عملکرد نماینده قائمشهر در یک فرصت 5 دقیقه‌ای اضطرار در صحن مجلس دهم

ادیانی با اشاره به کارنامه عملکردی‌اش و دو روز مانده به پایان عمر مجلس دهم، گفت: در مجلس دهم در حوزه قانون‌گذاری پیشنهادات، تذکر، اخطار، مخالفت و موافقت درباره لوایح و طرح‌های موجود را مطرح کردم که تا امروز ۴۳۰ مورد و بالغ بر ۲۰۰۰ دقیقه در صحن علنی اظهارنظر بوده است.

به گزارش راه شلمچه، سیدعلی ادیانی در نشست علنی روز دوشنبه(29 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری میان دستور خود با اشاره به اینکه آخرین نطق خود را در دو روز مانده به اختتامیه مجلس شورای اسلامی مطرح می‌کنم، گفت: اگرچه لازم بود امروز درباره‌ی مسائل مهم رخداده در سطح ملی، استانی و بین‌المللی صحبت کنم اما به خاطر این‌که آخرین نطق در مجلس دهم است، قصد بیان کارنامه عملکردی‌ام در چهار سال گذشته را دارم.

 

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از مردم حوزه انتخابیه‌اش، تصریح کرد: در این مرحله نتوانستم از حوزه انتخابیه خود در مجلس حاضر شوم لذا در فرصتی دیگر با مردم مازندران سخن خواهم گفت.

 

وی افزود: وظیفه نماینده نظارت و تقنین است. اگر مجلس شورای اسلامی بر این کار مُصر باشد و دَر مجلس بر این پاشنه بچرخد، هیاهوها و هجمه‌ها علیه نمایندگان و مجلس شورای اسلامی کم خواهد شد.

 

ادیانی با اشاره به کارنامه عملکردی‌اش در حوزه تقنین و قانون‌گذاری، تصریح کرد: در مجلس دهم در حوزه قانون‌گذاری پیشنهادات، تذکر، اخطار، مخالفت و موافقت درباره لوایح و طرح‌های موجود را مطرح کردم که تا امروز ۴۳۰ مورد و بالغ بر ۲۰۰۰ دقیقه در صحن علنی اظهارنظر بوده است. همچنین در تدوین و ارایه بالغ بر 180 طرح در حوزه های مختلف مربوط به انرژی، حقوق بازنشستگان، شفافیت آراء، حقوق کارکنان، آموزش و پرورش و فرهنگیان، اشتغال و تولید، ورزش و جوانان، کشاورزی و غیره پیشگام بوده‌ام.

 

نماینده مجلس دهم با اشاره به فعالیت خود در حوزه نظارت، یادآور شد: بالغ بر ۲۰ سوال از رئیس‌جمهور و وزرا مطرح کردم و 7 مورد تحقیق و تفحص را دنبال کردم که از جمله آن می‌توان به تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، سازمان خصوصی سازی، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، محیط زیست و تولید و توزیع خودرو اشاره کرد.

 

وی در ادامه به پیگیری‌های موارد مرتبط با حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: از سویی پیگیری‌های تاسیسی و منحصر به فردی به عهده داشتم مانند ردیف دار شدن ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای آلاشت، پل سفید، زیرآب، شیرگاه و کیاکلا در قانون بودجه، پیگیری و اخذ چندین میلیارد تومان اعتبار جهت تقویت مونتاژ شبکه برق روستاهای حوزه انتخابیه و ردیف دار شدن سد کسلیان سواد کوه در قانون بودجه، ردیف دار شدن انتقال آب لفور به شهرستان سواد کوه شمالی، سیمرغ، قائمشهر و جویبار در قانون بودجه، ردیف دار شدن تعریض، بهسازی و آسفالت جاده حوزه انتخابیه در قانون بودجه از این موارد است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم افزود: از طرف دیگر جهت انجام کارهای تکمیلی پیگیری‌هایی صورت گرفته است که از جمله آن تصویب منطقه آزاد صنعتی و تجاری استان مازندران به ویژه چپکرود در جویبار، عبور از بحران و به سامان رسیدن کارخانجات نساجی مازندران، آشفتگی در پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور و صنعت فولاد مرکزی، جاده چهارخطه سوادکوه- تهران که اولین خطه تهران به شمال است و غیره مانند گازرسانی به روستاها و تقویت آب شرب روستاهای حوزه انتخابیه و کارگشایی و همکاری با دستگاه های بهسازی و همکاری با دستگاه های تولید و اشتغال و جلوگیری از ریزش در حد مقدورات از دیگر اقداماتی است که در مدت گذشته پیگیری کرده‌ام.




اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار