محمدعلی کشاورز درگذشت زندگی‌نامه

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان دار فانی را وداع گفت.

محمدعلی کشاورز عصر امروز در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. امامبخش از نزدیکان کشاورز با تأیید این خبر گفت: به زودی جزئیات مراسم تدفین اعلام می‌شود.

  

 زنده یاد کشاورز طی ماه های گذشته به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون‌ در بیمارستان بستری بود.

محمدعلی کشاورز متولد ۲۶ فروردین ماه ۱۳۰۹ در اصفهان بود و یکی از چهره‌های ماندگار، بدون تکرار و بی‌جانشین تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران به شمار می رود.

امسال همزمان با  تولد ۹۰ سالگی کشاورز، جوایز و یادگاری‌های این هنرمند پیشکسوت کشورمان به موزه سینما اهدا شد.

  

کشاورز ایفای نقش در بیش از ۱۰۰ اثر در ژانرها و مدیوم های مختلف را در کارنامه خود دارد و دهه ۷۰ اوج بازیگری این هنرمند توانا به شمار می رود.

  

کشاورز به دلیل بازی در نقش‌ها و ژانرهای مختلف و همکاری با کارگردانانی چون علی حاتمی، ناصر تقوایی، ابراهیم گلستان، فرخ غفاری، داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی و عباس کیارستمی، کارنامه‌ای پربار و متنوع دارد.

  

آنچه فیلمسازان مختلف را به همکاری با کشاورز ترغیب می‌کند، توانایی و انعطاف و درک و تحلیل درست نقش و فضای اثر است. او قدرت غریبی در بازی بیرونی و جلوه گرانه و بازی طبیعی و بی‌اغراق و واقع‌گرا دارد.

  

در آثار علی حاتمی به ویژه در «هزاردستان» به نقش شعبون استخونی و در «مادر» به نقش محمدابراهیم، به‌خوبی بهره برده شد.

  

همچنین کشاورز در کارنامه خود همکاری با برخی بازیگران بزرگ سینمای جهان هم دارد. این بازیگر در فیلم‌های بین‌المللی همچون «کاروان‌ها» و «صحرای تاتارها» به ترتیب با چهره‌هایی چون آنتونی کویین و ماکس فون سیدو همبازی بوده است. او دارای نشان درجه‌ یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است.



منبع؛ فارس

  



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار