شروع زشت در لیگ برتر/ حمله تند پرسپولیس به استقلال/ میزبانی تیم ملی روی هوا

هفته دوم فصل بیست‌و‌یکم لیگ برتر ایران با یک اقدام غیر حرفه‌ای تیم فوتبال پدیده مشهد و پیروزی پرگل سپاهان در اهواز آغاز شد و باشگاه پرسپولیس نسبت به واگذاری حق تبلیغات محیطی به باشگاه استقلال واکنش نشان داد و همچنین قرارداد شرکت جنجالی VAR با ایران فسخ شد.



به گزارش راه شلمچه، تیم فوتبال پدیده مشهد در هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور برابر مس رفسنجان در ورزشگاه شهید مجید زینلی شهر سرچشمه رفسنجان حضور پیدا نکرد که این اتفاق توسط فریبرز محمودزاده نماینده ویژه سازمان لیگ فوتبال و محسن سلاجقه سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان صورت جلسه شد تا نتیجه این مسابقه در جدول مسابقات اعمال گردد.

   

 دیدار تیم‌های فوتبال پدیده و مس رفسنجان قرار بود امروز از ساعت ۱۶ برگزار شود اما مشکلات تیم مشهدی باعث عدم سفر این تیم به رفسنجان شد تا در بیست و یکمین دوره بازی‌های لیگ برتر اتفاقی غیر حرفه‌ای رقم بخورد.

پیروزی پرگل سپاهان در اهواز

در هفته دوم لیگ برتر تیم فوتبال، تیم نفت مسجدسلیمان از ساعت 16 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف تیم سپاهان رفت که با نتیجه 3 بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. سپاهان با این برد 6 امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت. نفت مسجدسلیمان هم یک امتیازی است.

از نکات قابل توجه مسابقه، آماده نبودن زمین چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان بود که باعث شد این بازی در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار شود. در واقع هر دو تیم در این ورزشگاه میهمان بودند.

هر سه گل این رقابت، در نیمه اول زده شد و نیمه دوم گلی به ثمر نرسید. 


حمله تند پرسپولیس به اقدام استقلال

 در پی حواشی و شایعه‌های فراوان در خصوص تبلیغات محیطی باید به اطلاع هواداران عزیز برسانیم که هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، در این اطلاعیه آمده است؛ هواداران بدانند که پرسپولیس به جد پیگیر این قضیه است و اگر تغییری در بحث تبلیغات محیطی اتفاق بیفتد، حق پرسپولیس محفوظ است و ما پیگیری می‌کنیم و از حق پرسپولیس دفاع خواهیم کرد.

باشگاه پرسپولیس با توجه به اینکه هواداران بی‌شماری در دنیای فوتبال دارد، قطعا سهم بیشتری در هر قرارداد و تقسیم‌بندی خواهد داشت. باشگاه این آسودگی خیال را به هواداران می‌دهد که تحت هر شرایطی از حق بجای پرسپولیس با حمایت آنها دفاع خواهد کرد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است؛ هیچ باشگاهی این حق را ندارد که این موضوع را به نام خودش تمام کند، چرا که اگر بخواهد تصمیمی گرفته شود باید با نظر همه باشگاه‌های لیگ برتری باشد اعمال گردد و هیچ کس حق سند زدن یک کار مشترک را به نام خود ندارد.

چند نکته در این خصوص لازم به توضیح است و آن اینکه؛ قرارداد با شرکت مذکور به پرسپولیس هم پیشنهاد شد و با توجه به اینکه تضمین و تعهدات لازم وجود نداشت و باشگاه مطمئن نبود که کلیه تعهداتی که طرف مقابل ارائه داده است، اجرایی می‌شود و شک و شبهه در تامین منافع باشگاه وجود داشت، از امضای آن خودداری گردید.

باشگاه معتقد است هر قراردادی و هر شرکتی که تضمین و تعهدات بانکی لازم را برای اجرا، ارائه نماید و برای باشگاه مسجل شود که این تعهدات، اجرایی خواهد شد، یک لحظه هم دریغ نمی‌کند و قطعا با شرکت مورد نظر، قرارداد منعقد خواهد کرد.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: عده‌ای دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند و برخی نیز ادعا می کنند که باشگاه منفعل عمل می‌کند. تاکید می کنیم که  ما تعاملات لازم با وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را داریم و دائما با آنها در ارتباط هستیم و یقینا کارهای قانونی را انجام می‌دهیم و متاسف هستیم برای افرادی که وقتی تصمیمی هنوز قطعی و نهایی نشده است را رسانه‌ای می‌کنند و جو و فضایی را راه می‌اندازند که به نفع فوتبال و باشگاهها نیست.

در تماس‌هایی که با مدیران سازمان لیگ، طی امروز و روزهای گذشته صورت گرفت، تاکید شد که جلوی این جوسازی‌ها بایستند و اجازه ندهند که یک سری برای اهداف خود موج سواری کنند و نام خودشان را مطرح نمایند و حاشیه‌هایی برای فوتبال و باشگاهها درست کنند. بیانیه سازمان لیگ گویای این مدعاست.

سیاست باشگاه پرسپولیس این است تا اقدامی نهایی و به نتیجه نرسیده است را رسانه ای نکند، به عنوان مثال در پرونده کالدرون تا منابع مالی آن تامین نشد، خبر آن منتشر نگردید. ما به اقدامات سایر باشگاهها کاری نداریم و تنها سربلندی و موفقیت پرسپولیس برایمان مهم است.

در پایان یک بار دیگر به هواداران عزیز تاکید میکنیم که برای ما منافع پرسپولیس مهم است و هواداران مطمئن باشند که ذره‌ای از حق باشگاه ضایع نخواهد شد و قطعا منافع باشگاه بزرگ پرسپولیس  تامین خواهد شد.


میزبانی تیم ملی روی هوا               

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال ایران پس از الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر استفاده از تکنولوژی داور ویدئویی در دور انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اقدام به بررسی شرکت‌های مورد تأیید فیفا کرد تا بتواند تجهیزات مربوطه را برای دیدارهای خانگی در ورزشگاه آزادی نصب و راه اندازی کند.

نامه ۲۶ جولای کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد تا کارگروه استفاده از داور ویدئویی در فدراسیون فوتبال ایران سراغ شرکت «هاکای» رفته تا بتواند با این شرکت مورد تأیید فیفا قرارداد امضا کند.

با این حال این شرکت به دلیل تحریم‌های ارزی علیه ایران از امضای قرارداد برای تجهیز و راه اندازی VAR سر باز زد تا فدراسیون سراغ شرکتی هنگ‌کنگی که در بلژیک دفتر کارگزاری دارد برود.

قرارداد با شرکت SIMPLY LIVE برای اجاره تجهیزات در چهار دیدار به میزبانی تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی قطر امضا شد و در جریان دیدار ایران با کره جنوبی از آن رونمایی شد.

با این حال حاشیه‌های مرتبط با این قرارداد و بروز شائبه‌هایی مبنی بر حضور مدیران صهیونیستی در رأس این شرکت سبب شد تا این موضوع به حاشیه برود.

همین موضوع باعث بروز حاشیه‌هایی در زمینه ادامه همکاری با SIMPLY LIVE شده است و این شرکت با ارسال نامه‌ای به فیفا هرگونه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران را قطع شده و عنوان کرده دیگر حاضر به ارائه خدمات VAR نیست.

قراردادی که آنها در هفته گذشته تایید کرده بودند اما حالا با فسخ از سوی شرکت طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران باعث حساسیت‌های فیفا شده است.

فیفا استفاده از VAR را از هفته سوم بازی‌های انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا الزام کرده بود و به کشورهای حاضر پیشنهاد داده بود تا از این تکنولوژی استفاده کنند.

لغو همکاری فدراسیون فوتبال ایران با شرکت SIMOLY LIVE می‌تواند بهانه‌ای برای گرفتن میزبانی از فدراسیون فوتبال ایران در ادامه بازی‌های انتخابی جام جهانی قطر شود.

باید دید با توجه به حواشی اخیر به وجود آمده چه اتفاقی در این زمینه رقم می‌خورد. فدراسیون جهانی فوتبال ادامه میزبانی تیم ملی ایران در تهران را تأیید می‌کند یا شاگردان دراگان اسکوچیچ در مسیر راهیابی به جام جهانی قطر به کشورهای ثالث سفر خواهند کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار