نشریاتی که در ایران فارسی می‌نویسند اما به زبان انگلیسی فکر می‌کنند!

این نشریات و دست‌اندرکاران‌شان مصداق واقعی تقی‌زاده‌های امروزی‌اند که وظیفه‌ای جز روتوش غرب و بزک‌کردن آن در مقابل افکار عمومی ایران برای خود قائل نیستند.

به گزارش راه شلمچه، روز یکشنبه طی اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا؛ دونالد ترامپ در تمامی 50 ایالت این کشور وضعیت «فاجعه بزرگ» اعلام کرد. این رویداد که برای اولین بار در تاریخ آمریکا رخ داد نشانگر اوج استیصال و درماندگی دولت این کشور در مهار ویروس کرونا و رسیدگی به بیماران بود هیچ سهمی در صفحه اول روزنامه‌های زنجیره‌ای نظیر شرق، اعتماد، آرمان، آفتاب‌یزد، ابتکار و ... نداشت. برای مثال روزنامه شرق عکس یک خود را به کاریکاتوری از «اسدالله علم» اختصاص داده بود و روزنامه اعتماد نیز در تصویر اول خود به سراغ «محسن چاوشی» رفت!
بی‌توجهی روزنامه‌های زنجیره‌ای به بحران غرب در مواجهه با کرونا در روزهای گذشته که خبرهای تأسف‌آوری از شرایط مردم در اروپا و آمریکا و افزایش مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا در این کشورها منتشر می‌شود؛ بارها تکرار شده است. وقتی تصاویر دفن اجساد قربانیان کرونا در گورهای دست‌جمعی در آمریکا منتشر شد؛ هیچ یک از نشریات زنجیره‌ای این خبر را در صفحه اول خود پوشش ندادند. همچنین اخباری که در روزهای گذشته مبنی بر مصادره و دزدی محموله‌های ماسک و مواد بهداشتی توسط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی منتشر شد نیز در این روزنامه‌ها ضریب خبری پیدا نکرد. عدم اختصاص امکانات درمانی به سالمندان و تبعیض نژادی در درمان بیماران توسط کشورهای غربی نیز مورد توجه این نشریات قرار نگرفت.
این رویکرد خبری درحالی رخ می‌دهد که خبر بسته 2 تریلیون دلاری ترامپ برای مقابله با کرونا با استقبال زنجیره‌ای‌ها مواجه و تبدیل به عکس یک برخی از این روزنامه‌ها شد. بسته‌ای که ظاهرا همچون وعده‌های دیگر رئیس‌جمهور آمریکا بیشتر تبلیغاتی بوده و تاکنون تأثیر جدی بر روند آسیب‌دیدگان از این بیماری در ایالات متحده نداشته است. روزنامه‌های غربگرای ایران در روزهای گذشته حتی به سراغ چین هم رفتند و با زیر سؤال بردن اقدامات این کشور در مواجهه با کرونا، آمار ارائه شده از مبتلایان، جانباختگان و بهبودیافتگان توسط این کشور را مخدوش خواندند، آنها اما هیچ واکنشی به ابهامات موجود در آمار کشورهای غربی که به استناد پایگاه‌های خبری همین کشورها پایین‌تر از شمار واقعی تلفات اعلام می‌شود، نشان ندادند.
در روزهای اخیر بیشترین حجم خبر در صفحه اول نشریات زنجیره‌ای مربوط به ایران و مشکلات اقتصادی و اجتماعی به وجود آمده تحت تأثیر ویروس کرونا در کشورمان بود. اگرچه مشکلات این روزهای مردم کشورمان قابل کتمان نیست و مطالبه برای رفع این گره‌ها از معیشت مردم اهمیت فراوانی دارد اما رویکرد نشریات غربگرای ایرانی که اتفاقا از حمایت ویژه وزارت ارشاد هم برخوردارند، مبنی بر سخت و دشوار نشان دادن شرایط داخلی کشور در کنار برجسته‌سازی کوچک‌ترین اقدام مثبت دولت‌های اروپایی و آمریکا و عدم پرداختن به جنبه‌های سیاه و تاریک این دولت‌ها در مواجهه با یکدیگر و مردم‌شان؛ بار دیگر نشان می‌دهد این نشریات و دست‌اندرکاران‌شان مصداق واقعی تقی‌زاده‌های امروزی‌اند که وظیفه‌ای جز روتوش غرب و بزک‌کردن آن در مقابل افکار عمومی ایران برای خود قائل نیستند. آنها اگرچه در نشریات‌شان به زبان فارسی می‌نویسند اما مسلما به زبان انگلیسی فکر می‌کنند. 



کمبع؛ کیهان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار