شبی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شد من خودم هم اطلاع نداشتم

روحانی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم علاوه بر مذاکرات برجام کارهای بسیار بزرگی انجام شده است، گفت: من هم مثل همه مردم صبح روز جمعه دیدم که قیمت بنزین تغییر کرده است.

به گزارش راه شلمچه، رحجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با قدردانی از حضور همیشگی مردم در صحنه و دفاع از آرمان های نظام و انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان، تاکید کرد: حضور همیشگی مردم در صحنه که روزهای گذشته نمونه روشن آن را در شهرهای مختلف کشور دیدیم، دنیا را تکان می دهد و در برابر عظمت و بزرگی این مردم ما هرچقدر خدمت کنیم ناچیز است.

  

روحانی با اشاره به اینکه توسعه شبکه راه آهن موجب تحول در کشور می شود،‌ در ادامه اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم علاوه بر مذاکرات برجام کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

  

رئیس‌جمهور تسلیم‌ناپذیری ملت ایران را یک افتخار بزرگ خواند و در ادامه با قدردانی از ایفای نقش ارزشمند بسیج در کشور تصریح کرد: فرهنگ بسیجی یعنی انجام کار و خدمت داوطلبانه. 

  

وی تصریح کرد: من این طرح را از حدود یک ماه تا 40 روز پیش به طول کامل به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم.

  

روحانی خاطرنشان کرد: به آنها مصوبه شورای هماهنگی سران قوا را نشان دادم و اعلام کردم این مصوبه امضا شده و تصویب شده است.

  

رئیس جمهور گفت: به وزیر کشور و شورای امنیت کشور اعلام کردم که اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین را با صداوسیما، تبلیغات و برنامه‌ریزی هماهنگ کنید و به من هم زمان آن را نگویید و هر زمانی که شورای امنیت کشور وقت و زمان مناسب را برای اجرای آن دید آن را اجرایی کند.

  

وی تصریح کرد: شبی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شد من خودم هم اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم که اجرای این طرح این هفته است یا هفته آینده؛ چرا که به شورای امنیت کشور گفته بودم که زمان آن را به من هم حتی نگویید، چرا که به آنها گفته بودم در صداوسیما کارهای تبلیغاتی اجرای این طرح را انجام دهید و هر شبی که مناسب بود آن را اجرایی کند.

  

روحانی گفت: من هم مثل همه مردم ایران مطلع شدم که صبح جمعه قیمت بنزین تغییر کرده است چرا که من هم این طرح را به شورای امنیت واگذار کرده بودم و به آنها گفته بودم که زمانش را به من نگویید چرا که این مصوبه در جلسه سران قوا مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم از ما سوال می‌کنند که چرا به یکباره دولت به دنبال اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین افتاد، در حالی که من مصمم به اجرای این طرح از سال 95 بودم و بر همین اساس هم به دنبال ایجاد تغییر کوچک در نرخ بنزین بودم.

  

رئیس‌جمهور افزود: وقتی این موضوع در هیأت دولت مطرح شد، اعضای کابینه با آن مخالفت کردند و من هم گفتم که وقتی همه وزرا مخالف این موضوع هستند از اجرای این طرح هم عقب‌نشینی کردند.

  

رئیس‌جمهور افزود: دولت در سال 96 طرح اصلاح قیمت بنزین را به مجلس ارائه کرد تا هر دو در این باره تصمیم‌گیری کنیم و در مجلس تقریبا توافق لازم درباره قیمت بنزین صورت گرفته بود ولی رئیس‌جمهور رئیس کمیسیون تلفیق و اعضای آن  نزد من آمده و حدود سه ساعت با یکدیگر جلسه داشتیم و به من گفتند و در شرایط سال 96 دولت اجرای این طرح را به عقب انداخته و در سال 97 اجرایی کند.

  

وی گفت: وقتی من دیدم همه اعضای کمیسیون تلفیق که نمایندگان همه کمیسیون‌های مجلس در آن حضور دارند این موضوع را می‌گویند پذیرفتم که اجرای طرح اصلاح قیمت‌های بنزین و اجرای سهمیه‌بندی را به سال 97 موکول کنم.

  

روحانی افزود: وقتی در سال 97 هم به دنبال اصلاح قیمت بنزین بودم با تحریم‌های شدید خارجی مواجه شدیم و گفتند که در این شرایط اجرای این طرح به مصلحت نیست و بهتر است آن را به تأخیر بیندازید.

  

وی افزود: ماه مشابه سال گذشته به دنبال اجرای این طرح بودیم اما اعضای دولت به من اعلام کردند که اجرای طرح اصلاح قیمت‌ بنزین را به بعد از 22 بهمن موکول کنید اما من چون پیش از آن به مقام معظم رهبری قول داده بودم قیمت بنزین را اصلاح خواهم کرد خدمت معظم‌له رسیده و اعلام کردم که دولت می‌گوید اجرای این طرح را به بعد از 22 بهمن موکول کنید این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از اینکه ما این طرح را اجرا نکرده‌ایم سوال و پرس و جو کردند.

  

روحانی خاطرنشان کرد:‌ رهبر معظم انقلاب بعد از اظهارات من اعلام کردند که اگر دولت اصرار دارد که اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح قیمت آن به بعد از 22 بهمن موکول شود این پیشنهاد دولت را می‌پذیرم. اما وقتی 22 بهمن هم گذشت به ما گفتند که شب عید است و بهتر است دولت اجرای این طرح را به بعد از عید موکول کنید و ما هم آن را پذیرفتیم.

  

رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ بعد از عید سال98 که به دنبال اجرای اصلاح قیمت بنزین بودیم به دنبال اجرای این طرح در اردیبهشت ماه بودیم اما یک خبرگزاری  در روز سه‌شنبه به نقل از یک فرد در یک اداره خبری را منتشر کرد که بر اساس تصمیم دولت قرار است بنزین از شب جمعه سهمیه‌بندی شده و قیمت آن تغییر کند این در حالی است که ما هم بنای اجرای این طرح را از روز جمعه داشتیم.

  

وی افزود: من در سفر کرمانشاه بودم که وزیر نفت به من اعلام کرد پمپ‌بنزین‌ها شلوغ شده و راهبندان عظیمی از خودروها برای بنزین زدن ایجاد شده است.

  

روحانی گفت: عکس‌هایی از ترافیک پمپ‌بنزین‌ها در فضای مجازی به من نشان دادند که صف کیلومتری در همان روز سه‌شنبه تشکیل شده است.

  

وی گفت: وزیر نفت به من در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که بنزین‌ها در جایگاه‌ها تمام شده و تانکرهای حامل سوخت هم نمی‌توانند به پمپ‌های بنزین برسند چرا که راه‌بندان‌های عجیبی ایجاد شده است.

  

رئیس‌جمهور گفت:‌ مسئولین به من گفتند که اگر دولت بلافاصله اجرای سهمیه بندی بنزین و یا اصلاح قیمت آن را لغو نکند فاجعه‌ای در همان شب رخ خواهد داد. چرا که راه‌ها بسته شده و راهبندان ایجاد شده  و تانکرها نمی‌توانند خود را به پمپ‌های بنزین برسانند و بنزین هم پایان یافته و کیلومترها صف هم به وجود آمده است.

  

وی گفت:‌بعد از شنیدن گزارشات مختلف از همان کرمانشاه اعلام کردم که اجرای سهمیه‌بندی بنزین را لغو کنید و به فرصت دیگری موکول شود.

  

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با قدردانی از حضور همیشگی مردم در صحنه و دفاع از آرمان های نظام و انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان، تاکید کرد: حضور همیشگی مردم در صحنه که روزهای گذشته نمونه روشن آن را در شهرهای مختلف کشور دیدیم، دنیا را تکان می دهد و در برابر عظمت و بزرگی این مردم ما هرچقدر خدمت کنیم ناچیز است.

  

روحانی با اشاره به اینکه توسعه شبکه راه آهن موجب تحول در کشور می شود،‌ در ادامه اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم علاوه بر مذاکرات برجام کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

  

رئیس‌جمهور تسلیم‌ناپذیری ملت ایران را یک افتخار بزرگ خواند و در ادامه با قدردانی از ایفای نقش ارزشمند بسیج در کشور تصریح کرد: فرهنگ بسیجی یعنی انجام کار و خدمت داوطلبانه.


منبع؛ فارس

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار