طرفدران پرسپولیس منتظر مسی هلندی

لوکادیا که زمانی لقب «مسی دوشنبه شب‌ها» را به خودش اختصاص داده بود، روز گذشته به باشگاه پرسپولیس ایران پیوست.

به گزارش راه شلمچه، یک روز پس از امضای قرارداد با پرسپولیس و انتقال به لیگ برتر خلیج فارس، همچنان بازتابهای جدایی یورگن لوکادیا از بوخوم و پیوستن به تیم سرخپوش فوتبال ایران ادامه دارد و حالا در جدیدترین واکنش، یک وبسایت خبری نزدیک به باشگاه پی اس وی آیندهوون، باشگاهی که لوکادیا بهترین روزهای فوتبالش را آنجا گذراند، با یادداشتی نسبتا طولانی این انتقال را پوشش داده است.

بن مایه این یادداشت نوعی نگاه منفی به تصمیم لوکادیا برای حضور در فوتبال آسیا و خاورمیانه است و از نگاه نویسنده، اینطور به نظر می‌آید که او برای دریافت دستمزد بسیار بیشتر از آنچه در اروپا نصیبش می‌شد، این تصمیم را گرفته است.


یادداشت ریک آلفریک از وبسایت ED را در ادامه می‌خوانید:

  لوکادیا در دیدار برابر اتلتیکو مادرید این فرصت را داشت که شرایط را برای پی اس وی تغییر دهد اما در نهایت نقش روب رنسنبرینک را در فینال جام جهانی 1978 ایفا کرد. شوتی که به تیرک دروازه خورد می‌توانست زندگی حرفه‌ای او را به شکل قابل توجهی تغییر دهد.

لوکادیا که زمانی لقب «مسی دوشنبه شب‌ها» را به خودش اختصاص داده بود، روز گذشته به باشگاه پرسپولیس ایران پیوست، باشگاهی که قرار است دستمزدی قابل توجه در آن دریافت کند.

گفته می‌شود دستمزد او در این باشگاه سالانه دو میلیون یورو است (بر اساس ارزشگذاری ترانسفر مارکت) و این یکی از دلایل عدم بازگشت او به لیگ هلند است. نایمخن نیز علاقه بسیاری به جذب او داشت اما در نهایت موفق به عملی کردن این انتقال نشد. پی اس وی دیگر جز مشتریان این بازیکن نبود اما زندگی حرفه‌ای او همچنان در این باشگاه دنبال می‌شود.

آیندهوون در بهترین زمان ممکن این بازیکن را فروخت. برایتون در ابتدای سال 2018 پیشنهادی 17 میلیون یورویی برای جذب این بازیکن ارائه کرد و مارک برندس، مدیر فنی وقت پی اس وی، با این پیشنهاد موافقت کرد. هرچند بخشی از این مبلغ مربوط به بندهای پاداش بود و برایتون در نهایت تنها شش میلیون یورو پرداخت کرد چون لوکادیو در فصل بعدی تنها سه گل در لیگ برتر به ثمر رساند.


او پس از آن به صورت قرضی در ترکیب هوفنهایم، سینسیناتی و بوخوم بازی کرد و گل‌هایی را نیز برای این تیم‌ها به ثمر رساند اما هرگز نتوانست بار دیگر به دوران اوجش برگردد.

بدشانسی نقش مهمی را در زندگی حرفه‌ای لوکادیا پس از درخشش در پی اس وی و به ثمر رساندن 45 گل برای این تیم ایفا کرد. این مهاجم قرار بود اولین بازی ملی‌اش را در جریان بازی هلند برابر آلمان در نوامبر 2015 انجام دهد که این دیدار به دلیل تهدید به بمب‌گذاری لغو شد.

پس از مصدومیتی که گریبانگیر این بازیکن شد، او دیگر نتوانست فرصت بازی برای تیم ملی را پیدا کند و به این ترتیب شانس به تن کردن پیراهن تیم ملی و اضافه کردن این افتخار به کارنامه‌اش را از دست داد.

هواداران آیندهوون پس از حذف پی اس وی از لیگ اروپا در مرحله انتخابی برابر باشگاه اوسیک کرواسی در اواسط سال 2017 به شدت این بازیکن را مورد انتقاد قرار دادند. اظهارات او مبنی بر این که آماده شدن برای این بازی برای بازیکنان دشوار بوده است باعث ناراحتی آنها شده بود.

این اظهارات تبعات زیادی برای او داشت و هواداران را مقابل لوکادیا قرار داد. با این حال او توانایی‌هایش را در زمین بازی نشان داد و گل‌های زیبایی را برابر ویتسه به ثمر رساند تا پی اس وی عنوان قهرمانی لیگ را در سال 2018 به دست آورد، هرچند او فرصتی برای حضور در جشن قهرمانی پیدا نکرد چون در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از این باشگاه جدا شد.

ماجراجویی او حالا به پرسپولیس، یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های آسیایی و باشگاه برتر ایران، رسیده است. شاید این چالش ورزشی خوبی برای او در تهران باشد. لوکادیا شش ماه پیش در طول دوران حضورش در بوخوم گفته بود که ترجیح می‌دهد به جای بازگشت به هلند به لیگی بزرگ‌تر برود.

اما شرایط به شکل دیگری برای او پیش رفت. او در ماه نوامبر 29 ساله خواهد شد و حالا یک سال از فوتبالش را به خاطر دریافت دستمزد بالا در خاورمیانه سپری خواهد کرد، کاری که بیشتر بازیکنان آن را انجام می‌دهند و موضوعی عادی در بین بازیکنان اروپایی به نظر می‌رسد.

منبع؛ورزش3

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار