رکوردشکنی مرگ بر اثر کرونا در ایران

پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۶۵۶۶ تن افزایش یافت.

به گزارش راه شلمچه، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با اشاره به درگیری بیش از ۱۰۰ کشور جهان با ویروس کرونا گفت: اگر میانگین دوره نهفتگی یا کمون این بیماری را هفت تا ده روز در نظر بگیریم، باید تاکید کنیم آمار‌های این روز‌ها نشان از رعایت موارد بهداشتی دارد چراکه کاهش نسبی را در آمار‌ها شاهدیم. البته هنوز در روند صعودی شیوع هستیم و اخطار‌ها و هشدار‌ها پابرجاست؛ باور کنید ۸۰ درصد ماجرای مهار بیماری سهم جامعه، مردم و خود ماست که پیشگیری کنیم.

وی همچنین افزود: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۷۴۳ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه آمار کلی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان‌های مختلف کشور را بدین شرح اعلام کرد: تهران ۱۸۰۵ نفر، قم ۶۸۵ نفر، گیلان ۴۹۶ نفر، اصفهان ۵۶۴ نفر، البرز ۳۰۷ نفر، مازندران ۶۲۰ نفر، مرکزی ۳۳۵ نفر، قزوین ۲۰۷ نفر، سمنان ۱۷۵ نفر، گلستان ۱۷۵ نفر، خراسان رضوی ۱۵۴ نفر، فارس ۱۰۴ نفر، لرستان ۱۴۴ نفر، آذربایجان شرقی ۱۰۷ نفر، خوزستان ۶۹ نفر، یزد ۸۷ نفر، زنجان ۵۳ نفر، کردستان ۶۳ نفر، اردبیل ۵۰ نفر، کرمانشاه ۳۳ نفر، کرمان ۴۱ نفر، همدان ۶۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۳۵ نفر، خراسان جنوبی ۴۴ نفر، خراسان شمالی ۲۴ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲۱ نفر، ایلام ۱۵ نفر، آذربایجان غربی ۴۰ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۹ نفر و بوشهر ۱۰ نفر.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۴۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۹۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۱۳۴ تن بهبود یافته‌اند.

جهانپور در ادامه با یادآوری توصیه های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری، بر ضرورت تعطیلی هر گونه تجمع، ولو از نوع مذهبی تاکید کرد و از مردم خواست که در صورت اطلاع از چنین مواردی مراتب را به اطلاع ستاد مبارزه با کرونا برسانند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار