حسینی در اجتماع روز جهانی قدس در اهواز:

طوفان الاقصی معادلات منطقه و افکار عمومی جهان را به نفع فلسطین تغییر داد

معاون رئیس جمهور گفت: امروز وجدان بشری و افکار عمومی جهان با ایثار، مقاومت و ایمان راسخ مردم غزه در  مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بیدار شده و مطالبه افکارعمومی برای آزادی فلسطین آغازی بر فروپاشی این رژیم جنایتکار، سفاک و خونخوار  است.

به گزارش راه شلمچه، سید محمد حسینی در اجتماع باشکوه مردم اهواز در روز جهانی قدس اظهار داشت: امروز مردم ایران در ۲ هزار شهر و روستا و مردم مسلمان و آزادیخواه در اقصی نقاط جهان با مشارکت گسترده و بی سابقه در تظاهرات و تجمع‌ها، دفاع از مردم مظلوم غزه و نفرت و انزجار از رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی‌اش را فریاد می‌زنند.

معاون رئیس جمهور گفت: رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ توسط انگلیس و آمریکا بر مردم مظلوم فلسطین تحمیل شد و از آن زمان شاهد ۷۵ سال ظلم، جنایت و خونریزی این رژیم کودک کش هستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امام راحل روز جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کرد تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده نشود، خاطرنشان ساخت: مسئله فلسطین را می‌توان به سه مرحله قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب و مرحله سوم را از طوفان الاقصی در نظر گرفت، تا قبل از پیروزی انقلاب همه جنگ‌ها به نفع رژیم صهیونیستی به پایان می‌رسید اما پس از اینکه با نگاه ژرف و عمیق و برگرفته از آموزه‌های الهی امام راحل مسئله فلسطین بعنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح شد و از محدوده و نگرش ناسیونالیستی عربی خارج و منجر به تحولی شد که مردم فلسطین فهمیدند با سازش و تسلیم نمی‌توان دستاوردی داشت و جز مبارزه و مقاومت گزینه دیگری فراروی آنان نیست.

معاون رئیس جمهور افزود: طوفان الاقصی مبدا تحولاتی جدیدی شد اگر در گذشته جنگ‌ها ظرف چند روز به پایان می رسید، این بار ۱۸۳ روز است که مردم مظلوم غزه زیر بمباران وحشیانه با اراده راسخ ایستادگی و مقاومت می‌کنند و به رغم تقدیم ۳۳ هزار شهید و ۷۵ هزار مجروح، ۸ هزار مفقود و زیر آوار، راست قامت و با ایمان قوی ایستاده‌اند و حاضر به ترک غزه نیستند.

حسینی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها در جنگ غزه، تمام قواعد و معاهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشتند، اظهار داشت: هدف قرار دادن خبرنگاران و شهادت بیش از ۱۴۰ خبرنگار، بمباران بیمارستان ها و به رگبار بستن امدادگران و امدادرسانان و محدود کردن حلقه محاصره برای عدم دسترسی مردم غزه به آب، غذا و دارو حاکی از آن است که صهیونیست‌ها به دنبال نسل کشی هستند.

معاون رئیس جمهور گفت: اگر در گذشته غربگرایان چهره‌ رژیم صهیونیستی و آمریکا را بزک می‌کردند و آنها را مدافع و حامی حقوق بشر، حقوق زن و کودک معرفی می‌کردند امروز با مشاهده جنایات وحشیانه و علنی صهیونیست ها و حامیانش علیه مردم غزه، غالب مردم جهان متوجه شده‌اند که صهیونیست‌ها چه موجودات خبیثی هستند به نحوی که حتی در لندن و آمریکا شاهد تجمعات چند صد هزار نفری و اعتراضات گسترده به این رفتار سبعانه هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امروز امپراطوری و گنبد آهنین رسانه ای رژیم صهیونیستی دچار فروپاشی شده و رزمندگان حماس و مردم غزه در عین حال که سختی‌ها را تحمل می‌کنند اخبار جنایت صهیونیست‌ها را لحظه به لحظه به دنیا مخابره می‌کنند و اگرچه مردم غزه بی‌خانمان و در ناامنی و اضطراب به سر می‌برند اما ماهیت رژیم ضد بشری صهیونیستی برای افکار عمومی جهان آشکار شده است.

حسینی تاکید کرد: اگر روزگاری عده‌ای سخن امام راحل درباره رژیم صهیونسیتی مبنی بر اینکه این غده سرطانی باید نابود و بساط رژیم صهیونیستی برچیده شود را باور نمی‌کردند، امروز این موضوع برای همه باورپذیر شده است و طوفان الاقصی چنان هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست که قابل جبران نیست لذا روز قدس امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و مردم از شرق تا غرب از شمال تا جنوب عالم با اجتماعات گسترده، جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا و انگلیس را محکوم می‌کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدام قابل تقدیر آفریقای جنوبی در ارائه شکایت از رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی لاهه گفت: این قضیه مایه شرمساری برخی دولت‌های منطقه است که نه تنها پیشقدم این اقدام نشدند بلکه هنوز تبادلات تجاری خود با اسرائیل غاصب را حفظ کرده و کالاهای تجاری و سوخت مورد نیاز رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند و در حقیقت با ظالم و دشمن بشریت همراهی می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به آثار و تبعات مقاومت ملت ایران در برابر نظام سلطه خاطرنشان کرد: اگر روزگاری بعد از شهادت سردار دل‌ها، فرزندان برومند ملت ایران پایگاه عین الاسد را مورد حمله قرار دادند که از زمان جنگ جهانی بی‌سابقه بود و هیچ قدرت دیگری این جرات را نداشت، امروز پایگاه‌های آمریکا در منطقه به هدف اصلی رزمندگان مقاومت در عراق، سوریه و دیگر کشورها تبدیل شده است و ابهتی که آمریکا به عنوان ابرقدرت برای خود ساخته بود، رنگ باخته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به آثار و برکات فشار افکار عمومی در پایان دادن به ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی اظهار داشت: افکار عمومی جهان می تواند دولت‌ها را به تجدید نظر در موضوع فلسطین کند و آنها را وادار به عدم حمایت از اسرائیل غاصب نماید که در این صورت زوال صهیونیسم سرعت خواهد گرفت.

حسینی گفت: استقامت مردم غزه ستودنی و شگفت انگیز است و مردم خوزستان که در دوران دفاع مقدس مصائب و سختی‌های فراوانی را متحمل شده و ۲۴ هزار شهید تقدیم کرده اند، به خوبی می‌توانند اهمیت و ارزش ایستادگی و مقاومت مردم مظلوم و بی‌پناه غزه را درک کنند.

معاون رئیس جمهور با انتقاد از کم تحرکی سازمان همکاری‌های اسلامی خاطرنشان کرد: این سازمان اساسا در اعتراض به تعرض به مسجدالاقصی و حمایت از مردم فلسطین شکل گرفت اما وقتی دکتر رئیسی در نشست ریاض راهکارهای عملیاتی برای پایان بخشیدن به جنگ و خونریزی در غزه ارائه کرد  متاسفانه تصمیم جدی اتخاذ نشد و بعد از گذشت ۶ ماه کشتار هنوز تاکنون کار درخور توجهی انجام نداده است! نکته حائز اهمیت دیگر  اینکه رژیم صهیونیستی طراحی کرده بود تا غزه را از نقشه جغرافیایی حذف کند و اهالی غزه وادار به کوچ از غزه نماید لذا مقاومت فلسطین حرکت پیش‌دستانه‌ای آغاز کرد که اگر این عملیات افتخارآمیز رخ نمی داد، چه بسا رژیم صهیونیستی می توانست به اهداف خود یا بخشی از اهداف دست یابد و پس از غزه به سراغ حزب الله و سپس یمن برود و در نهایت عرصه را بر جمهوری اسلامی تنگ کند اما طوفان الاقصی و مقاومت بی بدیل مردم غزه و حمایت انصارالله یمن، حزب الله لبنان و مقاومت عراق، رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده است، به گونه ای که صهیونیستها هرچه تقلا می کنند و دست و پا می زنند بیشتر در باتلاق خود ساخته فرو می‌روند.

 حسینی گفت: حمله به بخش کنسولی سفارت ج.ا.ا  در دمشق که برخلاف کنوانسیونها و  معاهدات بین‌المللی بود را نیز نشانه دیگری از استیصال رژیم صهیونیستی و مصداق الغریق یتشبث بکل حشیش است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس با راهپیمایی روزهایی مانند ۲۲ بهمن تفاوت دارد اظهار داشت: در بزرگداشت ایامی مانند ۲۲ بهمن نگاهمان به گذشته و اجرای فرمان الهی مبنی بر زنده نگاه داشتن ایام الله است اما در مسئله روز قدس، نگاه به آینده است و اینکه باید قدس آزاد شود و نکته دیگر اینکه قدس مسئله‌ای فراملی و جهانی است.

حسینی خاطرنشان کرد؛ همچنان که پیامبر گرامی اسلام از مسجد الاقصی به آسمانها و معراج رفت انشاالله با اضمحلال رژیم صهیونیستی، اسلام نیز از قدس شریف جهانی خواهد شد، و در همین ۶ ماه، ایمان و استقامت مثال زدنی مردم غزه باعث شده که هزاران غیر مسلمان به خواندن قرآن و پذیرش اسلام روی بیاورند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام و توجه ویژه دولت مردمی به رفع مشکلات و کمبودهای استان خوزستان اظهار داشت: رئیس جمهور بلافاصله پس از رای اعتماد کابینه سیزدهم در اولین روز کاری  هیئت دولت جدید عازم استان خوزستان شد و تاکنون ۸ بار به این استان سفر کرده و مصمم است مسائل و مشکلات استان را در حوزه‌های مختلف برطرف کند همچنان که تاکنون طرح‌های متعددی نظیر آبرسانی غدیر، دو خطه شدن راه آهن اندیمشک به اهواز و پروژه های بسیاری در حوزه‌ی صنعت، نفت، پتروشیمی، کشاورزی، بهداشت، ورزش و آموزش به نتیجه رسیده است.

معاون رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس اهواز در گفت وگو با قشرهای مختلف مردم، مشکلات و مطالبات آنان را از نزدیک مورد رسیدگی قرار داد.

 حسینی همچنین پس از اقامه نماز جمعه در دیدار و گفت و گو با نماینده ولی فقیه در استان و نیز استاندار، مهمترین مسایل استان و روند اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور را مورد بررسی قرار داد.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار