فتنه‌ای جدید با حمله به امنیت روانی مردم و با هیزم منافقین و رسانه‌های بیگانگان!

در کنار نشان دادن ایران به عنوان کشوری استثنایی که ناتوان از مقابله با بحران کرونا و دروغگوست ، جریان‌های داخلی و خارجی تلاش دارند تا با مقصر نشان دادن حاکمیت و به خصوص نهادهای مذهبی و دینی وضعیت کنونی شیوع کرونا در کشورمان و حتی دنیا را به ایران نسبت دهند. در این بین اما منافقین و رسانه‌های انگلیسی نتوانستند از آرزو و احتمالا برنامه خود برای شورش‌های خیابانی و تشویق مردم به حرکت‌های هنجارشکن چیزی نگویند.

به گزارش راه شلمچه، برخلاف آمریکا که انتشار هرگونه آمار در خصوص بیماران کرونایی را مشروط به تایید و امضای مایک پنس معاون دونالد ترامپ کرد و یا برخلاف آلمان که هفتگی آمار تلفات خود را ارائه میدهد و حتی برخلاف سخنان جانسون نخست وزیر انگلیس که گفت با علم به فاجعه بار بودن و کشته های سنگین این بیماری حاضر به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیست، ایران از ابتدایی ترین زمان ممکن روزانه آمار دقیقی از میزان مبتلایان، بهبودیافتگان و همچنین جان باختگان بحران کرونا اعلام میکند. اما با این وجود اتفاقی مهم در حال رخ دادن است که قابل چشم پوشی نمی‌باشد.

 

رسانه های بیگانه و رسانه‌های خبری فارسی زبان وابسته خط تخریب ایران را به سرعت در پی گرفتند. ابتدا کشور را متهم به پنهان کاری کردند که با آمارهای روزانه و اطلاع رسانی‌های عمومی به این هدف نرسیدند. اما پس از آن چند ادعای جدید را مطرح کردند. آنها یا ایران را مدعی دروغ‌گویی در خصوص تعداد مبتلایان و فوت شده ها کردند و یا عامل این رخداد را روحانیون، حوزه علمیه و سپاه معرفی کردند. این حجم فراوان گزارش های سیاه جهت تحریک مردم به خشونت اجتماعی و ناامنی قابل تحلیل است. در این گزارش به این شایعات خواهیم پرداخت.

 

تردید در خصوص تعداد فوت شده های کرونا

این شایعه توسط رسانه‌های خارجی و برخی داخلی ها مورد پیگیری قرار گرفت.

مصطفی فقیهی مدیرمسئول سایت انتخاب نیز در توئیتی عجیب مدعی شد نمکی وزیر بهداشت آمار دقیق مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را نمیگوید. وی سپس آمار دوهزار فوتی را روی زبان‌ها انداخت.

این ادعا به سرعت با استقبال سایت مجاهدین خلق(منافقین) و رسانه فارسی رژیم سعودی مواجه شد.

مدیرمسئول حاشیه ساز سایت نزدیک به دولت ساعاتی بعد از این ادعا توئیت خود را حذف کرد و اعلام کرد از صحبت وی سوبرداشت شده است! او گفت: تاکید من بر آمار «مشکوک به کرونا» بود که میتواند آنفولانزا یا هر بیماری دیگری باشد. 

اطلاعات سپاه اجازه قرنطینه شدن قم را نداد!؟

یکی دیگر از شبکه‌های معاند که با هزینه هنگفت و پشتیبانی عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند شبکه ایران اینترنشال است. این رسانه با ورود کرونا به کشور و آغاز شیوع آن از شهر قم مدعی شد رئیس سازمان اطلاعات سپاه در جلسه شورای عالی امنیت ملی با قرنطینه کردن شهر قم مخالفت کرده است! این درحالی است که اساسا رییس سازمان اصلاعات سپاه عضو جلسه شورایعالی امنیت ملی نیست که بخواهد در آن جلسه حضور داشته باشد. همچنین مقامات دولتی و وزارت بهداشت که از اصلی ترین تصمیم گیران این بحران هستند از ابتدا معتقد بوده اند که قرنطینه روشی منسوخ و غیرعلمی است و این تحلیل را بارها در رسانه ها نیز گفته اند.

حسین دهباشی مستندساز انتخاباتی حسن روحانی که خود اعتراف کرده شگردهای جنگ روانی انتخاباتی را به حسن روحانی یاد داده نیز در توئیتی پر از ابهام علمای قم را متهم کرد که مانع از قرنطینه شدن قم شدند.

دهباشی در حالی اسمی از علمای مورد ادعای خود نیاورده که یکی از شیوه‌های جنگ روانی را استفاده کرده است. او با صادر کردن پیامی «ابهام آمیز» مخاطب خود را فریب داده است. این شیوه فریب هم باعث میشود حریف تخریب گردد و هم کسی نتواند یقه عامل شایعه را بگیرد، هر فرد نیز از ظن خود به کسی که میخواهد گمان سو میبرد.

حوزه علمیه قم کرونا را به ایران آورد

شایعه مقصر بودن حوزه علمیه نیز از روزهای ابتدایی به گوش میرسید. خبرهایی که در فضای مجازی دست به دست میشد میگفت طلاب چینی در جامعه المصطفی عامل انتشار این ویروس شدند!

سه هفته پس از انتشار این شایعه عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان این ادعا را مطرح کرد و بار دیگر به آن دامن زد. وی در ویدئویی که سه هفته پس از ورود کرونا به ایران منتشر کرده است مدعی شد: طلاب چینی جامعه المصطفی عامل شیوع کرونا در ایران هستند مشخص نیست وی چه مقدار اطلاعات در خصوص طلاب چینی حاضر در قم و همچنین ورود و خروج آنها از کشور دارد. او در حالی ادعا دارد که به آسیب شناسی ورود و شیوع کرونا در ایران پرداخته است که نه تنها در این زمینه علمی ندارد که تا چند روز قبل ممانعت فراوانی برای تعطیل نشدن نمازجمعه خود کرده بود. 

 دانلود فیلم  

صحبت های مولوی عبدالحمید که بوی کینه ورزی علیه حوزه قم دارد درحالی توسط دفتر وی رسانه ای شد که هفته گذشته مدیر حوزه های علمیه قم این شایعه را تکذیب کرده بود. آیت الله اعرافی در این خصوص گفته بود: از جامعه المصطفی در دو ماه اخیر دو نفر از چین پذیرش شده که روال قرنطینه را طی کرده اند و قطعا ورود کرونا ربطی به طلاب چینی جامعه المصطفی ندارد.

 

با این وجود بار دیگر جامعه المصطفی به ادعاهای عبدالحمید واکنش نشان داد. در اطلاعیه این نهاد علمی و آموزشی که آمده است: مولوی عبدالحمید به کدام دلیل ادعا کرده‌اند که منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران، دانش‌پژوهان چینی المصطفی بوده‌اند؟ آیا مدرکی به‌جز ادعای رسانه‌های معاند در این زمینه وجود دارد؟ آیا تاکنون هیچ مقام رسمی چنین ادعایی را تأیید کرده و آیا مدرک و مستندی در این زمینه ارائه‌ شده؟ انتظار می‌رود یک عالم دینی در بیان مطالب خود دقت بیشتری داشته باشد.

 

مسعود رجوی زبان درآورد!

