صحبت‌های بی پرده حمید رسایی در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری

حمید رسایی: سبک غلط زندگی مسئولین سبب کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود. فرزندان من مسئول نباید در خارج از کشور زندگی کنند. فضای مجازی باید یقیه مدیران فاسد و ناکار آمد را بگیرید.

به گزارش راه شلمچه، حمید رسایی منتخب مردم تهران و محسن زنگنه منتخب  مردم تربت حیدریه در مجلس دوازدهم مهمانان گفت‌و‌گوی ویژه خبری امشب بعد از اخبار 21 تلویزیون بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رسایی در گفت‌وگوی ویژه خبری شامگاه پنجشنبه درباره انتظارات و خواسته‌ها از منتخبان مجلس دوازدهم، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی مردم تصمیم‌گیر هستند. حتی رهبری از طریق مجلس خبرگان با رای مردم انتخاب می‌شوند.

 وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی راه تغییر را برای مردم با انتخابات قرار داده است که در همین انتخابات مردم به برخی چهره‌های معروف و مشهور رای ندادند، کما اینکه ۴ سال پیش بنده انتخاب نشدم؛ حتی برخی منصوبین عالی‌ترین مقامات در تهران رای قابل توجهی نیاوردند.

 منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعبیر خون تازه و امیدی که رهبری فرمودند، واقعیتی است که ناشی از مردم سالاری دینی است.

 رسایی اظهار داشت: تغییری که با مجلس دوازدهم ایجاد خواهد شد باید در حل مسائل مردم و تعیین اولویت‌های کشور مصداق پیدا کند. تکثر در مجلس به نفع کشور است و تضارب آرا خوب است، اما نباید با توهین، تخریب و افترا همراه شود.

 وی تاکید کرد: مجلس دوازدهم متکثر است و صداهای مختلف با تضارب آرا خواهد بود؛ مجلس دوازدهم مجلسی پر نشاط خواهد بود؛ تذکر رهبر انقلاب یعنی اینکه تضارب آرا اشکالی ندارد، اما نباید به صورت هم پنجه بکشید.

 منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رای مردم حکایت از این می‌کند و مطالبه آنها این است که تغییر و تحول ایجاد شود و این ماهیت انتخابات و ذات انتخابات اگر قرار بود همان چیزی که هست، ادامه پیدا کند چرا انتخابات برگزار می‌شد. مردم انتظار دارند تفاوتی ببینند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم به نسبت برخی از مجالس قبل‌تر، مجلس موفقی بود، گفت: همان مجلس نیز حاشیه‌ها و انتقاداتی به دنبال داشت. رهبری صفتی را به عنوان «مجلس انقلاب» به این مجلس داده بودند. ما هم گاهی انتقاد می‌کردیم و برخی از دست ما ناراحت می‌شدند و حمله می‌کردند که چرا شما به مجلس انقلابی انتقاد می‌کنید.

رسایی تاکید کرد: زمانی که انتخابات شد همان ائتلاف‌هایی که نمایندگان قبلی را معرفی کرده بودند، تقریباً دوسوم نمایندگان قبلی را عوض کردند و نامزدهای جدیدی را معرفی کردند، سوال این جاست که اگر مجلس از نظر شما هم این‌قدر انقلابی بوده پس چرا آنها را تغییر دادید! اجازه می‌دادید همان‌ها بمانند.

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که خود کسانی که دست‌اندرکار بودند به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید تغییر و تحولی رخ بدهد.


تعابیر ناپسندی در مورد لیست ما به کار می‌بردند، می‌گفتند عددی نیستید

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم با بیان اینکه در مرود لیست‌های جدید تعابیری به کار برده شد که تعابیر پسندیده‌ای نبود، گفت: حتی برخی این تعبیر را به کار می‌بردند که شما عددی نیستید.

رسایی ادامه داد: الان انتخابات تمام شده و اتفاقاً مشخص شد همان کسانی که فکر می‌کردند که عددی نیستند و نزد مردم جایگاهی ندارند، جزو نفرات اول شدند و همان‌هایی که تصور می‌کردند انتخابات را برده‌اند و همه چیز تمام شده رفتند جزو نفرات بعدی.

وی بیان کرد: پسندیده نیست من که در این انتخابات آرایم بیشتر از دیگران شده مسائل قبلی را بازخوانی کنم.

 

بعد از انتخابات فعالیتم در صفحات مجازی کاهش یافته است

رسایی تاکید کرد: مردم مرا می‌شناسند و صفحات من را دیده‌اند، از جمله کسانی هستم که در اکثر صفحات مجازی صفحه دارم و آن صفحات فعال است و اظهار نظر می‌کنم.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم گفت: همین الان به صفحه من در ایتا و روبیکا و تلگرام مراجعه کنید و حتی نه بعد از سخنان رهبری بلکه بعد از برگزاری انتخابات، فعالیت من در صفحات مجازی نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

وی درباره این کاهش فعالیت در فضای مجازی‌اش، گفت: تا قبل از این بنده یک کنشگر فعال سیاسی و یا مطالبه‌گر و یا کاندیدا بودم، الان دیگر منتخب شدم. یک موضع من می‌تواند در بازار سرمایه، در بحث فرهنگی تاثیر بگذارد. اگر انسان عاقلی باشم سعی می‌کنم دقت بیشتری در کارهایم داشته باشم.

در ادامه این گفتگو محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه به صورت تلفنی در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شد و بر لزوم تزریق امید به جامعه تاکید کرد.

رسایی ادامه داد:  آقای زنگنه می‌گویند ما باید امید را به جامعه تزریق کنیم، سوال این است که اگر من ساکت باشم و حرف نزنم و موضع نگیرم و به مردم نگویم که ما آمده‌ایم که تغییر ایجاد کنیم، چگونه می‌توانم تغییر ایجاد کنم. طبیعی است که باید کاری کنم که در مردم امید ایجاد شود و تفاوت را ببینند.

وی تصریح کرد: الان بحث انتخابات هیات رییسه مجلس به طور طبیعی مطرح است، من  اعلام نکرده‌ام که می‌خواهم به هیات رییسه مجلس بروم. این که به هیات رییسه بروم یا نروم به خیلی از مناسبات بستگی دارد، اینگونه نیست که کسی صبح بیدار شود و بگویم می‌خواهم به هیات رییسه بروم.

 

لابی‌گری ها برای ریاست مجلس آغاز شده است/ وعده و وعید می‌دهند

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم اظهار داشت:  کسانی که برای ریاست مجلس تلاش می‌کنند با نماینده‌ها تماس می‌گیرند آنها را به تهران دعوت می‌کنند و با آنها صحبت می‌کنند به برخی می‌گویند شما به فلان کمیسیون می‌روید و من شما را رئیس کمیسیون می‌کنیم، برو و نمایندگان استان و شهر خود را جمع کن. همه این مسائل وجود دارد؛ نمی‌گویم این کار غلط است، مگر می‌شود ما هفتم خرداد به مجلس برویم و در آنجا تصمیم بگیریم که چه کسی رئیس شود. مشخص است که یکسری لابی‌ها و صحبت‌ها قول و قرارها و تیم‌بندی‌ها در این فاصله دو سه ماهه انجام می‌شود.

رسایی اضافه کرد: فاصله انتخابات تا مجلس بعدی حدود سه ماه است و این مدت به همین منظور قرار داده شده است. انتخابات مجلس باید تایید شود و نماینده‌های جدید هم خودشان را آماده کنند.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: من می‌گویم باید تغییر ایجاد شود و یکباره برخی رسانه‌ها شروع به فحاشی‌ و حمله می‌کنند، در حالی که این طبیعت انتخابات است.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم ادامه داد:  الان مثل روز روشن است که برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در این یکی دو روزه انواع و اقسام فحاشی‌ها را نسبت به من انجام داده‌اند. برخی اعضای هیات مدیره این رسانه‌ها، عضو شورای ائتلاف هستند و نظرشان به سمت آقای قالیباف است. 

 

ماجرای تذکرات جدی به برخی رسانه‌های تخریب‌گر

وی اظهار داشت: فقط کافی است همین فاصله ۲۰ روز گذشته را تحلیل محتوا کنید. البته اینها رسانه‌هایی هستند که به برخی از نهادهای انقلابی متصل هستند. شب گذشته یکی از مسئولین فرماندهان عالی این نهادها با من تماس گرفت و گفت که تذکرات جدی داده شده و اینها حق ورود به این مسائل را به این شکل ندارند و حتما باید جبران کنند.

 

آغاز تحول از هیات رئیسه مجلس امری طبیعی است

رسایی خطاب به زنگنه گفت: الان جامعه دنبال این است که بداند ترکیب مجلس آینده چگونه است؛ شما می‌دانید اینکه سکان مجلس در اختیار چه سلیقه، فکر و با چه گذشته، پیشینه و چه عملکردی باشد، همه اینها موثر است.

منتخب مردم تهران در مجلس گفت: در همه دوره‌ها خصوصا در شروع مجلس ترکیب هیات رئیسه تغییر می‌کند. الان ۵۰ درصد نماینده‌های مجلس دوازدهم عوض شده‌اند و نمایندگان جدید به مجلس آمده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اگر عده دنبال تحول باشند و بخواهند این تحول را از هیات رئیسه آغاز کنند، بدیهی و طبیعی است، اظهار داشت: در فضای مجازی در این مدت بسیار به من فحاشی شده و حتی به یک مورد هم پاسخی ندادم. باز هم تاکید می‌کنم که این مسائل باید با رعایت اخلاق صورت بگیرد بدون اتهام‌زنی، طرح افترا ، تهمت و دروغی گفته شود.

رسایی با بیان اینکه مردم تغییر و تحول می‌خواهند، گفت: هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌ها در اولویت‌بندی‌ها نقش دارند؛ بنابر این طبیعی است که ما از این مساله سخن بگوییم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار