شکست نزدیک والیبال ایران مقابل قهرمان جهان

تیم ملی والیبال ایران در گام پنجم مسابقات جام‌جهانی مقابل برزیل صف آرایی کرد و با وجود نمایش فوق العاده ای که جوانان این تیم داشتند، برابر قهرمان جهان بازنده شدند.

به گزارش راه شلمچه،  در پنجمین روز رقابت‌های جام جهانی والیبال تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۸:۳۰ مقابل برزیل، تیم صدرنشین و بدون شکست مسابقات قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر یک بازنده شد. 

ایگور کولاکوویچ در این بازی نیز با ترکیب تقریبا جوان مسعود غلامی، پوریا یلی، امیر حسین اسفندیار، جواد کریمی، علی شفیعی، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد.

* ست نخست؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
برزیل شروع خوبی در آغاز ست داشت و با نتیجه ۳ بر یک از ایران پیش افتاد اما شاگردان جوان کولاکوویچ با کسب دو امتیاز متوالی بازی را در امتیاز ۳ برابر کردند. در ادامه دو تیم برابر پیش رفتند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود برزیل همراه شد. در شروع بازی برزیل دو اختلاف امتیاز ایجاد کرد که آبشار زیبا و دفاع خوب غلامی کار را بار دیگر به تساوی کشاند.

عملکرد عالی پوریا فیاضی ایران را پیش انداخت تا ملی پوشان با نتیجه ۱۳بر ۱۱ تیم برتر زمین باشند. ایران در حمله و دفاع عملکرد بهتری نسبت به برزیل داشت. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود تیم ملی همراه شد. در ادامه شاگردان کولاکویچ برتری خود را حفظ کردند و ۳ اختلاف امتیاز ایجاد کردند تا با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ از حریف قدرتمند خود پیش ماندند و سرمربی برزیل تقاضای تایم استراحت دهد.

پس از وقفه ایجاد شده برزیلی ها دو امتیاز متوالی کسب کردند. بازی یک بار دیگر در امتیاز ۲۱ برابر شد تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. این رقابت نزدیک در امتیاز ۲۴ هم ادامه داشت اما در نهایت این ست با برتری ۲۷ بر ۲۵ ایران به پایان رسید.

* ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود برزیل
دو تیم در شروع بازی تا امتیاز ۵ برابر پیش رفتند اما برزیلی‌ها در ادامه با کسب سه امتیاز متوالی موفق شدند نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ پیروز پشت سر بگذارند. رفته رفته برزیلی‌ها ۵ اختلاف امتیاز در بازی ایجاد کردند و با نتیجه ۱۲ بر ۵ تیم برتر زمین باقی ماندند تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد، وقفه‌ای که در تاثیری در امتیاز آوری برزیل نداشت و حریف با زدن سرویس های بدون نقص دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۱۶ بر ۸ پیروز پشت سر گذاشت. سرویس برگ برنده برزیل در این ست شد تا با برتری ۲۵ بر ۲۱ کار را در ست شماری برابر کنند.

* ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۷ به سود برزیل
دو تیم ایران و برزیل پس از تساوی در ست شماری، ست سوم را پایاپای آغاز کردند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود برزیل همراه شد. با شروع بازی حریف ۲ اختلاف امتیاز را ایجاد کرد و ۱۲ بر ۱۰ پیش افتاد اما در امتیاز ۱۵ یک بار دیگر بازی به تساوی کشیده شد و در نهایت دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود برزیل همراه شد. بازی برابر دو تیم تا امتیاز ۱۸ ادامه داشت تا اینکه علی شفیعی امتیاز برتری ۱۹ را برای ایران به دست آورد و در ادامه ملی پوشان کشورمان ۲۴ بر ۲۲ از حریف پیش افتادند و در حالی که امتیاز ۲۵ را هم کسب کردند اما اعتراض به امتیاز آخر و قرار داشتن پای بازیکن ایران روی خط هنگام زدن ضربه ورق را برگرداند و برزیل پیش افتاد اما در امتیاز ۲۵ دو تیم مساوی شدند و در نهایت برزیل ۲۷ بر ۲۵ برنده شد.

* ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود برزیل
شاگردان کولاکوویچ در شروع بازی ۴ اختلاف امتیاز ایجاد کردند و با نتیجه ۶ بر ۲ از حریف پیش افتادند اما برزیل در ادامه جبران و اختلاف امتیاز را کاهش داد تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود ایران همراه شود. با شروع بازی روند امتیاز گیری برزیل ادامه داشت تا بازی در امتیاز ۸ برابر شود.

بازی در ادامه پر افت و خیز پیگیری شد و ایران بار دیگر ۳ اختلاف امتیاز ایجاد کرد تا ۱۳ بر ۱۰ تیم برتر زمین باشد اما بار دیگر تیم با تجربه برزیل با کسب ۳ امتیاز متوالی کار را به تساوی کشاند تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. بازی برابر پیش رفت و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود برزیل همراه شد.

بازی تا امتیاز ۱۸ برابر پیش رفت و برزیل با دو کسب دو امتیاز متوالی با نتیجه ۲۰ بر ۱۸ پیش افتاد تا سرمربی تیم ملی یک بار دیگر تقاضای تایم استراحت دهد. در نهایت این ست با برتری۲۵ بر ۲۲ به سود برزیل به پایان رسید.

تیم ملی ایران در ششمین دیدار خود روز چهارشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت.


 تیم ملی والیبال ایران تا به امروز سه پیروزی مقابل برزیل کسب کرده است که آخرین پیروزی ایران مقابل برزیل به لیگ جهانی ۲۰۱۴ باز می گردد که ایران با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد. 

روسیه با ۶ قهرمانی به همراه برزیل و آمریکا با دو مدال طلا پرافتخارترین تیم‌های جام جهانی والیبال هستند. همچنین تیم‌های کوبا، ایتالیا و آلمان نیز هر کدام یک قهرمانی در جام جهانی والیبال دارند.

سعید معروف، جواد کریمی، امیر غفور، پوریا یلی، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا مؤذن ۱۳ بازیکن ایران در چهاردهمین دوره مسابقات جام جهانی به میزبانی ژاپن هستند. سید محمد موسوی بزرگ ترین غایب ایران در این مسابقات است که به دلیل خستگی و مشکلات شخصی با موافقت ایگور کولاکوویچ در این مسابقات حضور ندارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار