شرم داریم حقوق اعضای هیئت علمی را اعلام کنیم

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: میزان حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بسیار کم است و از اعلام آن شرم داریم. 

به گزارش راه شلمچه، منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه اخیر دیوان عدالت اداری پیرامون تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: بحث  عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق اعضای هیات علمی را به دولت و سازمان برنامه و بودجه منتقل کرده ایم. 

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ضمن تایید پایین بودن حقوق اعضای هیئت علمی، گفت: حقوق اعضای هیئت علمی در سال‌های گذشته با رشد مناسبی رو به رو نبوده است. هیئت علمی‌های جوان به دلیل اعمال نشدن افزایش پنجاه درصدی حقوق بیشتر از سایر اعضای هیئت علمی ضربه می‌بینند، زیرا در ابتدای تشکیل زندگی هستند و معمولا امکانات اولیه سکونت را هم در اختیار ندارند.

او با بیان اینکه شرم داریم میزان حقوق اعضای هیئت علمی جوان را اعلام کنیم ادامه داد: بین حقوق اعضای هیئت علمی با عرف جامعه و حقوق کارکنان سایر دستگاه‌ها فاصله معناداری وجود دارد و باید به این موضوع توجه جدی شود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره میزان پیشنهادی به مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ برای ساخت واکسن کرونا،  گفت: شورای عالی رقمی را برای واکسن سازی پیشنهاد نداده است و این اقدام را به دستگاه‌های متولی واگذار کرده ایم تا اعداد و ارقام دقیق را تعیین کنند. علاوه بر این درخواست کرده ایم حمایت از پروژه‌های واکسن سازی جدی  باشد و تخصیص بودجه حتما اتفاق بیفتد. عمده شرکت‌های در حال ساخت واکسن کرونا شرکت‌های دانش بنیان هستند که در کنار آن‌ها شرکت‌های بزرگی مثل پاستور و رازی هم مشغول به کار هستند.  

گفتنی است، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته به صحن علمی مجلس فراخوانده شد و سوال رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد از او درباره علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان وزارت علوم و مراکز وابسته به این وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت.

پس از استماع توضیحات وزیر علوم، نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از توضیحات وزیر علوم قانع نشده است و وزیر علوم دومین کارت زرد خود را از مجلس گرفت.



منبع؛ شریان نیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار