محمد وحیدی:

مجمع انتخاباتی سوارکاری باید در موعد مقرر برگزار شود

  نایب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری گفت: در دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان با نمایندگان، تاکید شد برای دور نگه داشتن رشته سوارکاری از حواشی و تقویت آرامش کنونی، مجمع انتخابات این ورزش در موعد مقرر برگزار شود و شاهد به تعویق افتادن انتخابات این رشته ورزشی به دلیل منافع شخصی نباشیم.                        


به گزارش راه شلمچه، محمد وحیدی در جمع خبرنگاران در خصوص هیات تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری گفت: خوشبختانه عرصه سوارکاری طی چند ماه گذشته به آرامش رسیده و شاهد رشد روزافزون آن در آموزش و مسابقات در اقصی نقاط کشور هستیم ، در واقع حواشی این ورزش کاهش یافته است و تمرکز زدایی به معنای واقعی تحقق یافته است.

 

تدوین نهایی متن تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری

 

نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قوه مقننه در حال تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری در گذشته بوده و اکنون می توان اذعان کرد گزارش های نهایی منطبق بر فرضیه های ابتدایی است؛ این گزارش در صحن ارائه می شود و دستگاه قضائی باید تصمیم گیری کند و برخورد لازم انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه متن تحقیق و تفحص در حالی نهایی شدن است لذا در صورت ارائه نوبت از سوی هیات رییسه مجلس، تا پایان تابستان در صحن قرائت خواهد شد، ادامه داد: رویکرد مجموعه مجلس نسبت به عملکرد گذشته فدراسیون سوارکاری نشان داد، تخلفاتی که از سوی دستگاه قضائی در حوزه سوارکاری کشور آشکار شد و بر همین اساس برخی از افراد و مسئولان دستگیر شدند و اکنون با تودیع وثیقه آزاد هستند، مسیر درستی طی شده است.

 

بی مهری به اسب های داخلی بدلیل واردات بی رویه اسب در دوران گذشته

 

نایب رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: متاسفانه اسب های داخلی بخاطر واردات بی رویه در دوران مدیریت گذشته سوارکاری، مورد بی مهری قرار گرفتند و این مهم در حالیست که اسب های کشورمان در بخش های مختلف مانند زیبایی شناختی و غیره دارای ظرفیت های خوبی هستند.

 

وحیدی با تاکید بر اینکه تقویت و حفظ هویت اسب های کشورمان دارای اهمیت است، بیان کرد: خوشبختانه در دوران مدیریت جدید فدراسیون، اقدامات خوبی در بخش های مختلف همانند حوزه معاونت فنی و حفظ نژادهای اسب و تعامل با انجمن های نژادی صورت گرفته است.

 

تلاش فدراسیون و جهاد دانشگاهی برای حفظ هویت و تبارنامه اسب های اصیل

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: به عبارتی بخش فنی و تخصصی دارای اهمیت است. بر این اساس در حوزه تبارنامه های اسب های اصیل ایرانی جهاد دانشگاهی و بخش فنی فدراسیون به طور جدی وارد عرصه شدند تا اسب هایی که دارای هویت خاص منطقه ای هستند، هویت ها حفظ شده و تبارنامه های دقیق تری برایشان صادر شود. به نظرم باید در گام های بعدی مدیریت فنی در این حوزه به استان ها داده شود.

 

وحیدی اظهار کرد: نباید فراموش کرد هویت و تبارنامه برخی از اسب ها به دلیل رویکرد برخی افراد و مسئولان گذشته دچار تغییراتی شده اند زیرا تخلفات متعددی صورت گرفته است.

 

ضرورت برگزاری مجمع انتخابات سوارکاری در موعد مقرر و جلوگیری از تحقق منافع شخصی افراد

 

نایب رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری ضمن انتقاد از برخی اقدامات برای به تعویق انداختن مجمع انتخاباتی سوارکاری از سوی برخی افراد خاص، تصریح کرد: در دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان با نمایندگان، تاکید شد برای دور نگه داشتن رشته سوارکاری از حواشی و تقویت آرامش کنونی، مجمع انتخابات این ورزش در موعد مقرر که همان هفتم شهریورماه سال جاری بوده برگزار شود و شاهد به تعویق افتادن انتخابات این رشته ورزشی به دلیل منافع شخصی نباشیم.

 

وحیدی خاطر نشان کرد: هم اکنون در آستانه بازی های آسیایی و شاهد اعزام تیم به هانگژو هستیم‌، بنابراین همه مسئولان باید تلاش کنند در کنار وزارت ورزش و جوانان‌ شرایطی را برای  ملی پوشان کشورمان مهیا کنند تا به دور از حواشی برای کشور افتخار آفرینی کرده و باعث شادی مردم ایران اسلامی شوند.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار