ریشه آمریکا پوسیده است و ترامپ افول آمریکا را تسریع کرد

حسین شریعتمداری و صادق خرازی از کارشناسان سیاسی شنبه 4 بهمن در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما به مناظره پرداختند.

به گزارش راه شلمچه، برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما شنبه شب دو مهمان داشت که حسین شریعتمداری و صادق خرازی به موضوع انتخابات آمریکا پرداختند و در ادامه به مناقشه این دو نفر خاتمه یافت.

حسین شریعتمداری با حضور در برنامه ”نگاه یک“ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه ماجرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز تمام نشده است، افزود: خیلی‌ها وضع کنونی آمریکا را با جنگ داخلی این کشور در سال‌های ۱۸۶۱ تا سال ۱۸۶۴ مقایسه می‌کنند و این دو مشابهت‌هایی دارند.
وی ادامه داد: در آن زمان جنگ میان شمال و جنوب آمریکا بود و علت جنگ این بود که ایالت‌های شمالی بر تولیدات داخلی تکیه می‌کردند، اما ایالت‌های جنوبی، تاجر بودند و برده‌های زیادی داشتند.

 شریعتمداری اضافه کرد: ایالت‌های شمالی قانونی تصویب کردند و تعرفه‌های واردات کالا را چندین برابر بالا بردند و جنوبی‌ها از این موضوع نگران شدند و ایالت‌های جنوبی اعلام استقلال کردند سپس جنگ میان ایالت‌های شمالی و جنوبی آغاز شد.
وی گفت: درگیری آن‌ها ناشی از دو دیدگاه با دو خاستگاه بود.

مدیرمسئول کیهان افزود: اکنون ترامپ تنها نیست و ۷۵ میلیون رأی دارد و رقیب بسیار قوی است و حاضر نیست که از صحنه کنار برود و این نخستین بار است که در آمریکا مراسم تحلیف در حالی برگزار شد که در واشنگتن، حکومت نظامی است.

وی با بیان اینکه حتی دولت به گارد ملی هم اعتماد ندارد، اضافه کرد: سوابق تک تک ۲۵ هزار تن از گارد ملی مستقر در واشنگتن را بررسی کردند و نگران این بودند که این گارد ملی از ترامپ حمایت کند.

شریعتمداری با اشاره به سخنان برخی از اندیشمندان آمریکایی گفت: ریشه آمریکا پوسیده است و ترامپ افول آمریکا را تسریع کرد. 

حسین شریعتمداری در ادامه پای برجام را به میان آورد و گفت: در مذاکره‌ای دولت روحانی با با غربی‌ها داشت محصولش هیچ بوده‌است 



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار