لغو تحریم ایران با شرط عجیب آمریکا!

وزیر دارایی آمریکا تحریم‌های دولتش علیه ایران را جایگزین جنگ خواند و گفت: اگر ایران تمام شرایط آمریکا را بپذیرد واشنگتن این تحریم‌ها را لغو خواهد کرد!

به گزارش راه شلمچه، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در دوحه قطر اعلام کرده است که اگر ایران شروط آمریکا را بپذیرد این کشور حاضر است تحریم‌های اعلام شده را بردارد.

 

وزیر دارایی آمریکا تحریم‌های دولتش علیه ایران را جایگزین جنگ خوانده و گفته است: اگر ایران تمام شرایط آمریکا را بپذیرد واشنگتن این تحریم‌ها را لغو خواهد کرد!

 

 منوچین ولی درباره جزئیات شروط آمریکا و همچنین چگونگی برداشته شدن تحریمات توضیحات بیشتری نداده است.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با متهم کردن ایران به "حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی" گفت که این "حملات تحریک‌آمیز" فقط متوجه عربستان سعودی نبوده بلکه اقتصاد جهانی و صنایع نفت را مورد هدف قرارداده است.

 

حمله به تأسیسات نفتی آرامکو ۲۳ شهریور روی داد. انصارالله یمن بلافاصله مسئولیت این حملات را برعهده گرفتند اما آمریکا و عربستان بدون ارائه سند و مدرکی، ایران را مسئول این حملات دانستند. مقامات جمهوری اسلامی ایران دخالت در این حملات را رد کرده اند.

 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم اخیرا در گزارشی اعلام کرد که نمی‌تواند ایرانی بودن پهپادها و موشک‌های مورد استفاده در حمله به آرامکو را تایید کند. گوترش این موضوع را به شورای امنیت اعلام کرده است. شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده گزارش گوترش را به بحث و بررسی خواهد گذاشت.

 

تحریم ایران یکی از موضوعات اصلی نشست دوحه قطر بود. ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی هم در صحبت‌های خود به موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت که با تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران مخالفت می‌کند و آن را "نقض کننده منشور سازمان ملل" می‌داند. او تاکید کرد که مالزی از این تحریم‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

 

نخست وزیر مالزی در ادامه صحبت‌های خود افزود مالزی و دیگر کشورها به خاطر این تحریم‌ها یک بازار بزرگی را از دست داده‌اند.



منبع؛ جام نیوز

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار