شهردار تهران گام نخست را محکم برداشت

شهردار تهران دیروز با حضور در وزارت بهداشت با وزیر بهداشت به دیدار و گفت‌و‌گو پرداخت.

به گزارش راه شلمچه، علیرضا زاکانی در این دیدار با بیان اینکه واکسیناسیون، مانع از ایجاد موج‌های گسترده و فراگیر بیماری در سطح کشور خواهد شد، گفت: باید به آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت و همه دولتمردان تبریک بگوییم که با فراهم کردن زمینه واردات مقدار زیادی واکسن کرونا، پیام مثبتی به مردم دادند.

زاکانی اظهار داشت: مایه مباهات است که بتوانیم به کمک نظام سلامت بیاییم و با افتخار کمک کنیم که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، بهتر و گسترده‌تر در دسترس مردم قرار گیرد.

وی افزود: مجموعه شهرداری تهران نسبت به بیماری کووید19 دغدغه‌مند است و یک قرارگاه را در شهرداری تهران ساماندهی می‌کنیم تا همه ظرفیت‌های شهرداری برای کمک به نظام سلامت، پای کار باشند.

شهردار پایتخت ادامه داد: شهرداری تهران 110 سوله بحران و نیروهای پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی را در مجموعه شهر سالم در اختیار دارد که می‌توانند به وزارت بهداشت کمک کنند. همچنین ورزشگاه‌ها و مراکز شهرداری تهران برای رفع آلام و دردهای مردم آماده هستند و در حوزه پیشگیری، درمان، فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد شرایط مطلوب برای زیست مناسب در شهر، آمادگی کمک را داریم.

زاکانی گفت: شهرداری در دوره گذشته با هفت مرکز شامل پنج مرکز سیار و دو مرکز مستقر در حوزه واکسیناسیون فعالیت‌های خودش را آغاز کرده و از فردا یک مرکز واکسیناسیون با 40 ایستگاه تزریق واکسن در بوستان گفت‌و‌گو وارد مدار خدمت‌رسانی می‌شود و در این هفته با توجه به واردات مقدار بالایی واکسن به کشور، سایر امکانات شهرداری را بسیج می‌کنیم تا امکانی فراهم شود که مردم در حوزه بیماری کرونا، دغدغه کمتر داشته باشند.

واکسن به مقدار کافی در حال واردات به کشور است
وزیر بهداشت نیز در این دیدار گفت: به لطف خدا حرکتی انقلابی در دولت انجام شده و واکسن به مقدار کافی از روز پنج‌شنبه در حال واردات به کشور است، این مقدار واکسن در طول تاریخ بیماری کرونا، بی‌نظیر بوده و تا آخر شهریور و مهرماه نیز روند واردات واکسن به کشور ادامه دارد.

بهرام عین‌اللهی، اظهار داشت: تنها راه و مطمئن‌ترین راه برای کنترل بیماری کووید19، واکسیناسیون است بنابراین سیاست دولت، تحقق واکسیناسیون عمومی در کشور است.

عین‌اللهی افزود: در دانشگاه‌های علوم پزشکی روند واکسیناسیون در حال انجام است اما از امروز حرکتی جهادی برای واکسیناسیون باید انجام شود چون با روند کنونی، انتظار ما برآورده نمی‌شود و انتظار یک کار جهادی در حوزه واکسیناسیون داریم.

وی ادامه داد: در بازدیدهایی که از استان‌های مختلف داشتیم، مردم به خوبی در واکسیناسیون مشارکت داشتند و صحنه‌هایی خلق شده که بعد از دوران دفاع مقدس کمتر در کشور مشاهده می‌شود. به عنوان نمونه در اهواز، حسینیه‌ای بود که برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده بود و در این حسینیه، 24 ساعته اقدام به تزریق واکسن کرونا می‌شد و تمام نیروهای حسینیه از نیروهای عاشق اهل بیت و امام حسین(ع) بودند و با کمک یکی از نیروهای بهداشتی، واکسیناسیون به نحو احسن در حال انجام بود یا برخی ورزشگاه‌ها با کمک بسیج جامعه پزشکی برای واکسیناسیون اختصاص یافته بود و در سفر دو روز اخیر به استان‌های شمال غربی نیز چنین مراکزی فعال بودند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: برنامه ما این است که هیچ کسی در صف واکسن، منتظر نماند و این یکی از معضلات است که مردم در صف و ناراضی باشند.

عین‌اللهی با اشاره به کمبود پرسنل و امکانات در سیستم اداری موجود گفت: مثل همه کارهای دیگر که مردم قهرمان و شهیدپرور به ما کمک کردند، انتظار داریم که در واکسیناسیون نیز به ما کمک کنند تا بتوانیم به سرعت، شاهد تحقق واکسیناسیون عمومی باشیم.
وی یادآور شد: از دکتر زاکانی، شهردار تهران درخواست کردیم که به ما در واکسیناسیون کمک کند و بتوانیم کاری کنیم که هیچ کسی در صف واکسن نماند و به جای اینکه مردم منتظر ما باشند، ما باید منتظر آنها باشیم و با شیفت‌بندی و امکانات کامل حتی به صورت شبانه‌روزی، منتظر مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون باشیم و با احترام به آنها واکسن کرونا تزریق شود و بعد از این مرحله می‌توانیم به کنترل بیماری کووید19 امیدوار باشیم.

هیچ نگرانی از انجام واکسیناسیون نداریم
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز گزارشی در ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شد که نشان می‌داد میزان عوارض واکسن بسیار بسیار ناچیز است و حتی عوارض واکسن‌های داخلی از وارداتی هم کمتر بوده است بنابراین هیچ نگرانی از انجام واکسیناسیون نداریم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار