پورقربان؛

میوه برجام

راه شلمچه- محمد پورقربان؛ معاون پارلمانی دولت تدبیر و امید در نطقی که در بیرجند انجام دادند اعلام نمودند که تغییر لحن آمریکایی ها حاصل توافق برجام می باشد.

اگر منظور ایشان از تغییر لحن بدتر شدن لحن است!! که هیچ. البته در این موضوع باید توضیح داد که چرا به توافقی تن دادیم که باعث بدتر شدن لحن طرف مقابل و دشمن اصلی مردم ایران شده است. اما اگر منظور بهتر شدن لحن است باید پرسید که مصداقهای شما در این خصوص چیست؟

 کشوری که از توافقی چند جانبه خارج شده و به تعهدات خود وقعی نمی نهد چه تاثیری از برجام گرفته است؟ شاید اگر تحریم بی سابقه رهبر معظم انقلاب و وزیر_امور_خارجه را از ثمرات برجام بشماریم بیراهه نباشد!! شاید اگر توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیسی ها را از نتایج برجام بدانیم واقع بینانه تر باشد!! و شاید اقدام بی سابقه دولت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نتیجه امضای این توافق بپنداریم درست تر باشد!! در این مورد می توانیم مصداقهای عینی دیگری را که کم هم نیستند جزو میوه_های توافق برجام ذکر کنیم!!

جناب امیری عزیز مذاکراتی که وقت گرانبهای دو دولت را گرفت و مردم را اینقدر از لحاظ اقتصادی ضعیف کرد و صدای همه را درآورد و آب در آسیاب دشمن ریخت، موجب تغییر لحن دشمنان شد یا قدرت و توان موشکی و نظامی ما؟ ایستادگی بر سر آرمانها باعث تغییر لحن دشمن شد یا برجام؟ ایستادگی بی مانند رهبری انقلاب باعث اقتدار شد یا برجام؟ جان فشانیهای جوانان در خارج از مرزهای کشور باعث عزت شد یا برجام؟ و ...

 جناب امیری عزیز بگذارید مُشکِ برجام خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید. مردم هر روز و هر ساعت ثمرات توافق برجام را با گوشت و پوست خود حس می کنند.


☚ پی نوشت:
برجام توافقی است که به تصویب و تایید حاکمیت رسیده و از تاریخ کشور جداشدنی نیست. هم ابعاد مثبت دارد و هم منفی. امروز هم وقت نبش_قبر نیست. اما اینکه می بینیم برخی مسئولان هنوز هم در مورد آن صحبت میکنند و از پرداختن به مشکلات اصلی مردم سر باز می زنند، جای #تامل دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار