لحظه شلیک گلوله به آیت الله سلیمانی در بابلسر + فیلم و زندگی‌نامه

آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جریان یک حمله مسلحانه جان باخت؛ ضارب دستگیر شده و بنا به گفته استاندار مازندران حادثه ماهیت تروریستی نداشته است. 


به گزارش راه شلمچه، صبح امروز آیت الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در یکی از شعب بانک ملی در بابلسر هدف شلیک گلوله قرار گرفت ود ر جریان این حمله مسلحانه این عالم برجسته به شهادت رسید. 

 


 


نگاهی به زندگی‌نامه آیت‌الله سلیمانی

عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در سوادکوه مازندران متولد شده است. او در ۵ سالگی به مکتب رفت و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، او پس از مدتی به دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت. او مقدمات را در محضر آیت الله کوهستانی فراگرفت و پس از آن برای تکمیل تحصیلات خود عازم مشهد شد.

 

در مشهد از محضر درس اساتیدی همچون حضرات آیات ادیب نیشابوری، صالحی بربری، حجت هاشمی، مدرس و مهمامی بهره برد و دروس سطح را نیز نزد بزرگانی همچون آیات عظام مهدوی دامغانی، نصراللهی، شیخ عباس واعظ طبسی، فایقی و سیدمحمدهادی میلانی فراگرفت، او درس تفسیر را نیز نزد آیت الله تهرانی آموخت.

 

سلیمانی در سال ۱۳۴۷ به حوزه علمیه قم رفته و از محضر آیات عظام اعتمادی، مشکینی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمدی گیلانی و عبدالله جوادی آملی بهره برد.

 

او در دوران تحصیل به تبلیغ و تحصیل نیز می‌پرداخت و در این دوران به شهرها و روستاهایی از کشور سفر کرد. ایشان به امور پژوهشی نیز پرداخته‌اند و از جمله فعالیت‌های ایشان در این زمینه می‌توان به تدوین کتاب‌الصوم که مهمترین اثر علمی ایشان است اشاره کرد.

 

از جمله مسئولیت‌های او می‌توان به امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان و عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهار اشاره کرد.

 

وی پس از آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان منصوب شده بودند.

 از دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به امامت جمعه سیستان و بلوچستان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های ملی استان‌های مازندران و گلستان و امامت جمعه بابلسر اشاره کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
6
4
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
هر کی سوقصد قرار بگیره عنوان شهادت استفاده میشه؟ معلوم نیست نیت طرف چی بوده از اینکار.
پاسخ
2
ایران فولادی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
لباسِ ضارب،ولباسِ سربازی که می‌بایست اسلحه را نگه داشته باشد؟؟!!
قبل از تیراندازی همه چیز عادی!!؟
بعد از تیراندازی هم همه چیز عادی!!؟
امام جمعه ونماینده ولی فقیه در بانک!!؟؟
بعضی از چیزها عادی نیست!!؟؟
پاسخ
5
اسماعیل ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
انا لله وانا علیهه راجعون در گذشت عالم دینی نماینده شهر بابلسر وزاهدان رابه بازماندگان و هم میهنان عزیز تسلیت میگویم .......
پاسخ
1
ع ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
در حال انجام چه کار خیر بوده که شهید محسوب میشه؟
پاسخ
1
علی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
خیلی مسخره است زد و در زفت به این راحتی
پاسخ
4
ناشناس ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
درود بر ایت الله کوهستانی برای شاگردی که تربیت کرد روح هر دو استاد و شاگرد شاد باد
پاسخ
0
Farhad ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
سرباز چی کار می‌کرده که اسلحه اش که حکم ناموسش رو داره خیلی راحت افتاده دست این بی وجود تروریست
پاسخ
3
عطویان ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
خیلی راحت وبا خونسردی یک انسان میکشه . واقعا فاجعست.
پاسخ
0
زهرا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
کاش شهادت نصیب من میشدهرچن شهادت لیاقت میخوادکه من نداااارم
پاسخ
0
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
به نظر من که همش دروغه ساختگی و غیر ممکن است همه چیز در بانک عادی است حتی بعد از تیر اندازی مسخره است خیلی هم مسخره است
پاسخ
0
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
عالمان دین همیشه تاریخ مظلوم بوده اندومظلوم هم ازاین دنیای فانی رفته اندحرکت اقدام این جانی هماننداقدام ابن ملجم مرادی است که به سرمبارک مولای متقیان ضربه زد.خداوندروح این عالم بزرگوارراباشهدای کربلامحشورفرماید
پاسخ
0
بهزاد ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
شرکت حراستی انتظام باید درخصوص تعیین وتوانایی افراد بکار گرفته دربانکها وادارات نهایت دقت را داشته باشند این چه نگهبانی بود که به این راحتی اسلحه‌اش را تحویل ضارب داد.
پاسخ
0
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
ضارب با انگیزه های تروریستی اقدام کرده.
پاسخ
آخرین اخبار