ماجرای ضرب و شتم خبرنگار «امین مهرآور» چه بود؟ +نامه عذرخواهی سیدحسن خمینی

در یک اقدامی عجیب محافظان همراه سیدحسن خمینی با ضرب و شتم «امین مهرآور» خبرنگار ایلنا مانع از انجام وظیفه خبری وی برای پوشش مراسم سالگرد مرحوم حجت‌الاسلام دعایی شدند.                

به گزارش راه شلمچه، امین مهرآور خبرنگار سی ساله‌ در حوزه سیاسی و پارلمانی فعالیت می‌کند و در میان شخصیت‌های سیاسی جناح‌های مختلف کشور همواره چهره‌ای قابل احترام است و همچنین در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای، از نظر اخلاقی هم فردی شناخته شده است. 

این خبرنگار دیروز(سه‌شنبه 9 خردادماه) برای پوشش مراسم نخستین سالگرد درگذشت مرحوم دعایی مدیر موسسه و روزنامه اطلاعات که  در ساختمان این روزنامه برگزار شد، به عنوان خبرنگار خبرگزاری ایلنا عازم شد.

مهرآور در این مراسم در حال تهیه گزارش خبر بود که بعد از ورود حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی و استقرار وی در کنار حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، به محل حضور این دو چهره برای تهیه تصویر نزدیک می‌شود که دو تن از محافظان سیدحسن خمینی از حضور وی ممانعت می‌کنند.

پس از این در حالی که این خبرنگار در تلاش برای گفت‌وگو و جلب رضایت محافظان آقای خمینی برای گرفتن تصویر و ارسال آن به تحریریه بود، با برخوردی تند اقدام به خارج کردن وی از مراسم کردند و در ادامه فرد دیگری که به‌نظر می‌رسید، سرگروه تیم حفاظتی است همراه با دو نفر قبلی، با هدایت خبرنگار به آسانسور VIP موسسه اطلاعات، در ابتدا گوشی تلفن همراه وی را ضبط و اقدام به ضرب و شتم و توهین‌های مکرر به او کردند و در شرایطی که نفر سوم در سالن دائما با توهین‌های مکرر و مشت و لگد مشغول ضرب و شتم خبرنگار بود، سرگروه تیم حفاظتی به وارسی تلفن همراه و چک کردن پیام‌های خصوصی خبرنگار مشغول شد.

بعد از اینکه امروز موضوع درگیری محافظان سیدحسن خمینی با مهرآور، رسانه‌ای شد، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با ارسال نامه‌ای از  مهرآور دلجویی کرد که هرچند دیرهنگام صورت گرفت باز هم جای تقدیر دارد و انتظار می‌رود نسبت به افرادی که به یک خبرنگار توهین کرده‌اند هم برخود شود تا جایگاه و شأن خبرنگاران حفظ شود.


متن نامه حجت الاسلام سید حسن خمینی به شرح است:

بسمه تعالی

دوست نادیده جناب آقای مهرآور

قصه پر غصه دیروز را در فضای رسانه ای خواندم و متأثر شدم. از ظهر مترصد بودم تا فرصتی بیابم تا به نوعی به نوبه خود از شما عذرخواهی کنم. البته اهل فن واقف اند که مسئولیت حفاظت بر عهده حقیر نیست، ولی با این حال وظیفه من در چنین مواردی در حدّ خود باقی است که ان شاء الله باید بررسی کاملی درباره آن صورت پذیرد.

اما همین اتفاق یک درس را برای همه ما به همراه دارد. و آن نقش بی بدیل افکارعمومی و فضای رسانه ای در کنترل اشکالات و تقصیرها و قصورهاست.

انتشار امثال این خبر شاید برای امثال من تلخ و گزنده باشد ولی همه باید خود را به ثمرات شیرین آن عادت بدهیم و از تلخی های آن رخ در هم نکشیم. تا حقی از مظلومی ضایع نگردد و هرکس بتواند با صدای رسا از ظلم و تعدی شکوه کند. 

فضای مجازی آفات بسیار دارد، ولی دارای جهات خوب هم هست و دریچه ای است که صاحبان مکنت و قدرت را به سبب آنکه در اتاق شیشه ای قرار می گیرند، در برابر همگان پاسخگو کند. 

برادرت سید حسن خمینی


اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
۱۲ خرداد ۱۴۰۲
عذر خواهی فایده نداره کسی که کتک زده باید قصاص شود
پاسخ
آخرین اخبار