مرد قدرتمند این‌بار فرمانده انتظامی کل کشور شد +زندگی‌نامه

بسیاری سردار «رادان» را از مجریان و نظریه پردازان ارتقاء جایگاه پلیس در کشور می‌دانند به ویژه آنکه وی پس از فعالیت در جایگاه ریاست این مرکز، مقدمات برگزاری همایش ملی ناجای آینده را کلید زد.

به گزارش راه شلمچه، سردار احمدرضا رادان روز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران جایگزین سردار اشتری شد.

سردار رادان سال ۱۳۴۲ در شهر اصفهان به دنیا آمد. وی از سال ۱۳۵۹ به صورت نیروی داوطلب وارد بسیج شد، سپس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل شد و در طول هشت سال دفاع مقدس از اعضای این نهاد بود و پس از جنگ به نیروی انتظامی منتقل شد و همچنان نیز در فرماندهی انتظامی با درجه سرتیپی فعالیت می‌کند. 

رادان عضو سپاه پاسداران کردستان بود و در دههٔ ۱۳۷۰ هنگام فرماندهی هدایت لطفیان از سپاه پاسداران به نیروی انتظامی منتقل شد. او فرماندهی انتظامی استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان و تهران را در کارنامه کاری خود دارد. 

وی پس از بازنشستگی سردار مرتضی طلایی به‌عنوان رئیس پلیس تهران منصوب شد.

مهرماه سال ۱۳۸۷ بود که سردار احمدرضا رادان از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، خداحافظی کرد تا در جایگاهی بالاتر به فعالیت خود در مجموعه انتظامی کشور ادامه دهد، او جانشین رئیس پلیس کشور شد، تا پس از سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، نفر دوم در مدیریت و برنامه‌ریزی برای تامین امنیت ایران از نقاط صفر مرزی تا عمق شهرها باشد.

رادان در ایام جانشینی رئیس پلیس کشور به واسطه ارتباط موثری که با بدنه و پرسنل انتظامی داشت به یکی از فرماندهان محبوب در مجموعه انتظامی کشور بدل شد و صراحت، اقتدار و حضور رسانه‌ای وی نیز سبب شد تا یکی از معروف‌ترین چهره‌های پلیسی در میان مردم باشد، معروفیتی که همچنان و در زمان غیبت رسانه‌ای هشت ساله وی نیز تداوم یافت. اجرای طرح‌های ضربتی برخورد با اراذل و اوباش، اجرای طرح امنیت اخلاقی، اجرای طرح‌های امنیت محله محور، انسداد مرزها و ... از جمله اقداماتی است که موجب شهرت رادان در میان افکار عمومی شده است. او همچنین جزو اولین مقامات رسمی پلیس ایران بود که از سوی دولت آمریکا در فهرست تحریم اشخاص قرار گرفت.

مرد قدرتمند اما در حاشیه

او سرانجام در آستانه یکسالگی دولت تدبیر و امید در خردادماه سال ۱۳۹۳، از جایگاه جانشینی رئیس پلیس کشور کنار رفت. رادان پس از آن به مرکز جدیدی که احتمالا متناسب با اهداف و برنامه‌ریزی‌های او برای برای آینده پلیس کشور ایجاد شده بود، رفت و ریاست «مرکز مطالعات راهبردی ناجا» را بر عهده گرفت، مرکزی که با تغییر ساختار مجموعه پلیس کشور و ارتقا به فرماندهی انتظامی کل، با عنوان مرکز مطاعات راهبردی فراجا شناخته می‌شود. بسیاری رادان را از مجریان و نظریه پردازان ارتقاء جایگاه پلیس در کشور می‌دانند به ویژه آنکه وی پس از فعالیت در جایگاه ریاست این مرکز، مقدمات برگزاری همایش ملی ناجای آینده را کلید زد.

رادان در نشست خبری این همایش که در اسفندماه سال ۱۳۹۵ برگزار شده بود، با بیان اینکه «در معماری ناجای آینده دستورات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در دستورکار و مدنظر قرار خواهد گرفت»، گفته بود: «پلیس باید مجاهد، مقتدر و البته مهربان باشد. ما به تصور و تفسیر مسائل توجه ویژه‌ای داریم تا بتوانیم وضعیت حالمان را بدانیم و بدانیم که در آینده چه باید بکنیم، با توجه به شتاب حوزه دانش باید تفسیری در ساختار ایجاد شود.» او همچنین درباره  وظایف مرکز مطالعات راهبردی ناجا که در آن زمان مسئولیتش را برعهده داشت، گفته بود:« این مرکز پنج ماموریت اصلی دارد که از جمله آن معماری ناجای آینده است و در آن باید علاوه بر وظایفی که تعریف شده باید مکتب و اندیشه‌های امنیتی و انتظامی ایران و معماری ناجای آینده را به‌طور ویژه می دیدیم. تصمیم داشتیم تا مرکز مطالعات و راهبردی ناجا تعریفی از معماری در کل نیروهای مسلح داشته باشد چراکه معتقدیم با رشد سریع دانش در شاخه‌های مختلف، تغییر در ساختار قدرت و تهدید و پیچیدگی محیط های سازمانی و ملی، هیچ سازمانی از جمله پلیس نمی‌تواند با سازمان فعلی خود در آینده انجام خدمت کند.»

به گفته او در طول زمان نیازهای مطلوب مردم در تمام حوزه ها تغییر می‌کند و یکی از کارهای پلیس، معماری آینده است تا بتواند به خواسته‌ها و نیازها جواب داده، به روز شده و ماموریت‌ها را تبیین و آموزش ها را تعریف کند تا در محیط پیچیده، خوب انجام وظیفه کند. ناجای آینده باید تهدیدها را شناخته، پیچیدگی‌ها را شناسایی و خود را برای انجام ماموریت در وضعیت جدید آماده کند.»

به گزارش ایسنا، حالا باید دید که فرمانده جدید مجموعه انتظامی کشور با اصالتی اصفهانی که در آستانه ۶۰ سالگی قرار دارد، چگونه به مدیریت آن خواهد پرداخت. فرمانده جدید که نامی قدیمی در این مجموعه است با چالش‌های زیادی در حوزه ماموریتی خود مواجه است. چالش گشت‌های امنیت اخلاقی و نحوه ادامه فعالیت آن، چالش جرائم فضای مجازی، وقوع سرقت‌های خرد، معتادان متجاهر و موادفروشان، ترافیک و آلودگی هوا، کیفیت خودروها، معیشت کارکنان انتظامی و ... از جمله مواردی است که رادان در آغاز دوره مسئولیت خود با آن مواجه است و البته این حسن را دارد که تجربه رویایی با تمام این موارد را در کارنامه دارد و با هیچ یک از آنها غریبه نیست.

مقام معظم رهبری نیز در حکم انتصاب رادان تاکید کرده‌اند که «توصیه اکید این‌جانب، جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی است. ارتقاء توانائیهای سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت توصیه مهم دیگر است. از دستگاه‌های گوناگون کشوری انتظار می‌رود با سازمان انتظامی کشور، همکاری لازم را مبذول دارند.»


اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
باتوسای.. ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
بنده به عنوان یک ایرانی که حق دارم در کشورم به اندازه یک نفر ..نقد کنم..تشکر بکنم...ووو...ولی سردار شما که مرد اول امنیت داخلی ونظم عمومی هستید..یه سریع به شهرستان های تهران هم بزن ..که ماموران پلیس بی مسولیت به جای مخفی بودن وبازداشت دزدان یا مواد فروشان ..با آژیر کشیدن های مداوم به آنها هشدار میدهد..منم روسیه رفتم ..آزاد هم بودم به خدا روسیه هیچی ندارم.. تصاویر دریاچه چیدزر رودیدید..اینجا صد برابر بیشتره..فرمانده..
پاسخ
آخرین اخبار