ضرر هنگفت و ویرانگر مدیران ناکارآمد بر پیکره هلدینگ‌های گروه توسعه ملی

 یک اقدام جهادی مدیرعامل گروه توسعه ملی با هماهنگی کامل بانک ملی، مدیرعامل صنایع بهشهر، مارگارین، هلدینگ صنایع شوینده،  به پخش و صنایع بسته بندی را برکنار کرد.

به گزارش راه شلمچه، کانال تلگرامی کرسی داغ نوشت: در طول چندماه گذشته بارها خبربرکناری و  بازداشت  مدیرعامل اسبق  گروه  توسعه ملی، صنایع بهشهر و شرکت‌های تابعه آن توسط دستگاه‌های امنیتی و نظارتی منتشر شد، چنانچه رقم فساد مالی مدیران گذشته درشرکتهای گروه توسعه ملی به میلیاردها تومان می‌رسد. نکته مهم و اساسی بعد از کشف فساد از سوی دستگاه‌های امنیتی جریان مشکوک مدیران سابق با همکاری برخی  رسانه‌ها  برای پخش اخبار حاشیه ای و متهم کردن اقدامات ضد فساد بانک ملی و مدیر عامل جدید گروه توسعه ملی فعال شده است.

با توجه به گستردگی فساد مالی صورت گرفته و همچنین حضور مرتبطین پرونده در مجموعه های اثرگذار دولت قبل، جریان شناسی تخریب رسانه‌ای صورت گرفته در شناسایی مهره های کلیدی فاسد که احساس خطر کرده اند بساز حائز اهمیت است.

نام برخی افراد اثرگذار در دولت قبل در این پرونده مطرح شده است که می‌تواند ابعاد جدیدی از تخلفات دولت قبل را اشکار کند
در همین حال در یک اقدام جهادی مدیرعامل گروه توسعه ملی با هماهنگی کامل بانک ملی ، مدیرعامل صنایع بهشهر ، مارگارین، هلدینگ صنایع شوینده،  به پخش و صنایع بسته بندی را برکنار کرد.


این اقدامات ادامه روند مبارزه با فساد در شرکت‌های بانک ملی با محوریت دستگاه‌های نظارتی بود، نکته مهم این است که متاسفانه در دولت سابق هلدینگ صنایع بهشهر به عنوان حیات خلوت گروههای سیاسی و بازنشستگان آنها تبدیل شده بود که با اقدامات صورت گرفته روند مبارزه با فساد آغاز و در اولین گام در راستای  برخورد با متخلفان در این گروه مدیرعامل سابق صنایع بهشهر برکنار و سپس نامبرده توسط نهادهای امنیتی  بازداشت و به موازات آن مدیرعامل و برخی اعضای هیات مدیره شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ توسط دستگاههای نظارتی بازداشت شدند و در گام نیز سرپرست صنایع بهشهر که معاون محسنی مجد بود او نیز برکنار شد.

 پس از برکناری سرپرست صنایع بهشهر ، مدیران شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ نیز برکنار شدند و شفاف سازی و مبارزه با فساد وارد مرحله جدیدی شده است و قرار است تمام مدیرعامل ها و اعضای هیات مدیره متخلف منصوب شده در هر برهه زمانی معرفی، برکنار  و در اختیار دستگاهای نظارتی و امنیتی قرار گیرند .


نکته مهم این است که آیا فقط مدیران متخلف باید برکنار شوند ، پس تکلیف رقم های میلیاردی تضییع  شده چه می‌شود؟

دوم آیا زمان آن نیست دولت از مدیرانی  که با جسارت و اقدامات جهادی  درصدد مبارزه با فساد نهادینه در برخی شرکت‌ها هستند ، حمایت کند؟

آیا دولت میداند مدیران نالایق و بدون سوابق اجرایی در دولت سابق چه بر سر هلدینگهای موفق اورده اند؟ و امروز که مدیران ارشد در صدد برکناری مدیران فاسد هستند ، مورد هجمه قرار گرفته  که متاسفانه در برخی اوقات منتصبین دولت جدید نیز خو استه یا ناخواسته حامی آنها می‌شوند.

با توجه سیاست شفاف سازی بانک ملی ایران در دوره جدید ، قطعا در آینده نزدیک و با جمع بندی نهایی  افکار عمومی در جریان تمام تخلفات قرار خواهند گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار