میلیون ها عراقی حامی ترامپ چه کسانی هستند؟

در حالی که امروز و پس از تظاهرات در مقابل سفارت امریکا در بغداد واعلام تصمیم تظاهرکنندگان به ماندن در مقابل این سفارت تا تعطیلی آن گونه ای سردرگمی توام با ترس شدید را دچار آمریکا کرده است، ترامپ در توئیتی جدید خطاب به مردم عراق اعلام کرد: میلیون ها عراقی که بدنبال آزادی می باشید و از سلطه ایران ناراضی هستید وقت شما رسیده است.

به گزارش راه شلمچه، اگرچه معلوم نیست ترامپ از کدام جمعیت میلیونی عراقی سخن می گوید؟ و دست به دامان چه کسانی شده و مخاطبینش چه کسانی هستند؟ اما این رویکرد اوج جسارت آمریکاییان در عراق را نشان می دهد. در حالی که هنوز دو روز از بمباران منطقه قائم و شهادت دست کم 27 تن از فرزندان عراق و مجروح شدن بیش از 50 رزمنده عراق به دست آمریکا نمی گذرد معلوم نیست ترامپ چگونه به خود اجازه می دهد چنین توئیتی را منتشر کند و بر وجود میلیون ها عراقی طرفدار خود در این کشور تاکید کند؟

در همین حال گزارش ها حکایت از پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز سفارت امریکا دارد و البته گفتگوی وزیر دفاع امریکا با نخست وزیر مستعفی عراق هم رسانه ای شده است گفتگویی که در آن وزیر امریکایی با عبد المهدی تماس گرفته و اعلام کرده پایگاه های حزب الله را مورد هدف قرار خواهد داد و البته و بلافاصله تصمیم خود را عملیاتی کرده است و 27 شهید و افزون بر 50 مجروح بر روی دستان ملت ستمدیده عراق گذاشته است.

نکته قابل تامل آنکه در همین حال یکی از بلندگوهای میدان تحریر پیامی را منتشر می کند که مضمون آن اعلام عدم ارتباط میان تظاهرات کنندگان میدان تحریر و تظاهر کنندگان مقابل سفارت امریکا در بغداد است و نکته جالب توجه در این مساله آنکه میدان تحریر در زمان پخش این پیام کاملا خالی از تظاهر کننده است.

آمریکا و شخص ترامپ با این مواضع وقیحانه و در پی فاجعه "القائم" از کدام حامی در عراق سخن می گویند را باید تنها در این پیش فرض جستجو کرد که از دیدگاه آنان عراق بخشی از قلمرو آمریکا دانسته می شود و مردم عراق از هیچ حقی جز سکوت و تسلیم برخوردار نیستند البته اصرار تظاهرکنندگان مقابل سفارت بر استمرار حرکتشان تا تعطیلی سفارتخانه آمریکا در بغداد دیر یا زود ایشان را بر سر عقل خواهد آورد.



منبع؛ العالم

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار