چه کسانی نان به نرخ روز می‌خورند؟!

کسانی‌که در این سال‌ها به نام سلبریتی شناخته می‌شوند مدیون تلویزیون هستند که بعضی از این چهره‌ها خود را بدهکار به مردم و تلویزیون می‌دانند و بعضی هم همواره طلبکار و گویی تلویزیون به خاطر آنها حیات گرفت!

به گزارش راه شلمچه، تلویزیون تأثیر مستقیم بر فرهنگ و رفتار اجتماعی مردم دارد و این رسانه تسلط بسیار قدرتمندی بر افکار عمومی جامعه دارد. بر همین اساس اگر نگاهی بر سبک زندگی مردم ایران در چهار دهه گذشته داشته باشیم به خوبی نقش تلویزیون را در رفتار اجتماعی مردم پی خواهیم برد که این جعبه جادویی با زندگی مردم چه کرده‌است!

از مجریان برنامه‌های تلویزیونی تا بازیگران و کارگردانان مجموعه‌های مختلف تلویزیونی که در این سال‌ها به سلبریتی شناخته می‌شوند مدیون تلویزیون هستند که بعضی از این چهره‌ها خود را بدهکار به مردم و تلویزیون می‌دانند و بعضی هم همواره طلبکار و گویی تلویزیون به خاطر آنها حیات گرفت! این قشر از به اصطلاح سلبریتی بر اساس یک اتفاق مشهور شده‌اند و از نظر دانش هم از سطح پایینی برخوردارند و در مواقعی هم هم‌صدا با رسانه‌های بیگانه و یا در نهایت به وطن‌فروشان می‌پیوندند که از این دسته افراد در سال‌های اخیر کم نبودند.

اما در بین چهره‌های مشهوری که به کلمه واقعی هنرمند مردمی شناخته می‌شوند را نمی‌شود به راحتی از کنار مهران مدیری گذشت که علی‌رغم با همه توانایی‌ و با همه محبوبیتی که دارد هرگز به حاشیه نرفت و برای شادی و سرگرمی مردم کشورش از هیچ کوششی دریغ نکرده و همانند هنرمندنماهای غربگرا نه به رسانه‌های بیگانگان اعتماد کرد و نه تهدید به خروج از کشور کرد و پای همه مشکلات کشور در کنار مردم ایستاد و البته همه متلک‌های ریز و درشت را هم تحمل کرد.

مهران مدیری در تلویزیون به عنوان صاحب سبک و یک پدیده شناخته شده‌است و تقریبا همه برنامه‌های هنری وی در تلویزیون پرمخاطب و منحصر به‌فرد بوده‌است. از نظر اخلاقی هم او را واقعا کم‌نظیر و دلسوز می‌شناسند و هرگز در کارش حسادت نکرده‌است و در فصل جدید دورهمی با آوردن چهره‌های خواننده جوان پرواضح است که وی در حمایت از هنرمندان جوان هم پیشتاز است و همچنین خیلی از بازیگران که در تلویزیون و سینما مطرح شدند باید قدردان مدیری باشند.


اگر به مدیری در تلویزیون آنتن می‌دهند دقیقا همان نانی است که به‌خاطر بازوی خود می‌خورد مگر می‌شود با بازیگران ناشناسی در سال 72 مجموعه طنز ساعت خوش را ساخت که به‌عنوان نقطه عطف طنز تلویزیون لقب گرفت را فراموش کرد؟ مجموعه‌هایی چون؛ جُنگ 77، پلاک14، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر، نود شب، مرد هزارچهره، مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، ببخسید شما، ویلای من، شوخی کردم، درحاشیه، درحاشیه2، دورهمی و هیولا که هر کدام بیشترین مخاطبان را جذب کرده‌بود.

بنابراین قدر مهران مدیری‌ها را باید دانست و مانع برچسب‌زدن ناجوانمردانه به آنها شد و همیشه تنگ‌نظران و زیاده‌خواهان هنرمندنما برای عقده‌گشایی خود دست به تخریب چهره‌های واقعی هنرمند کشور می‌شوند و نیز آرزوی رسانه‌های بیگانه را هم فراهم می‌سازند.

مهران مدیری در سال 1346 در تهران به‌دنیا آمد و از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد و در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد که کارش را با داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت.

 در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت. تا یکسال بعد با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت.

 آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعه طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. بعد از آن مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که در تلویزیون پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت. 

مهران مدیری اصلا به زندگی خصوصی‌اش نپرداخته و فقط در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود در عملیات والفجر 8 سال 1364 در فاو حضور داشت. وی معمولا مصاحبه نمی‌کند.


اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار