شروع هفته هفدهم لیگ برتر ایران با حضور تماشاگران

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران از عصر امروز (پنج‌شنبه) با انجام دو مسابقه آغاز می‌شود که طی آن استقلال میزبان ملوان انزلی است و سپاهان رده دومی میهمان نساجی مازندران است.

به گزارش راه شلمچه، دیدارهای هفته هفدهم در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود آن هم در حالی‌که مهم‌ترین اتفاق بازگشت تماشاگران به ورزشگاه است، می‌توان گفت لیگ برتر شروعی مجدد خواهد داشت. قطعا شور و هیجان تماشاگران به بازیکنان منتقل خواهد شد و آنها با انگیزه بیشتری در میدان حاضر خواهند شد.

استقلال- ملوان انزلی

 آبی‌پوشان با دو شکست متوالی در لیگ برتر به رده چهارم جدول سقوط کردند تا ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال روی لبه تیغ قرار بگیرد. هواداران از نتایج و شیوه بازی استقلال رضایت ندارند با این حال مدیریت باشگاه از سرمربی تیم حمایت کرده است. حریف آبی‌ها تیم قدیمی و ریشه دار ملوان است که با دو برد پیاپی خود را در جدول لیگ بالا کشیده و از قعر جدول جدا شده و به رده یازدهم رسیده است.

ملوان آن‌قدر اعتماد به نفس پیدا کرده که حالا مربی این تیم می‌گوید مقابل استقلال هم برای برد به میدان خواهیم رفت. استقلال اما تیم قدرتمندی است به شرطی که حاشیه‌ها و مشکلات فرافنی به این تیم ضربه نزند. بعد از باخت به سپاهان‌، سیاوش یزدانی مدافع استقلال از سوی کادر فنی کنار گذاشته شد. ساپینتو اولین بردش را در انزلی به دست آورد و البته اولین حاشیه ‌سازی این مربی پرتغالی هم در انزلی رقم خورد و به برانکارد لگد زد و بعد از برد 3 بر یک از آنها عذرخواهی کرد!

ملوان اکنون تیم دیگری است که 7 هفته شکست نخورده و آخرین باخت این تیم مقابل پرسپولیس ثبت شده است و نمی‌خواهد بازهم مقابل قطب آبی فوتبال هم بازنده شود. استقلال اگر نمی‌خواهد میدان رقابت با دیگرمدعیان قهرمانی را ترک کند باید در این مسابقه پیروز شود وگرنه ممکن است خیلی زود این تیم دچار تغییر و تحول در کادرفنی شود، ساپینتو می‌داند در صورت برنده نشدن در سومین هفته متوالی تبعات سنگینی برای او و همکارانش خواهد داشت. ساپینتو امیدوار است با حمایت تماشاگران استقلال با یک برد خوب به لیگ برگردد. این بازی البته در اوایل اسفند در جام حذفی دوباره تکرار خواهد شد و دو تیم به قید قرعه باید یک مسابقه دیگر باهم برگزار کنند آن هم در حالی‌که ملوان مقابل نفت مسجدسلیمان شکست خورده و از گردونه کنار رفته بود ولی استفاده از بازیکن غیرمجاز در تیم حریف باعث بازگشت ملوان به جام شده است. 

نساجی- سپاهان

تماشاگران در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر می‌توانند بزرگ‌ترین ابزار حمید مطهری و شاگردانش برای مقابله با سپاهان باشند، نساجی مازندان با حضور هوادارانش قطعا تیمی قدرتمند‌تر و خطرناک‌تر خواهد بود و هوادران دوآتشه نساجی مدام از تیم محبوب‌شان می‌خواهند هجومی بازی کنند. البته در آن‌سوی میدان سپاهان قراردارد، تیمی قدرتمند و پرمهره که راحت امتیاز از دست نمی‌دهد و هوادارانش حتی از قرار گرفتن روی پله دوم جدول و 

پشت سر پرسپولیس هم ناراحتند!

به این ترتیب می‌توان انتظار یک مسابقه هجومی، جذاب و تماشاگر پسند را از هر دو تیم داشت مسابقه‌ای که بازیکنان و مربیان فقط تمرکزشان روی فوتبال است نه حواشی و جنجال‌های بیهوده. نساجی در بازی رفت 2 بر یک بازنده شد اما فوتبال خوبی ارائه کرد و سپاهان هم بعد از شکست دادن استقلال اسب خود را برای کورس قهرمانی زین کرده است. زردپوشان اصفهانی در لیگ سه برد متوالی دارند و نمی‌خواهند نوار بردهایشان قطع شود ماموریتی که در قائمشهر بسیار سخت به نظر می‌رسد. سپاهان با 23 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار 

دارد.

فولاد- پرسپولیس

در دیگر دیدار مهم این هفته تیم صدرنشین پرسپولیس برای تثبت جایگاه خود در صدر جدول باید خارج از خانه به مصاف فولاد برود.

پرسپولیس فردا (جمعه) در شرایطی در اهواز به مصاف فولاد خواهد رفت که تیم جواد نکونام در این فصل علی‌رغم جذب چندین بازیکن شاخص نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. نکونام که از لحاظ سنی تیمش پیر است طی چند روز گذشته با کنار گذاشتن وریاغفوری، احمدعبدالله زاده، موسی کولیبالی،آیاندا پاتوسی مجددا در فولاد خانه تکانی به راه‌انداخته و با جذب تورس مهاجم اوساسونا، سعید واسعی و... قصد دارد با چهره‌ای جدید در ادامه لیگ به میدان برود. 

در آن سوی میدان پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی روند خوبی در پیش گرفته و پس از جدایی غیر منتظره لوکادیا سایر بازیکنان جایگزین گل محمدی در خط حمله توانسته‌اند فعلا خلأ  کمبود مهاجم را در تیمشان جبران کنند، هر چند مدیران این تیم به فکر جذب یک مهاجم خارجی هستند و امیدوارند با بهبود مصدومیت شیخ دیاباته و عیسی آل‌کثیر تا پایان لیگ دغدغه‌ای در خط حمله نداشته باشند.

با این حال برای اینکه پرسپولیس بدون هیچ مشکلی در صدر جدول باقی بماند، باید با 3 امتیاز از اهواز به تهران برگردد. کاری که اگر یحیی موفق به انجامش شود، می‌تواند فاصله اش با سایر رقبا را افزایش دهد و بیش از گذشته به قهرمانی تیمش در لیگ برتر امیدوار باشد.

البته در شرایطی که مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال چند روز پیش با ارسال نامه‌ای به ریاست سازمان لیگ دستور مهیا شدن شرایط برای بازگشت هواداران را با حمایت وزیر ورزش داده بود اما این بازی بدون حضور هواداران برگزار خواهد شد.

برنامه کامل دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر به این شرح است:

پنج‌شنبه 6 بهمن 

* استقلال ..................................................... ملوان (ساعت 15) 

*نساجی مازندران .................................... سپاهان (ساعت 17)

جمعه 7 بهمن

*آلومینیوم اراک ................................. نفت آبادان (ساعت 14)

*ذوب آهن .................................................. تراکتور(ساعت 14)

*پیکان ................................................. مس کرمان(ساعت 14)

*گل گهر سیرجان ....................... مس رفسنجان(ساعت 15)

*نفت مسجد سلیمان ................................. هوادار (ساعت 16)

*فولاد ........................................... پرسپولیس (ساعت 17:30)

 

اگر خوشت اومد لایک کن
1