قاضی‌مرادی درگذشت +بیوگرافی

زنده یاد محسن قاضی مرادی بازیگر سینما و تلویزیون و همسر مهوش وقاری(بازیگر) بود.

به گزارش راه شلمچه،  زنده یاد قاضی مرادی سالها از بیماری پارکینسون رنج می برد و در نهایت شب گذشته -چهارشنبه 25 فروردین ماه- در منزل شخصی خود جان به جان آفرین تسلیم کرد.

محسن قاضی مرادی بازیگر سینما و تلویزیون ۱۱ شهریورماه 1320در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل مدرسه عالی مدیریت تهران بود و پیش از بازیگری به عنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول به تدریس بود.

 

این هنرمند، بازیگری را از سال ۱۳۵۱ با فیلم حسن سیاه به کارگردانی پرویز اصلانی آغاز کرد، پس از کسب تجربه در این فیلم سینمایی به دنیای تلویزیون راه یافت و در چند تله تئاتر ایفای نقش کرد و پس از آن با بازی در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی شناخته شد.

 

می‌توان گفت قاضی مرادی با کت جادویی در سال ۱۳۷۸ دیده شد و پس از آن در سریال همسایه‌ها، هزاران چشم و پشت کنکورهای ها به شهرت رسید.

محسن قاضی‌مرادی همسر مهوش وقاری، بازیگر سینما و تلویزیون بود. این زوج هنرمند سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی کردند و در برخی پروژه‌های سینما و تلویزیون نیز هم‌بازی بودند. مهوش وقاری در پنج سال پایانی زندگی همسر خود عاشقانه از او پرستاری کرد.

محسن قاضی مرادی در سال‌های پایانی زندگی به بیماری پارکینسون مبتلا شد. در واقع اولین علائم این بیماری از سال ۱۳۸۲ در این بازیگر آغاز شد و به مرور شدت گرفت.

 

در ابتدا تنها مشکلی که به شکل حاد در او وجود داشت لرزش دست‌ها بود، اما به مرور مشکل بلع، حرکت و قدرت تکلم نیز به آن اضافه شد و محسن قاضی مرادی را خانه نشین کرد.

این بازیگر چندین سال از بیماری پارکینسون رنج برد و بر اثر عوارض این بیماری، شامگاه ۲۵ فروردین ماه از دنیا رفت. ‌

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار