علی لاریجانی به بن بست می‌رسد؟!

علی لاریجانی در ایام تبلیغات انتخابات با فامیلی «لاریجانی» بسیار با چالش همراه خواهد شد.

به گزارش راه شلمچه، علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد و در همان ساعت اولیه با حمله منتقدین رو‌به‌رو شد و تا این ساعت شاید تصور این همه انتقاد را نداشته بود اما با آمدن وی برای انتخابات ریاست جمهوری گویی بغض فروخورده‌ای به یکباره ترکیده و بسیاری منتظر چنین روزهایی بودند تا با وی تسویه کنند.

از واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی تا چهره‌های مطرح و رسانه‌ای کشور پس از ثبت‌نام لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد وی رقبای سرسختی دارد که در چندین جبهه باید درگیر حاشیه‌ها باشد هرچند او زیرک است اما منتقدین بسیاری دارد که در زمان تبلیغات بر سر وی خراب می‌شوند.

اولین چراغ را اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور روشن کردند و طی نامه‌ای از علی لاریجانی برای حضور در جلسات انتخاباتی این اتحادیه دعوت کردند. 

این اتحادیه با طرح 9 سوال زیر اظهار امیدواری کردند که به این سوالات سخت پاسخ دهد؛


1- تصویب برجام بدون رعایت الزامات و بررسی‌های کارشناسی.
 2- عدم ایستادگی برابر دولت در بسیاری از موارد مانند کنار گذاشته شدن طرح مسکن مهر.
 3- بی‌اعتنایی به اصلاح نظام مالیاتی.
 4- عدم اقدام جدی علیه مصائب بانکداری.
 5- عدم اصلاح فرآیند اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها.
 6- همراهی با دولت برای لغو سهمیه‌بندی بنزین و اعمال مجدد آن و انفعال مجلس.
 7- بی‌تفاوتی به انحراف 65 درصدی احکام برنامه ششم توسعه.
 8- بی‌تفاوتی به انحراف دولت در مسائل ارزی و تحریمی.
 9- همراهی با روحانی برای عدم‌ خلع‌ید وزرای ناکارآمد دولت.
 

از طرفی چهره‌های سیاسی چند سالی است منتظر فرصتی بودند تا با بهانه‌‌هایی کارنامه سه دوره ریاست مجلس علی لاریجانی را نقد کنند و مخصوصا تصویب برجام و همچنین حمایت‌های وی از دولت روحانی که در زمان ریاست مجلس به آنها تربیون نمی‌داد.


 یکی از آن چهره‌ها حجت‌الاسلام حمید رسایی است که این روزها کلیپ‌های او در زمان مجلس نهم خریدار زیادی پیدا کرده و حتی مردم عادی که از سیاست سر در نمی‌آورند اما اعتراض‌های رسایی و پیش‌بینی‌های او در زمان تصویب برجام را دست به دست می‌کنند.

در باره آینده سیاسی علی لاریجانی به نظر می‌رسد به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی ختم می‌شود و اگر رفتارهای سال‌های پایانی هاشمی را با لاریجانی مقایسه کنیم گویی راهی و  سیاستی که امروز علی لاریجانی در پیش گرفته شبهات زیادی با هاشمی‌رفسنجانی دارد. 

هاشمی از انتخابات سال 84 به بعد تغییر مواضع سیاسی داد و به اصلاح طلبان منجر شد که سال 88 و در جریان فتنه انتخابات کاملا بر همگان مشخص شد که به نوعی در جبهه مخالف جریان اصولگرایی بزگردانی کرد اما لاریجانی نه به آن میزان اما تا حدودی در همین انتخابات کاملا به جریان اصلاح‌طلبی گرایش پیدا خواهد کرد که البته اگر به نوعی جا پای میرحسین موسوی نگذارد و غرق در فضای انتخاباتی قرار نگیرد.

به هر حال علی لاریجانی در ایام تبلیغات انتخابات با فامیلی «لاریجانی» بسیار با چالش همراه خواهد شد که به نظر می‌آید با موجی از منتقدین رو‌به‌رو خواهد بود و خیلی از همکاران ادوار وی با دو شیوه حمایت می‌کنند.
 عده‌ای طرفدار و حامی وی در تهران هستند اما وقتی به شهرستان‌ها می‌روند به فردی دیگر و مشخصا آیت‌الله رئیسی خواهند بود و نمایندگان سابق مجلس با لاریجانیِ امروز نمی‌توانند در شهرستان‌ها  همصدا باشند و به ناچار در شهرستان‌ها حامی آشکار او نخواهند بود اما در تهران آنهم به صورت محافظه‌کارانه وی را همراهی خواهند کرد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0