مجلس انقلابی دقیقا کجاست؟!

بیشتر نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی کاملا فرق کردند و انگار صندلی سبز مجلس را یاران علی لاریجانی و دوستان عارف دستکاری کردند تا به ذائقه دولت روحانی در بیایند!

به گزارش راه شلمچه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌دلیل جایگاهی که دارند همواره در چشم همگان قرار دارند و از طرفی هم وظایفی که آنها به لحاظ ذاتی در اختیار دارند نقش مهمی در سیاست و اقتصاد کشور نیز خواهند داشت.

به طور کلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی دارند؛ قانونگذاری و نظارت که شاید مهمترین بخشی که در این سال‌ها بر وظایف نمایندگان مجلس ایراد است عدم نظارت صحیح است که متأسفانه باعث مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شد.

نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و در حوزه انتخابیه نیز وظیفه نظارتی دارند مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد. مردمان یک منطقه به نمایندگی از خودشان یک نفر را انتخاب میکنند تا حرف، مشکلات، کاستی ها را  به عنوان منتخب مردم و امین مردم به گوش مراجع بالاتر برسانند و در کنار آن پیگیر خواسته های بر حق مردم و منطقه باشد. 

نماینده مجلس حق ندارد در انتصابات مدیران دخالت کند اما متأسفانه حتی اطرافیان نماینده هم در عزل و انتصاب مدیران دخالت آشکار دارند و اگر انتصابات بر اساس جناحی و سیاسی صورت گیرد قطعا رانت به‌وجود می‌آید و در پی آن بی عدالتی های احتمالی باعث حق کشی نسبت به حقوق حقه مردم هم می‌شود.

مجلس یازدهم در حالی شکل گرفت مشکلات اقتصادی امان مردم را بریده بود و با توجه به شعار عدالت‌خواهی که کاندیداها در ایام انتخابات داده بودند روزنه‌های امید هم در دل مردم پدید آمده بود که شاید با نظارت خود باعث جلوگیری افسارگسیختگی تورم شوند اما آنچه که قبل از ورود به مجلس شعله فوران مطالبه‌گری که از دستگاه اجرایی کشور داشتند به یک‌باره رنگ باخت و هیچ وزیری و هیچ مسئولی نه تنها مورد تازیانه قانونی مجلس قرار نگرفته بودند بلکه این افسارگسیختگی هم سرعت بیشتری گرفت تا اینکه دلار به 28 هزارتومان رسید!

گویی نمایندگان انقلابی با دستگاه اجرایی همصدا شدند و  شریک ناتوانی مسئولین شدند و اگر مجلس انقلابی باشد در همان روزهای اول هم کاری می‌کند کارستان و اگر قیمت‌های کالاهای ضروری کاهش پیدا نکند حداقل جلوی افزایش را هم می‌شود گرفت که متأسفانه این اتفاق نیافتاد و روز به روز بر ناتوانی دستگاه اجرایی کشور بیشتر شد.

شاید این حق نمایندگان مجلس باشد از امکانات خوبی استفاده کنند و یا خودرو پلاس دریافت کنند و واکسن آنفلوآنزا را هم قبل از مردم بزنند تا در سلامت کامل به امورات کشور بپردازند و شاید هم نمایندگان دوره‌های گذشته غیر انقلابی به مراتب بیشتر از این دوره از امکانات بهره بردند اما فراموش نشود این مجلس انقلابی است که قرار بود قالیباف جهادی بر کرسی ریاست آن تکیه بزند و کاری کند کارستان اما ظاهرا ریلگذاری شد برای بدست آوردن کرسی ریاست جمهوری 1400 تا زیر بنایی‌تر و اسای‌تر کار جهادی و انقلابی کند!

بیشتر نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی کاملا فرق کردند و انگار صندلی سبز مجلس را یاران علی لاریجانی و دوستان عارف دستکاری کردند تا به ذائقه دولت روحانی در بیایند! آنچه شواهد نشان می‌دهد در این چند ماه گذشته از عمر مجلس یازدهم نه تنها اتفاق خوبی برای مردم رقم نخورده‌است بلکه بازار ارز و سکه و مایحتاج مردم طوری دیگر می‌گوید و شاید اگر این مجلس با همین فرمان که پیش می‌رود مشکل کشور با رئیس‌جمهور شدن قالیباف حتما حل می‌شود بی‌دلیل نیست تیم انتخاباتی قالیباف با انبوهی از شارژ مالی در حال برنامه ریزی است...!



اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
علی ۷ مهر ۱۳۹۹
دوستان عزیز برای اظهاد نظر زود است.
مجلس که نمیتونه با دولت قشون کشی راه بندازه.
خود حضرت آقا فرمودند: مردم از حواشی و اختلافات ناراحت میشن.
ان شاءالله با مطالبه گری مردم و کمی شکیبایی مشکل حل میشود.
در ضمن مگر سفر چند روزه آقای قالیباف رو ندید؟
پس باید منصفانه نقد کنیم.
از اون طرف هم خیلی ار نماینده ها دنا پلاس رو پس دادند.
پاسخ
آخرین اخبار