مدیریت مدبّرانه یک بانوی فرهیخته فرهنگی در قائمشهر

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قائمشهر به عنوان یک بانوی محجّبه و فعال فرهنگی که سزاوارانه بر این مسئولیت تکیه زده، در تمامی ایام ماه محرم در کنار پرسنل این دستگاه اجرایی، از همه ظرفیت ها برای گرامیداشت ماه محرم استفاده کرده است.

به گزارش راه شلمچه، امسال با شیوع بیماری کرونا ویروس، بسیاری از فعالیت ها تحت الشعاع محدودیت های این واقعه گردید و بی شک در این بحران ها نقش مدیریت صحیح و حضور مدیران کارآمد می تواند گره گشای چالش های احتمالی باشد.


محرم امسال متفاوت تر از سالهای گذشته بوده است؛ بیماری کرونا سایه بر این مناسبت بزرگ تاریخ جهان اسلام گذاشت اما در این بین بودند مدیرانی که صادقانه و دلسوزانه پای در عرصه خدمتگزاری به مومنان عزادار گذاشتند و بانوی فرهیخته قائمشهری را می توان مصداقی این ادعا دانست.


مهندس معصومه طالبی مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قائمشهر به عنوان یک بانوی محجّبه و فعال فرهنگی که سزاوارانه بر این مسئولیت تکیه زده، در تمامی ایام ماه محرم در کنار پرسنل این دستگاه اجرایی، از همه ظرفیت ها برای گرامیداشت ماه محرم استفاده کرده است.




هرچند عملکرد وی نه به عنوان یک بانوی جوان و فعال که حتی در صبح روز تاسوعا در صحنه خدمت حضور داشت، بلکه رویکرد دفاع از حقوق عامه مردم قائمشهر در عرصه فرهنگی ظاهراً به مذاق برخی خوش نیامده و شاید انتظار نداشتند که وی اینگونه کارآمد و باتجربه در ایفای وظایف ظاهر شود و بدون وابستگی و انتظار از دیگران، فضای شهر را مناسب برگزاری مراسم عزاداری حضرت امام حسین ( ع ) نماید.


در نگاه کلی اعتقاد بر این است که در حال حاضر بسیاری از بانوان شاغل در ادارات و نهادهای دولتی و نیمه دولتی، صاحب دانش تخصصی در حوزه های مختلف مدیریتی و دارای ذهن خلاق در برنامه ریزی هستند که متاسفانه نقش آنها کمتر دیده شده است؛ درصد بسیار کمی از پست های مدیریتی و برنامه ریزی به آنها اختصاص یافته و این امر علاوه بر اینکه سیستم را از یک ظرفیت بالقوه محروم ساخته، در دراز مدت سبب کاهش راندمان کیفی و توسعه ای جامعه خواهد شد.


راه شلمچه خطاب به همه مدیران مازندرانی و البته خاصه این گزارش به مدیران شهرستان قائمشهر متذکر می شود زنان نقش اساسی در همبستگی و پیوستگی اجتماعی محلی دارند؛ این نوع پیوستگی به ‌ویژه برای رسیدن به طرح اجتماعی و مدیریت موفق در جوامع چند فرهنگی از اهمیت فراوانی برخوردار است. 


زنان به‌عنوان مدیران خانه در جوامع کوچک نقش اساسی در همبستگی اجتماعی خانواده و محله دارند و پیوستگی این مدل به صورت مویرگی در سطح شهر می‌تواند، نتایج کلان و خوبی به دنبال داشته باشد و امثال مهندس معصومه طالبی می تواند مصداقی عینی از این نوشتار باشد که لزوم حمایت قاطعانه همه مدیران قائمشهری از وی برای تحقّق هدف فوق اجتناب ناپذیر است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
خودم ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
آره واقعا مهندس ساخت وسازه
پاسخ
آخرین اخبار