هوای تهران خطرناک شد/ احتمال تعطیلی تهران و برخی از شهرستان‌های کشور

آسمان تهران از روز گذشته به شدت غبارآلود شده و در وضعیت خطرناک قرار دارد.

به گزارش راه شلمچه، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: شاخص آلودگی هوای پایتخت در حال حاضر روی عدد ۴۱۶ قرار دارد که از لحاظ بهداشتی بسیار خطرناک است.

بر اساس همین گزارش، از شهروندان درخواست شده است از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول (سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص احتمال تعطیلی به خاطر شرایط جوی نامناسب بیان کرد: تا الان تصمیمی در خصوص تعطیلی گرفته نشده است و عصر امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران برگزار می‌شود که مصوبات آن به مردم اعلام می‌شود.

دکتر عباس شاهسونی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استان‌ها و پایتخت گفت: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهرهای غربی و شمال غربی کشور، افرادی شامل سالمندان،‌ بیماران قلبی- عروقی، کودکان و... حساس شمرده می‌شوند و باید احتیاط کنند.

   

وی افزود: بر اساس دستورالعمل توصیه شده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز می‌بایست از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند همچنین تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز تا فردا نیز الزامی‌ است.

   

شاهسونی در ادامه اظهارکرد: وجود چنین شرایط جوی سبب افرایش بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می‌شود همچنین افزایش شدید علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد. شاخص فعلی هوا بیش از ۳۰۰ است و این اخطاری جدی برای سلامت انسان‌ها است. باید بدانیم که تمام افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.

 

یزدی‌مهر افزود: با توجه به اعلام هشدارهای به موقع توسط رسانه‌ها خوشبختانه تا الان شاهد حادثه خاصی نبوده‌ایم.ئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: با توجه به تداوم شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،‌خوزستان و... وزارت بهداشت درخواست می‌کند تا مدارس فردا ( شنبه ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند. 



اگر خوشت اومد لایک کن
1