زنگ هشدار ساعت هسته ای ایران از امروز تنظیم شد

تیک تاک عقربه های هسته ای ایران حالا نه کند میزند و نه تند آنچه مهم است اینکه صدای این عقربه ها گذر زمان را برای دشمنان لحظه به لحظه گوشزد می کند.

به گزارش راه شلمچه، پس از ترور دانشمند هسته ای ایران در جمعه گذشته و در پی تاکید رهبری بر لزوم قصاص امران و عاملان این جنایت مجلس شورای اسلامی در قالب طرحی ویژه طرح "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها"را در دستور کار قرار داد و تنها با فاصله چند روز محدود از وقوع این جنایت دیروز سه شنبه آن را با اکثریت آراء به تصویب رساند.      

امروز نیز شورای نگهبان قانون اساسی آن را مخالف شرع و قانون ندانست و النهایه رییس مجلس شورای اسلامی قانون جدید را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. در اهمیت این قانون همین بس که برای اجرایی شدن آن زمانی مشخص تعریف شده، در همه حوزه های هسته ای ایران ورودی اساسی دارد و بلاخره از ضمانت اجرایی بسیار بالایی در سایه نظارت مجلس برخوردار است.

بعد از ترور شهید فخری زاده دیدگاه غالب مطرح در برخورد با این مساله متوجه تنبیهی بود که جسارت تکرار را از بانیان و حامیان چنین اقداماتی سلب کند. در چنین شرایطی دستیابی به نشانه هایی که اسرائیل را امر اصلی و مجری واقعی این ترور معرفی می کرد تکلیف قصاص و انتقام را مشخص کرد این در حالی است که مجلس شورای اسلامی تحقق هدفی بزرگتر را در دستور کار قرار داد و در حقیقت تصمیم گرفت تا دشمنی ها علیه جمهوری اسلامی را اینبار از ریشه هدف قرار دهد و سر افعی را نشانه رود.

ابلاغ قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها در قالب زمانبدی مشخص و با توصیفاتی معین در واقع یکبار و برای همیشه هم تکلیف دشمنان را روشن خواهد کرد و هم پایانی بر بدعهدی طرف های مذاکره با ایران در مسائل هسته ای خواهد بود. تسریع در ابلاغ و عملیاتی شدن این قانون در یک کلام بدین معناست که ایران اساسا هیچ اعتنایی به آمدن این رییس جمهور یا رفتن آن دیگری ندارد بلکه چارچوبه اقداماتش در امور هسته ای و شاکله افعالش در رفع تحریم ها را طبق برنامه زمانی مشخص صورت خواهد داد و البته کاملا روشن است که اهرمهای فشار برای تحقق این قانون کاملا دردستان جمهوری اسلامی است. تیک تاک عقربه های هسته ای ایران حالا نه کند میزند و نه تند آنچه مهم است اینکه صدای این عقربه ها گذر زمان را برای دشمنان لحظه به لحظه گوشزد می کند.



منبع؛ العالم

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار