل تعداد وام های پرداختی 80 درصد افزایش داشته است و بی تردید با اهتمام مدیران دلسوز و متعهد اینگونه اقدامات هر چه بیشتر افزایش خواهد داشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ١٢ بهمن ماه سال ۵٧ همه مردم از دل و جان، سرود دیو چو بیرون رود، فرشته درآید را زمزمه می‌کردند.

وی با بیان اینکه در ١٠ روز دهه فجر تحولات اساسی رخ داده است خاطرنشان کرد: ٢١ بهمن ۵٧، بختیار فرمان داد که عبور و مرور محدود شود تا در همین فاصله اهداف خود را پیاده کنند اما امام راحل با هوشیاری و ذکاوت، جلوی این کار را گرفت و فرمان داد که مردم به خیابان بیایند و پس از آن بود که پیروزی نهایی رقم خورد.

همچنین در این مراسم، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف در بحث اقتصاد قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات، پایین بودن اطلاعات مردم در این باره بوده از این رو پایگاه اطلاع رسانی رونمایی می‌شود، گفت: امروز مشتریان بانک های قرض‌الحسنه در کشور از ١٠ میلیون نفر به ١۶ میلیون نفر رسیده و میزان پرداخت امسال به ٣.۵ میلیون فقره افزایش پیدا کرده است و ۶٠ میلیون ایرانی به دنبال دریافت خدمات از قرض الحسنه هستند.

وی افزود: سهم بانک‌های قرض‌الحسنه در شبکه بانکی از 2 درصد به چهارونیم درصد رسیده و ١۴ درصد منابع شبکه بانکی در اختیار دو بانک قرض‌الحسنه در کشور است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار