طراحی دولت برای بتن‌ریزی در مجلس!

این بی توجهی و بی اعتنایی رئیس دولت البته به همین جا ختم نمیشود و شواهد مختلفی نشان میدهد که دولت تلاش ویژه ای برای به حاشیه راندن مجلس دارد و برای قرار گرفتن این نهاد در راس امور و جایگاه حقیقی خود سنگ اندازی می‌کند.

به گزارش راه شلمچه، سابقه توافق هسته‌ای نشان داد که حسن روحانی به عنوان شخصیتی مشورت ناپذیر هیچ نظر مخالفی را تحمل نمی‌کند و سعی دارد تا صرفا دیدگاه‌های خود را به کرسی بنشاند. اما این اتفاق می‌تواند ساختارهای قانونی کشور را زیر سوال برده و حتی برای جمهوریت و تفکیک قوا در کشور چالش ایجاد کند. پس از خداحافظی علی لاریجانی از مجلس به عنوان بازوی اصلاح طلبان و حامیان دولت در قوه مقننه، رئیس جمهور کار را برای ادامه تک روی های خود سخت‌تر می‌بیند به همین دلیل سعی دارد تا نه تنها از نظارت‌ها که از قوانین و ریل گذاری های مجلس نیز به بهانه های گوناگون فرار کند.

 

 با افزایش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیشتر از دو سال است که روحانی حاضر به گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم نشده است. وی حتی در خصوص تصمیمات عجیب خود همچون افزایش شبانه قیمت بنزین نیز صحبتی با مردم نداشته و بعد اتفاقات آبان نیز نیازی به پاسخگویی به مردم و توضیح دلیل تصمیم دولت در این خصوص احساس نکرد. 

 

روحانی حالا خود را در برابر مجلسی میبیند که وکیل الدوله‌های پیشین در آن نیستند و درصدد هستند تا حد ممکن مجلس را به جایگاه اصلی خود برگردانند. این وضعیت اما برای شخص رئیس جمهور خوشایند نبوده است و تلاش کرده تا به بهانه ویروس کرونا از حضور در مجلس سر باز زند.

 

کاربران شبکه های اجتماعی با مقایسه حضور بدون ماسک وی در جلسات گذشته مجلس و عدم حضور وی در شرایط ویژه کنونی با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سیاسی بودن حرکت رئیس جمهور سخن می‌گویند.

 

 

روحانی در ماه‌های اخیر نه برای حمایت از وزرای پیشنهادی صمت به بهارستان رفته و نه حتی برای تقدیم لایحه پیشنهادی بودجه 1400 به خود زحمت حضور داده است.

 

این بی توجهی و بی اعتنایی رئیس دولت البته به همین جا ختم نمیشود و شواهد مختلفی نشان میدهد که دولت تلاش ویژه ای برای به حاشیه راندن مجلس دارد و برای قرار گرفتن این نهاد در راس امور و جایگاه حقیقی خود سنگ اندازی می‌کند.

 

تلاش برای تعطیلی مجلس

ستاد کرونا که بیشتر اعضای آن را وزرای دولت روحانی تشکیل می‌دهند بارها خواستار تعطیل شدن مجلس به بهانه گسترش ویروس کرونا شد. 

 

سعید نمکی در نامه‌ای به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس نوشت: طبق مصوبه چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۴ آبان ۹۹، برگزاری جلسات در شهرهای قرمز تا سقف ۱۵ نفر با رعایت بقیه پروتکل مربوطه مجاز است و کلان شهر تهران نیز مبتنی بر شاخص موجود تا دو هفته آینده از وضعیت قرمز برخوردار است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید مفاد مصوبه مذکور در برگزاری جلسات مجلس محترم لحاظ گردد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن

0
آخرین اخبار