رسانه‌های گروهک تروریستی منافقین نیز نتوانستند خوشحالی خود از ویروس کرونا را پنهان کنند. در اطلاعیه ای که به نقل از مسعود رجوی منتشر شد او خوستار حرکت‌های خشونت آمیز کانون های شورشی شد. این اطلاعیه که عنوان «شورش در جنگ سرنوشت» را دارد از مردم ایران خواسته که اغتشاشات علیه جمهوری اسلامی را آغاز کنند: لازمه پیروزی شورش و جنگ صد برابر است. در هر کوی و برزن فریاد اعتراض سر دهید. ایران فریاد شعله‌ور است. بگذارید دنیا ببیند و بشنود. ببیند و بشنود که مردم ایران کرونا و آخوند نمی‌خواهند.

 

رسانه‌های منافقین با خشنودی خواهان اعتراض به حاکمیت هستند که نمی توانند در اطلاعیه خود نیز خشونت و نگاه تروریستی خود را مخفی نگه دارند.

 

بی بی سی: کرونا باعث براندازی جمهوری اسلامی میشود!

رسانه وابسته به وزارت خارجه و دستگاه سلطنتی انگلیس هم از این غافله عقب نماند و در مطلبی کرونا را «ویروس برانداز» لقب داد. صاحبان این رسانه که بیش از چهاردهه است خواب براندازی نظام را میبینند. دستگاه پروپاگاندای انگلیس نوشت:  آیا کرونا به لحاظ تاثیرات اجتماعی که به دنبال خواهد داشت می‌تواند به منحصر به فردترین بحران در طول تاریخ حیات جمهوری اسلامی بدل شود و پایان یا دگردیسی کامل این نظام سیاسی را به دنبال داشته باشد یا جمهوری اسلامی این بحران را هم پشت سر خواهد گذاشت؟

بی بی سی در ادامه خوشحالی خود از ویروس کرونا را اینگونه نوشت: در صورت فراگیری غیر قابل انتظار این ویروس و ابتلای میلیونها نفر به آن، بخشهای مختلف و گاها حساس نظام فلج خواهد شد. با این اوصاف جمهوری اسلامی، اینبار تحت تاثیر و مغلوب ویروسی شود که شاید "ویروس برانداز" تاریخ نام بگیرد.

 

اکبرگنجی: میخواهند مردم را به خشونت بکشانند

آش این پروپاگاندای ضدانقلاب آنقدر شور شد که اکبرگنجی از اعضای اتاق فکر فتنه 88 نیز در رشته توئیتی به جریان کرونا هراسی هدایت شده علیه ایران از سوی دولت های افراطی آمریکا، عربستان و اسرائیل پرداخت. گنجی با وجود سابقه سیاه خود اما  تلاش کرده نشان دهد که وضعیت کرونا و پیامدهای آن در ایران آنگونه که در رسانه های خارجی منعکس می شود نیست بلکه کروناهراسی به شیوه رسانه ای از سوی دولت های افراطی در آمریکا، اسرائیل و عربستان برجسته سازی شده است. 

 

او نوشت: « ما "کارمندان دولت های راست افراطی" از طریق "کروناهراسی" ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد. من کارمند رسمی(استخدام شده) بخش پروپاگاندای دولت ترامپ هستم. من کارمند رسمی بخش پروپاگاندای دولت بوریس جانسون هستم. من کارمند رسمی بخش پروپاگاندای دولت نتانیاهوهستممن کارمند رسمی بخش پروپاگاندای دولت عربستان سعودی هستم. من کارمند رسمی بخش پروپاگاندای دولت آلمان هستم. من کارمند رسمی بخش پروپاگاندای محمد بن سلمان هستم. من به عنوان کارمند حقوق می گیرم تا پروپاگاندای این دولت ها علیه ایران را پیش برم.»

 

او خبر از تلاش کشورهای بیگانه برای ایجاد خشونت جمعی بین ایرانیان خبر داد و نوشت:  اینک وظیفه ما هراس و وحشت افکنی پیرامون شیوع ویروس کرونا در ایران است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم. ما به گونه ای عمل می کنیم که گویی ویروس کرونا فقط و فقط در ایران وجود دارد. از سوی دیگر، فقط و فقط دولت ایران در این مورد پنهان کاری کرده و می کند. آمریکا و ترکیه نمی کنند(معجزه اردوغانی با ده ها میلیون توریست، مبتلایان به کرونا را به صفر رسانده است). گمان باطل نکنید که من/ما "مخالف سیاسی"، "مدافع حقوق بشر"، "فمینیست"، و...هستیم؛ نه، ما فقط و فقط «کارمند بخش پروپاگاندای دولت های راست افراطی» هستیم. 

گنجی در ادامه این رشته توئیت ها نوشته است؛ «خودِ من ماهی ۱۰ هزار دلار از دولت آمریکا حقوق می گیرم تا «کرونا هراسی سیاسی» در تلویزیون ترامپ و اروپا راه بیندازم. چندی پیش، محمد بن سلمان به رئیسِ «زورو »Zorro  گفت: سریع به نقل از "منابع معتبر ما" اعلام کنید که در ایران ۵۰۰ نفر تاکنون در اثر کرونا جان باخته اند. "زورو" به محض دریافت فرمان، دستور را در تلویزیون عملی کرد. چون تلویزیون مال بن سلمان است و "منبع معتبر" هم کسی جز خودِ بن سلمان نبود. بن سلمان قبلاً به طور علنی اعلام کرده بود که «ما جنگ را به داخل ایران می کشانیم.»

 

این فعال رسانه‌ای خارج نشین نوشت: «ما تشنه مرگ و خون مردم ایران هستیم. کرونا برای ما نعمت است. کاری را که «شدیدترین تحریم های طول تاریخ» نتوانست با ایران انجام دهد، ما کارمندان بخش پروپاگاندای دولت های راست افراطی موظف هستیم با کرونا هراسی انجام دهیم. ما موظف هستیم تمامی آمارهای وزارت بهداشت ایران را دروغین قلمداد کنیم. حتی اگر وزارت بهداشت اعلام کند ۱۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۱۰ هزار نفر جان باخته اند،ما خواهیم گفت این دروغ است و ۱۰ میلیون نفر مبتلا شده و یک میلیون نفر جان باخته اند. منتظر و آماده باشید تا ما «کارمندان بخش پروپاگاندای دولت های راست افراطی» با کرونا کار را یکسره سازیم.»

 

دولتی‌ها آب به آسیاب دشمن نریزند!

این هجوم رسانه ای که با خدمت رسانی گروه های دولتی، نظامی و مردمی به شدت مورد خدشه واقع کرده اند اما نباید مورد صحبت ها و بی تدبیری جان بگیرد و زمینه ساز توطئه های دشمن شود. 

 

به عنوان نمونه دورکاری حسن روحانی و اعلام این نکته که هفتگی در جلسات ستاد مبارزه با کرونا شرکت میکند بسیار شبیه نطق عجیب و غریب وی پس از فاجعه بنزینی است. روحانی قبلا گفته بود او هم مانند مردم از گران شدن بنزین خبر نداشته و صبح جمعه اطلاع یافته است. این صحبت وی که مورد تمسخر قرار گرفته بود همچون بنزینی بر روی آتش بود. در حالی که اکثر استان‌های کشور درگیر کرونا هستند اینبار نیز اعلام حضور هفتگی در جلسه ستاد آن هم به صورت ویدئوکنفرانس باعث ایجاد تردید در روحیه مبارزه با این ویروس در بین مسئولین شد. این رخداد البته با تدبیر رهبرانقلاب و فرمان ایشان برای ورود نیروهای مسلح و خدمت رسانی بهداشتی به مردم تاحدودی ترمیم شد. هر چند توصیه ایشان به لزوم بدست گرفتن فرماندهی عملیات مبارزه با کرونا توسط شخص رئیس دولت تاکنون نادیده گرفته شد.

منبع؛ رجانیوز


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار