موزه مدرسه علمیه آیت‌الله انصاری در اهواز

موزه‌ای از آثار خطی و دست‌نوشته‌های علمای بنام اهواز در مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی آقا شیخ میرزا محمدجعفر انصاری به همت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن انصاری از نوادگان ایشان راه‌اندازی شده است.

به گزارش راه شلمچه، آقا شیخ میرزا محمدجعفر انصاری، مؤسس اولین حوزه علمیه در اهواز است و موزه این حوزه علمیه به همت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن انصاری از نوادگان ایشان راه‌اندازی شده است.

وی درباره این موزه به خبرنگار ایکنا خوزستان، گفت: موزه مزین به دو جلد قرآن خطی، اسناد، مدارک و کتب خطی از بزرگان بیت انصاری و آیت‌الله العظمی شیخ مرتضی انصاری و همچنین وسایل شخصی ایشان و جد بزرگوار ما آقا شیخ میرزا محمدجعفر انصاری است.

موزه تاکنون مورد بازدید علما، محققان و طلاب قرار گرفته و آن را کم‌نظیر تشخیص داده و از آن به خوبی یاد کرده‌اند. در این موزه شناسنامه و هویت علمای اصالتاً در اهواز سکونت و فعالیت داشته‌اند به همراه آثار آن‌ها در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

یکی از آثاری که در اینجا در معرض دید است، کتاب خطی به خط شیخ اعظم انصاری در موضوع استصحاب است. از ابتدای تأسیس موزه در سال ۱۳۶۲ هجری قمری علمای ربانی بسیاری در این حوزه تربیت شده‌اند. همچنین وقف‌نامه حوزه توسط حجت‌الاسلام آقا شیخ ابراهیم انصاری کاتب آیت‌الله میلانی نوشته شده است.




اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار