ماجرای دروغ توافق در اسفند ۱۳۹۹ چیست؟

در حالی در این دیدار عبدالناصر همتی حضور داشت که در جریان انتخابات ریاست جمهوری جریان رسانه‌ای همتی روی برکناری وی از ریاست بانک مرکزی مانور می‌دادند تا شاید از این طریق بتوانند او را از مسببان وضع موجود جدا نمایند. 

به گزارش راه شلمچه،  روز عید غدیر بود که تصاویری از دیدار عیدانه رئیس جمهور رسانه‌ای شد. دیداری که از جمله معدود دیدارهای شلوغ حسن روحانی از ابتدای شروع همه گیری کرونا بوده است و اکنون در پرتو خدمات دولت سیزدهم و اطمینان یافتن بیشتر روحانی از وضعیت سلامتی جامعه پای وی را به دیداری با جمعیت نسبتا بالا باز کرده است. 

 

اما در جریان این نشست تنها چند چهره شناخته شده دولت یازدهم و دوازدهم حضور داشتند. در این دیدار چهره‌های مهمی از دولت پیشین مانند جهانگیری معاون اول روحانی، رحمانی فضلی وزیر کشور، بیژن زنگنه وزیر نفت، شریعتمداری وزیر کار، علوی وزیر اطلاعات، صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، آخوندی وزیر مسکن، صالحی و جنتی وزرای فرهنگ و مابقی کابینه دولت حضور نداشتند و صندلی‌های این دیدار را افراد غیرشناخته شده و دست چندم دولتی پر کرده بودند. نکته جالب آنکه در حالی در این دیدار عبدالناصر همتی حضور داشت که در جریان انتخابات ریاست جمهوری جریان رسانه‌ای همتی روی برکناری وی از ریاست بانک مرکزی مانور می‌دادند تا شاید از این طریق بتوانند او را از مسببان وضع موجود جدا نمایند. 

 

سخنان رسانه‌ای شده روحانی در این نشست نیز نشان داد دولتمردان گذشته تلاش دارند تا با ناامیدسازی مردم و تحریف تاریخ از هم اکنون فضاسازی علیه دولت سیزدهم را کلید بزنند. وی در حالی مدعی شده که می‌توانسته در اسفند 99 به توافق دست یابد و قانون مجلس مانع از این اتفاق بوده است که در این تاریخ صرفا مذاکرات احیای برجام توسط وزارت خارجه آغاز شده بود و حتی پس از سه ماه مذاکره فشرده، آمریکا وشش دور گفت وگوهای عراقچی، طرف مقابل حاضر به امتیازدهی به دولت روحانی نشد.

 

این مساله حتی باعث شد علی واعظ مسئول میز ایران در اندیشکده آمریکایی بحران و از نزدیکان رابرت مالی مذاکره کننده ارشد آمریکا بعدا خبر دهد، در جریان این مذاکرات پیشنهاد توهین آمیز آزادسازی یک میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در قبال غنی سازی بیست درصد به دولت روحانی داده شده بود! همچنین بعدا مشخص شد آمریکایی‌ها تا انتهای مذاکرات در دولت روحانی بر روی افزودن گفت وگوهای آتی منطقه ای و موشکی در متن توافق جدید اصرار داشته اند. همه اینها نشان می‌دهد سخنان روحانی درحالی که حتی نزدیک ترین افراد به وی او را رها کرده‌اند شروع یک جنگ روانی جدید علیه دولت است.

به گزارش رجانیوز، روحانی تلاش دارد تا با دو قطبی طرفداران و مخالفان توافق بار دیگر خود را در جامعه مطرح نماید. هر چند از پیش مشخص است او با محبوبیت از دست رفته خود و خاطره ای که با عملکرد دیستوپیایی‌اش در جامعه ساخته است نمی‌تواند بار دیگر خود را مطرح نماید. 

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار