هادی ابراهیمی:

قلم مقدس، جایزه ای در تراز عمار

قلم مقدس جایزه‌ای تکرارشونده و سالانه برای روزنامه نگاران و اصحاب رسانه است که به درستی به بار نشست و فرصتی را برای تقدیر از صاحبان قلم متعهد را فراهم کرده است.

به گزارش راه شلمچه، هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیما و عضو هیئت علمی دانشگاه نوشت: خبر اهدای جایزه قلم مقدس به «حسین شریعتمداری» مدیر مسؤول مؤسسه و روزنامه کیهان، خبری مهم و تأثیرگذار در عرصه فعالیت‌های روزنامه گذاری بخصوص در ایام موسوم به وجوب جهاد تبیین است. قلمی که ایفاگر نقش نورافکنی در تاریک‌ترین شب‌های شبهه افزایی، شایعه پردازی، شبیه سازی، شرارت‌های رسانه‌ای و سایر شگردهای ضدفرهنگی بوده و از اذهان عمومی در دو جبهه نسل‌های پیشین و نوین، ذهنیت زدایی کرده و با تقویت مفاهیم سیاسی و مضامین فرهنگی و اجتماعی، بالاترین سطوح نقش آفرینی را در ممانعت از سقوط‌های آزاد و یا همان ریزش‌های گسترده اقشاری شده و با صراحت به جراحی فکری جامعه پرداخته و با خارج کردن توده‌های سرطانی از لایه‌های پیکره جامعه، مصونیت و سلامت غالب آحاد جامعه را ضمانت کرده و می‌کند و در این مسیر پرتلاطم، به افق نجات مردم، نه تنها از هیچ تلاشی دریغ نکرده، بلکه پیه تمام تهاجمات و تهمت‌ها و دسیسه‌ها را علیه شخص خودش به جان خریده و با عزمی و نقش عمارگونه، به روشنگری پرداخته و می‌پردازد.

 

به جرأت می‌توان گفت که حاج حسین شریعتمداری فراتر از هویت فردی خویش، امروز به هویت اجتماعی گسترده رسیده و به تنهایی قدرت جریان سازی فکری و اجتماعی داشته و سد سدید و حصن حصین قلم‌های متعهد در جامعه امروز ماست.

 

عرصه قلم، عرصه زورآزمایی افکار و دیدگاه‌های مخالف و فرصتی برای فتح افکار مخاطبان و همراه کردن مرددها و شستشوی چشم‌ها و کاهش ضایعات آلوده نگری در فضاهایی مثل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای است که این روزها، اصلی ترین رسانه‌های نسل نو در پهنه گسترده گیتی اند.

 

ارزش قلم‌های روشنگر و ابهام زدا، زمانی بیشتر روشن می‌شود که محققانه درنگریم که دشمن عده‌ای از صاحب قلمان را مستقیم و عده بسیار بیشتری را به واسطه جوسالاری، جذب آموزه‌های القایی خویش کرده و جامعه هدف را در معرض فتح الفتوح فکری خود قرار داده و فراتر از فتح مرزها، در تدارک فتح مغزها و خودفروشی خودخواسته مخاطبان است.

 

تقدیر از شریعتمداری، تقدیر از رزمندگان خط مقدم جبهه‌های جهاد تبیین تلقی می‌شود تا بتوانند با پشتوانه محکم‌تری، ضمن دفع حملات جنگ ترکیبی، خودشان نیز طراح عملیات تهاجمی تفکرساز به اجتماعات مخاطبانی باشند که همواره در معرض تهاجمات بیگانگان و معاندان اند.

 

واقعاً باید به بصیرت سیاسی و فرهنگی آقای اسماعیلی وزیر محترم ارشاد اسلامی و مشاوران ایشان تبریک و دست مریزاد گفت که با عبور از فضاهای مسموم و با درایت فرهنگی بالا، چنین انتخابی را انجام داده و گوششان را بدهکار نجواهای شوم روشنفکرنماهای بیماری نکرده‌اند که هم همواره نظام فکری ما را هدف قرار می‌دهند و هم منافقانه و در قالب نیروهای خودی نظام، به عنوان ناصح و یا حتی مصلح با مسئولین ما سخن از پرهیز از اینگونه اقدامات می‌گویند!

 

قلم‌های فتنه گر و مسمومی که حتی یکبار هم برای نظام قلم نزده و همدردی نکرده‌اند، اما هم دلشان می‌خواهد هم خودشان و هم همپالکی هایشان برای نامزدی مجلس تأیید صلاحیت شده و به حیاط خلوت‌های نظام هم نفوذ کنند و مثل موریانه، نظام را از درون تهی کنند!

 

امروز بدون تردید باید گفت که حاج حسین شریعتمداری با قلم مقدس خویش، عمار و علمدار جبهه فرهنگی نظام ولایی ماست و حجم تخریب‌های همه جانبه دشمن در جنگ‌های شناختی به ایشان و روزنامه کیهان، ثابت می‌کند که دشمن خیلی بهتر از ما ایشان را شناخته و از هر سو تیر بلا رها می‌کند تا از مخاطبانش بکاهد و یا مقامات نظام را جوسالارانه متقاعد کند که هزینه حضور حاج حسین شریعتمداری و صاحب قلم‌هایی که مشابه ایشان سنگربندی کرده و در برابر استراتژی هزارچاقوی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل، این عزیزان استراتژی هزاران سنگر را پیشه کرده و قدم به قدم و قلم به قلم، مصاف‌های پایان ناپذیری را با آنها به نمایش می‌گذارند! این تیپ شخصیتی فقط از امثال حاج حسین عزیز برمی آید که در مقام فدا و فنا، فانی فی الله و ذوب در ولایت اند.

 

قلم مقدس جایزه‌ای تکرار شونده است

 

قلم مقدس جایزه‌ای تکرارشونده و سالانه برای روزنامه نگاران و اصحاب رسانه است که به درستی به بار نشست و فرصتی را برای تقدیر از صاحبان قالم متعهد را فراهم کرد تا به واسطه عشوه گری های قلم به مزدها و قلم فروش‌ها، در نظام ولایی به وادی فراموشان و مظلومان رهنمون نشوند.

 

امید آنکه اندیشه ورزان جامعه از این اتفاق مبارک و خوش میمنت، استقبال کرده و در مسیر تحقق اهداف جهاد تبیین، بسترساز معرفت افزایی ها و روشنگری‌های ولایی شده و نگذارند که جامعه در تهاجم کوفی اندیشها قرار گرفته و علی زمانه ما تنها شود!

 

در پایان برخود فرض می دانم تا در نهایت شعف باطن، اهدای این جایزه نفیس و مقدس را به عمار زمانه ما و همسنگر سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی و طالب زاده و دیگر اهالی قلم متعهد تبریک و تهنیت عرض کرده و ادامه حضور و بروز استعدادهای بی پایان ایشان را آرزو کنم.

 

یادمان باشد که حاج حسین شریعتمداری شخصیتی در تراز پیشکسوتان نظام داشته و فراتر از مدیرمسئولی یک روزنامه یا مؤسسه است.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار