می‌گویند رهبری جام زهر رابطه با آمریکا را بنوشد؛ این چه غلط بزرگی است؟

مروی بر مواضع شهید سلیمانی نشان می‌دهد که خط قرمز او انقلاب و ولایت فقیه بوده است. حاج قاسم در دفاع از این اصول با هیچ جناحی تعارف نداشت، چه آنجا که خاتمی با عملکرد مذبذبانه خود در مسئله‌ی کوی دانشگاه برای نظام چالش درست کرد و چه جایی که محمود احمدی نژاد با نامه سرگشاده به رهبرانقلاب آب به آسیاب دشمن می‌ریخت.

به گزارش راه شلمچه، یک سال از شهادت سردار سلیمانی گذشت. در این مدت روایت های مختلف و گاه مغرضانه‌ای از مشی و منش او توسط افراد و جریان های مختلف نقل گردیده و در این بین افراد و جریان هایی به عنوان فراجناحی بودن سعی دارند تا عملکرد انقلابی او را نادیده بگیرند. نکته ای که گویا رهبری خیلی زود در برابرآن ایستاده و هشدار دادند تا مبادا حاج قاسم تحریف شود:

 «[شهیدسلیمانی]اهل حزب و جناح و مانند اینها نبود، لکن بشدّت انقلابی بود. انقلاب و انقلابیگری خطّ قرمزِ قطعیِ او بود؛ این را بعضی‌ها سعی نکنند کم‌رنگ کنند»

  سردار سلیمانی را همه به جنگ و جهاد می شناسند. سرداری که تمام عمرش را در دفاع از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی این سرزمین وقف کرده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد حاج قاسم موضع‌گیری‌های انقلابی در برهه‌های مختلف است که نشان می‌دهد او همانند میدان های مبارزه در مسائل سیاسی داخلی نیز انقلابی عمل می‌کردند.

 

مروی بر مواضع شهید سلیمانی نشان می‌دهد که خط قرمز او انقلاب و ولایت فقیه بوده است. حاج قاسم در دفاع از این اصول با هیچ جناحی تعارف نداشت، چه آنجا که خاتمی با عملکرد مذبذبانه خود در مسئله‌ی کوی دانشگاه برای نظام چالش درست کرد و چه جایی که محمود احمدی نژاد با نامه سرگشاده به رهبرانقلاب آب به آسیاب دشمن می‌ریخت. حاج قاسم در بزنگاه‌های سیاسی مرد سیاسی تمام عیار بود و باعث شد تا رهبری وی را «نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) » معرفی کند.

 

رجانیوز در ادامه به برخی از مواضع و کنش‌های سیاسی شهید سلیمانی پرداخته است.

 

حاج قاسم در فتنه78: آقای خاتمی، صبرمان لبریز شده!

روزنامه سلام ارگان رسمی مجمع روحانیون مبارز در 15 تیر ماه 78 سند محرمانه ای از وزارت اطلاعات پیرامون قانون جدید مطبوعات منتشر می کند. این روزنامه با شکایت وزارت اطلاعات توقیف می شود. در 18 تیر ماه 78 شاخه دانشجویی اصلاحطلبان در دانشگاه تهران به بهانه توقیف روزنامه سلام دست به اعتراض و و آشوب زده و فضای جامعه را ملتهب می کند. 

در روزهای های پر التهاب فتنه‌ی 78 جمعی از فرماندهان ارشد سپاه، نامه گلایه آمیزی خطاب به آقای خاتمی نوشتند و در آن از انفعال مغرضانه‌ و برخورد یک‌طرفه‌ی رییس جمهور وقت با حوادث کوی دانشگاه ابراز نگرانی کردند. نام‌ سردار سلیمانی در کنار شهید احمد کاظمی، شهید نورعلی شوشتری و اسماعیل قاآنی در میان امضا کنندگان این نامه به چشم می خورد. 

در بخشی از این نامه خطاب به رئیس جمهور وقت آمده است:

«جناب آقای خاتمی، رسانه‌ها و رادیوهای دنیا را بنگرید، آیا صدای دف و دهل آن‌ها به گوش نمی‌رسد؟جناب آقای رئیس‌جمهور، اگر امروز تصمیم انقلابی نگیرید و رسالت اسلامی و ملی خودتان را عمل نکنید، فردا آن‌قدر دیر و غیرقابل جبران است که قابل تصور نیست.در پایان با کمال احترام و علاقه به حضرت‌عالی اعلام می‌داریم کاسه صبرمان به پایان رسیده و تحمل بیش از آن را در صورت عدم رسیدگی، بر خود جایز نمی‌دانیم»

 

با اینکه محمدخاتمی پس از شهادت سردار سلیمانی پیام تسلیت صادر کرد اما عدم حضور وی در این مراسم با وجود شرکت افراد و گروه‌ها با سلایق گوناگون می تواند این پیام را داشته باشد که خاتمی از حضور به موقع و انقلابی حاج قاسم در فتنه 78 که منجر به رسوایی او ودولتش شده بود هنوز عصبانی است. عدم حضور وی در حالی است که دستگاه های ذی ربط برای حضور وی در مراسم اعلام آمادگی کرده بودند.

 

سردار سلیمانی: کاش به جای پرچم ایران من را آتش می‌زدند!

سردار سلیمانی در طول این سال ها در حالی که مشغول تقویت جبهه‌ی مقاومت و مبارزه با اشغالگران در منطقه بودند در مسائل سیاسی داخلی نیز منفعل نبوده و به تناسب زمان و شرایط، در بزنگاه ها حضور انقلابی داشتند. از جمله حوادثی که باعث موضع گیری شهید سلیمانی گردید آشوب های دی ماه 96 بود.

 

صحبت سردار سلیمانی بعد از دیدن صحنه های آتش زدن پرچم ایران توسط فتنه‌گران  دانلود فیلم 

 

حاج قاسم حضور و بیداری مردم در بزنگاه‌ها را علت شکست نقشه های دشمنان می‌دانست. سردار سلیمانی پیرامون حضور مردم در برهه‌های مختلف بیان کردند: خداوند سبحان را شکر می‌کنیم که ما را در همه ملایمات، بهره‌مند از ملتی صبور، پایدار و ارزشمند نمود، شکر می‌کنیم خداوند سبحان را که انقلاب ما را تضمین کرد، ملت ایران با هوشمندی همه فتنه‌ها از جمله فتنه 88 و همین فتنه اخیر[دی ماه 96] را که دشمن با سوء‌استفاده از برخی نارضایتی‌ها به‌وجود آورده بود، به‌صورت خودجوش خنثی کرد. 

 

شهید سلیمانی: برخی به‌جای دشمن، به ولی فقیه ایستاده در برابر دشمن نامه می‌نویسند

برای سردار سلیمانی فرقی بین اصلاحطلب و اصولگرا وجود نداشت. اگر کسی از هر جریانی اصول انقلاب را زیرپا می گذاشت نسبت به او موضع می گرفت. محمود احمدی‌نژاد که خود هشت سال ریاست قوه مجریه را برعهده داشته بار ها خطاب به رهبر معظم انقلاب پیرامون وضعیت موجود کشور نامه نوشته. گویی که رهبری از وضعیت کشور اطلاعی ندارند و تنها اقای احمدی‌نژاد می دانند در کشور چه می گذرد. شهید سلیمانی در واکنش به نامه نگاری های احمدی نژاد در تاریخ 22 بهمن 96 گفتند:

من متاسفم که برخی که خود را پیرو خط امام می‌دانند به‌جای نامه سرگشاده نوشتن به دشمن به ولی فقیه ایستاده در برابر دشمن نامه می‌نویسند، این درست است؟ امروز برخی که در گوشه نشسته‌اند و کز کرده‌اند و در برابر انقلابی که امام تاسیس کرد، پز اپوزیسیون را می‌دهند این غلط است.

 

صحبت های سردار سلیمانی درباره برجام دو و سه|   دانلود فیلم

 

سردار سلیمانی: امام با هیچ باطلی سازش نکرد

در چند سال اخیر عده‌ای که ید طولایی در تحریف تاریخ اسلام و قرآن دارند و از واقعه عاشورا درس مذاکره می گیرند ، به امید اینکه سال ها از رحلت حضرت امام(ره) می‌گذرد، سعی کردند روایتی غیر واقعی متناسب با اهداف خود از امام(ره) به مردم ارائه بدهند. 

 

حاج قاسم در نسبت با کسانی که به دنبال تحریف حضرت امام(ره) بودند گفت: امام با هیچ باطلی سازش نکرد این خیلی برای مدیریت امروز مهم است، برخی امروز خرده می‌گیرند خود را پیرو امام می‌نامند، اما جور دیگری عمل می‌کند، امام هر باطلی را از ریشه نابود کرد، چرا به سخنان قاطع و مواضع رهبرانقلاب خرده می‌گیرید؟ امام را ندیدید؟ سخنان امام در مقابل ضدانقلاب و دشمنان را نشنیدید؟ 

 

امام خط‌شکن بود اول خود حرکت کرد بعد مردم را فراخواند، دلیل موفقیت ما در جنگ نیز برگرفته از همین فرهنگ بود، فرماندهان در جنگ جلودار بودند، اگر وزیری در ساختمان بلند بالا و کاخ نشست و دستور صادر کرد، این فرمان تا به نفع ملت اجرا شود نفس مردم را می گیرد.

 

سردار سلیمانی: رمز موفقیت ما در پیروی مطلق از امام خامنه ای عزیز است

کم نیستند افرادی که در موضع حرف از ولایتمداری و اطاعت از رهبری دم می زنند اما در عرصه‌ی عمل کمیتشان می لنگد. حاج قاسم رمز موفقیت و سعادت را در پیروی مطلق از رهبر معظم انقلاب می دانست. او همیشه این مسئله را به دوستان، مسئولان و مردم عزیز گوش زد می کرد و بارها در عرصه‌ی عمل و میدان های مبارزه ولایتمداری خود را ثابت کرده بود. 

 

صحبت های حاج قاسم در واکنش به نامه سرگشاده احمدی‌نژاد به رهبرمعظم‌انقلاب |   دانلود فیلم 

 

سردارسلیمانی خطاب به غرب‌گرایان: ارتباط با آمریکا جان اسلام و ایران را می‌گیرد

سردار سلیمانی در تریبون‌های مختلف به افشای نقشه غرب گرایان می‌پرداخت. اودر پسابرجام و در تاریخ ۲۲ بهمن ۹۶ در جمع مردم کرمان خطاب به کسانی که رویای هم پیاله شدن با شیطان بزرگ را دارند اظهار داشت: پیشرفت کشور حاصل شعار نه شرقی نه غربی است. برخی که دنبال ارتباط با آمریکا هستند، از کشور‌های هم‌پیمان آمریکا عبرت بگیرید، ببینید چه وضعیتی دارند، تحریم هم نیستند، اما امروز به فلاکت افتاده‌اند، این ها که هم‌پیمان آمریکا هستند. برخی برداشت غلطی کردند و می‌گویند همانگونه که امام خمینی جام زهر را نوشید امروز هم رهبر انقلاب جام زهر را بنوشد و ارتباط برقرار شود، این چه غلط بزرگی است این چه سفسطه‌ای است، این کار جان اسلام و ایران را می‌گیرد، شرایط امروز با زمان جنگ قابل مقایسه نیست.

 

شهید سلیمانی: برجام اصلی در داخل ایران است!

سردار سلیمانی خطاب به کسانی که درصدد تحمیل برجام دو و سه بر کشور بودند در اجلاسیه پایانی 6500 شهید استان کرمان در تاریخ 97/12/9 گفتند: اینکه اصرار می‌کنند بر برجام دو در منطقه برای این است که قدرت اصیل و نابی که در مقابل اسلام وهابی یهودی شکل گرفته است را بخشکانند و جریان‌های اسلامی در برجام دو خشکانده شود؛ البته تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام سه هم خواهند داشت چون دشمنان معتقدند که چشمه باید خشکانده شود و این چشمه ایران است.

 

قسم جلاله خوردن حاج قاسم برای یک توصیه |   دانلود فیلم 

 

رهبر معظم انقلاب نیز ۱۹ دی ماه درباره ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در دیدار با مردم قم فرمودند: یک نکته دیگر این است که [شهید سلیمانی] در مسائل داخل کشورهم اهل حزب و جناح و اینگونه عوالم نبود، لکن به شدت انقلابی بود. انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او بود. این را بعضی‌ها سعی نکنند کم رنگ کنند. او ذوب در انقلاب بود. قائل به تقسیم به احزاب گوناگون و جناح‌های مختلف نبود، اما در عالم انقلابی گری بود به شدت پایبند به انقلاب و پایبند به خط نورانی حضرت امام بود.

 

بررسی موضع گیری های شهید سلیمانی نشان می دهد که ایشان در طول سال های مجاهدت خود هیچگاه وارد دعواهای جناحی و سیاسی نشده و تنها دوگانه مطرح برای ایشان دوگانه انقلابی_ضدانقلابی بود. حاج قاسم هرگاه احساس می کرد که انقلاب، نظام و ایران در خطر است ضمن پیروی از ولایت موضع گیری صریح و شفافی داشته و آماده هزینه دادن در این راه بود.


منبع؛ رجانیوز

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار