نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد +تصاویر

وزیر ارشاد در باره بازگشت خواننده لس‌آنجلسی گفت: هیچ هنرمندی نبود که درخواست کند و شرایط بازگشت را فراهم نکنیم، هنرمندی بود که ۴۰ سال اجازه اجرا نداشت، اما ما این اجازه را دادیم.

به گزارش راه شلمچه، نشست خبری محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز شنبه -۲۳ دی‌ماه -  با حضور اهالی رسانه در سالن سازمان سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد. 

وزیر ارشاد در این نشست  درباره معین خواننده خارج از کشور گفت: در جمهوری اسلامی ایران فضای مساعدی برای ایرانیان خارج از کشور که دلشان به یاد ایران و ایرانی می‌تپد وجود دارد و می توانند به کشور بازگردند و تاکنون افراد زیادی بازگشته اند و اجرا هم داشته اند، ایران خانه همه است، این حقی نیست که ما بتوانیم سلب کنیم، هر کسی در هر موقعیتی هست می‌تواند برگردد. مجوزها هم مطابق قانون انجام می‌شود، از اتفاقات چند روز گذشته تعجب می‌کنم، افرادی که باید بیشترین استقبال را کنند که دولت مردمی چنین فضایی را فراهم کرده فضای دیگری ایجاد می‌کنند.

 

اسماعیلی گفت: هیچ هنرمندی نبود که درخواست کند و شرایط بازگشت را فراهم نکنیم، هنرمندی بود که ۴۰ سال اجازه اجرا نداشت، اما ما این اجازه را دادیم، حتی می‌خواست نماهنگی برای تشکر از دولت بدهد که ما نگذاشتیم. گفتیم ما به دنبال تبلیغات نیستیم، ممکن است کسی یک جا خطا کرده باشد اما هر شهروند ایرانی هر وقت اراده کند به دلیل اینکه اینجا خاکش است ما خادمش خواهیم بود، خادم همه هنرمندان در ایران و خارج از کشور هستیم.


پیگیر عمره مفرده هستیم

وزیر فرهنگ درباره سفر عمره مفرده نیز گفت: درباره عمره باید بگویم بالای ۵ میلیون و هفتصد هزار نفر ثبت‌نامی های قبل بودند و بعد از ۹ سال قرار است این سفر راه‌اندازی شود. ۲۸ آذرماه همکاران من در سازمان حج آغاز پروازها را اعلام کردند، اما ثبت‌نامی ها کامل نبود. همه اقتضائات انجام، هتل ها پیش بینی شده و وضعیت کاروان‌ها روشن است، قرار بود چهارشنبه قبل این اتفاق رخ بدهد، ولی به دلیل اختلاف فنی این موضوع به تاخیر افتاد.

 

وی افزود: باید منتظر باشیم تا این مسأله سریع‌تر حل شود، تعداد زیادی از زائران ثبت‌نام کردند که مشکل جدی دارند و امیدوارم طی سالهای آینده این مشکل حل شود. 

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار