شهردار سابق تهران به اوین بازگشت

وکیل اولیای دم میترا استاد گفت: صحنه قتل «میترا استاد» با حضور محمدعلی نجفی مجدد بررسی شد و قرار شد تا 2 هفته آینده نظر نهایی اعلام شود.

به گزارش راه شلمچه، مسعود افرازه گفت: امروز صحنه قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران مجدد بررسی شد.

وی گفت: در این جلسه رئیس و مستشاران شعبه 9 دادگاه کیفری، کارشناس اسلحه که در جلسات دادرسی حضور داشت،‌ محمدعلی نجفی به عنوان متهم، وکلای وی و هیأت جدیدی از کارشناسی اسلحه و پزشکی قانونی حضور داشتند.

وکیل اولیای دم گفت: علی‌رغم اینکه به اینجانبان ابلاغ شده بود که در این جلسه حضور یابیم، متاسفانه از حضور مان در صحنه بررسی مجدد ممانعت به عمل آمد.

وکیل مدافع مرحوم میترا استاد گفت: ما برحسب وظیفه قانونی و ابلاغی که شده بود تکلیف قانونی خود می‌دانستیم که تا انتهای جلسه بررسی در آنجا بمانیم اما از محتوای دقیق این جلسه بی‌اطلاعیم.

این وکیل دادگستری گفت: کارشناسان اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند امروز بررسی‌های لازم را در صحنه جرم انجام دهند و مقرر شده که نتیجه نهایی تا دو هفته آینده اعلام شود.

وی درمورد موضوع دفرمه شدن گلوله و بحث قتل شبه عمد، گفت: وکلای آقای نجفی بر این کوشش اند که قتل عمد را به شبه عمد مبدل کرده و مجازات حبس 3 تا 10 سال را زایل نمایند؛ آنها معتقدند گلوله به صورت غیر  مستقیم به پیکر میترا استاد وارد شده و به همین دلیل دفرمه شده  است؛ در حالی که ما قاطعانه  و مستند اعلام می‌کنیم شلیک‌ جنایی  بدون اصابت به هر محلی و بطور مستقیم از دست چپ وارد و به سینه اصابت شده است.

وی گفت: در فرض  محال اگر چنین  بیاندیشیم که  آقای نجفی قصد کشتن نداشته اما به دلیل اینکه از سلاح جنگی استفاده کرده  و عمل وی نوعا کشنده  بوده است و از طرفی به نقطه حساس بدن یعنی قلب اصابت گردیده؛ بنابراین مطابق ماده۲۹۰  قانون مجازات اسلامی  مرتکب قتل عمد شده است و مجازات ۳ تا ۱۰ سال حبس در انتظار ایشان میباشد.متاسفانه انچه به نظر مغفول افتاده عمل نوعا کشنده متهم و آلت قتاله  میباشد.

افرازه گفت: امیدواریم آنچه پس از رضایت اولیادم در روند پیگیری پرونده اتفاق خواهد افتاد به مثابه حمله به دروازه خالی و بدون دفاع نباشد.

وکیل مدافع مرحوم میترا استاد درمورد وضعیت آقای نجفی گفت: ایشان تحت الحفظ به صحنه بررسی قتل آمدند،‌بازداشت هستند و مجدد نیز با بازداشتگاه اوین منتقل شدند.


منبع؛ شهدای ایران

 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار