مقاومت تنها راهکار مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکاست‌

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقاومت تنها راهکار مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا است گفت: ترامپ در سیاست‌هایش علیه ایران شکست‌خورده است.
- اخبار استانها -

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمدحسن موسویان پیش از ظهر امروز در گردهمایی بصیرتی و روشنگری که ویژه فرماندهان مقاومت بسیج و مربیان و سرگروه‌های صالحین در سرخه برگزار شد به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و تحلیل خود را از اقدامات خصمانه دولت آمریکا این‌گونه اظهار داشت: تحمیل فشارهای اقتصادی و تحریم علیه کشورها از سوی آمریکا با هدف تقویت پشتوانه‌های اقتصادی آمریکا دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تفکر اقتصادی دولت آمریکا گفت: در حال حاضر آمریکا خود را بازنده در عرصه رقابت با چین، اتحادیه اروپا و کشورهای درحال‌توسعه مانند هند می‌بیند؛ بنابراین به دنبال حفظ حاکمیت دلار برای سر پا نگه‌داشتن اقتصادشان هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: آمریکا برای حفظ حاکمیت دلار چند تاکتیک جدید را دنبال می‌کند که از جمله آن فروش نفت با دلار در دنیا است و تاکتیک دیگر آن‌ها ایجاد جنگ‌های کوچک و بزرگ در دنیا با هدف فروش سلاح‌هایشان و اعمال نقش کدخدامنشانه در جهان است.

سنای افغانستان: آمریکا به دنبال ایجاد صلح نیستکارشناس مسائل بین‌الملل: انگلیس نقش آمریکا را در برجام بازی می‌کندچین؛ فرصت‌ها و تهدید‌های دوران پس از تحقیر آمریکا در عین‌الاسد

موسویان تصریح کرد: ماهیت جمهوری اسلامی ایران با این تاکتیک‌های سلطه کرانه آمریکا مغایرت دارد؛ بنابراین همواره ایران مانع اجرای سیاست‌های آن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا نیز حاضر به پذیرش تنش نیست افزود: مردم اروپا و دولت‌های اروپایی با زخمی که از جنگ جهانی دوم بر تن دارند؛ حاضر نیستند درگیر جنگ شوند و زیر سلطه استعمار آمریکا بمانند؛ به همین دلیل آمریکا تنها منطقه‌ای که می‌تواند سیاست‌های خود را در آن از فروش نفت تا جنگ‌افروزی و صلح دنبال کند؛ منطقه اسلامی جنوب غرب آسیا است.

این کارشناس مسائل سیاسی مقاومت را تنها راهکار مقابله با سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با محور مقاومت دست آمریکایی‌ها را رو کرد و همه نقشه‌های آن‌ها را تاکنون خنثی کرده است.

موسویان به ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکای تروریست و جنایتکار اشاره کرد و گفت: حضور 25 میلیون از مردم ایران در آئین تشییع پیکر مطهر این سردار پرافتخار ایران و‌ جهان اسلام یک معجزه الهی بود و دشمنان هرگز گمان نمی‌کردند چنین اتحاد و همدلی در بین ملت ایران شکل بگیرد.

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران با هدف تغییر ماهیت نظام و بر هم زدن امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه معیشت دنبال می‌شود؛ اما زهی خیال باطل که ملت ایران ملتی مقاوم و ایستاده پای ارزش‌های انقلاب و نظام هستند و با این فشارها و تحریم‌ها هرگز تسلیم مستکبران نخواهند شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ترامپ در سیاست‌هایش علیه ایران شکست‌خورده است گفت: آمریکا با ترور سردار سلیمانی به دنبال افزایش تنش در منطقه بود؛ اما باید شکر گذار خداوند متعال باشیم که دشمن ما از احمق‌ها است و خون سردار سلیمانی معجزه‌ای در ایران و جهان شکل داده است که برکات و ثمرات آن با گذشت زمان نمایان خواهد شد.

موسویان با بیان اینکه از معجزاتی که با شهادت سردار سلیمانی رخ‌داده است احیای مسیر مقاومت و قانونی شدن آن است عنوان کرد: منطقه هم‌اکنون برای تحولات اساسی آماده‌شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار